بورس

روز یکشنبه در گروه خودرویی طی 140هزار نوبت معاملاتی، 1.6میلیارد سهم به ارزش 742میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ بر 186هزارو747 میلیارد تومان شد.

به گزارش «اخبار خودرو»،روز گذشته در جریان دادوستدهای گروه خودرویی نمادهای سایپا، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، قطعات اتومبیل ایران، پارس‌خودرو، سرمایه‌گذاری رنا، گروه بهمن، زامیاد، رادیاتور ایران، مهرکام پارس، سایپا دیزل، بهمن‌دیزل، ریخته‌گری تراکتورسازی ایران، لنت ترمز ایران و سازه‌پویش مثبت شدند و در مقابل نمادهای هیچ نماد خودرویی منفی نخورد. این در حالی است که روز یکشنبه در گروه خودرویی طی 140هزار نوبت معاملاتی، 1.6میلیارد سهم به ارزش 742میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ بر 186هزارو747 میلیارد تومان شد.

   روند بازار در کوتاه‌مدت صعودی خواهد بود
باتوجه به این‌که روند کلی بازار سهام مثبت است، باید انتظار داشت نمادهای خودروساز و قطعه‌ساز نیز به روند مثبت خود ادامه دهند، اما در این بین ممکن است در برخی از روزها شاخص کل با اصلاحاتی همراه شود. هرچند کماکان در کوتاه‌مدت روند بازار صعودی خواهد بود. 
چنان‌که شاخص‌کل بورس روز گذشته با افزایش بیش‌از 47هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و 116هزار واحدی قرار گرفت. درواقع شاخص کل بدون این‌که در عدد یک‌میلیون واحدی دوباره درجا بزند، به روند صعودی خود ادامه داد و اکنون به عدد قابل توجهی دست پیدا کرده است.

   سرمایه‌گذاران به فکر اصلاح پرتفو خود باشند
ممکن است بازار سهام در برخی از روزها نوساناتی را تجربه کند، اما فعالان بازار از افتی که بازار متحمل می‌شود، نباید نگرانی چندانی داشته باشند. به بیان دیگر نوسان، ذات بازار سرمایه است و سرمایه‌گذاران نباید به محض افت شاخص بورس اقدام به شناسایی سود و خروج از بازار کنند. درمقابل، سرمایه‌گذاران بهتر است که در زمان اصلاح بازار بیشتر به فکر اصلاح پرتفو خود باشند و سهم‌ها را بیشتر به سمت سهم‌هایی پیش ببرند که از پتانسیل بنیادی بالایی برخوردارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =