قرعه‌کشی طرح فروش فوق‌العاده محصولات سایپا

صبح روز گذشته گروه خودروسازی سایپا مراسم قرعه‌کشی طرح فروش فوق‌العاده ویژه عید فطر را با حضور نهادها، نمایندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت، مسئولان نظارتی و اصحاب رسانه برگزار کرد.

به گزارش «اخبار خودرو»،صبح روز گذشته گروه خودروسازی سایپا مراسم قرعه‌کشی طرح فروش فوق‌العاده ویژه عید فطر را با حضور نهادها، نمایندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت، مسئولان نظارتی و اصحاب رسانه برگزار کرد. این در حالی است که گروه صنعتی ایران‌خودرو صبح روز شنبه برندگان نهایی قرعه‌کشی را طی مراسمی معرفی کرده بود.

البته قبلا این شرکت برای اطمینان بیشتر از سلامت برگزاری قرعه‌کشی روز پنجشنبه، پانزدهم خردادماه به صورت آزمایشی فرآیند قرعه‌کشی طرح فروش فوق‌العاده محصولات گروه خودروسازی سایپا را برگزار کرد. در این مراسم که باحضور سیدجواد سلیمانی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، جمعی از مدیران ارشد این گروه و نمایندگانی از وزارت صنعت، معدن‌و‌تجارت (معاونت صنایع و سازمان حمایت)، دادستانی کل کشور، دادستانی تهران، مرکز ملی رقابت و سایر نهادهای نظارتی برگزار و فرآیند قرعه‌کشی محصولات سایپا به‌صورت آزمایشی اجرا و موارد مرتبط با آن بررسی شد. اجرای شفاف و عادلانه فرآیند قرعه‌کشی با استفاده از امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری پیشرفته، پاسخگویی و رفع هرگونه شبهه در فرآیند اجرا، ازجمله مهم‌ترین اهداف این اجرای آزمایشی بود.
از طرح فروش فوق‌العاده محصولات گروه خودروسازی سایپا که به مدت یک هفته برگزار شد، متقاضیان استقبال بسیار خوبی از آن کردند.  بر این اساس تا پایان مهلت درنظرگرفته‌شده یک‌‌میلیون و ۷۶ هزار و ۵۹۳ درخواست در سایت «امتا» و سامانه فروش اینترنتی گروه خودروسازی سایپا به ثبت رسید. پس از بررسی‌ها با ۷.۸‌درصد ریزش، 84 هزار و ۳۱۶ نفر فاقد شرایط اعلام شده شناخته شدند که درنهایت ۹۹۲ هزار و ۲۷۷ تقاضا به تایید رسید.پس از پایش‌ یک میلیون و ۸۰ هزار نفری که موفق به ثبت‌نام شدند، ۸درصد به علت مغایرت با شروط وزارت صمت (نداشتن گواهینامه و داشتن پلاک جاری) ریزش داشتند. براین اساس طبق اعلام قبلی این شرکت 10هزاردستگاه انواع خودروهای تیبا، تیبا۲، ساینا، وانت‌ریچ، وانت زامیاد دوگانه‌سوز، وانت‌سایپا۱۵۱ و وانت زامیاد‌دیزل به فروش رسید که با احتساب ظرفیت درنظر‌گرفته‌شده، شانس هر نفر برای برنده شدن در این قرعه‌کشی «یک به 99» بوده است.
    میزان تقاضا برای هریک از خودروها
در این طرح بزرگ ملی، خودرو ساینا تقاضایی معادل ۲۱۵ هزار و ۵۹۵ دستگاه داشت که ظرفیت پیش‌بینی شده ۱۹۰۰دستگاه بود البته ۱۰درصد این رقم یعنی معادل ۱۹۰دستگاه به‌صورت رزرو پیش‌بینی شده است.
همچنین ۳۰۷ هزار و ۲۹ متقاضی برای خودرو تیبا ثبت‌نام کرده بودند، این در حالی است که ظرفیت پیش‌بینی‌شده برای این خودرو ۲هزار دستگاه و رزرو نیز ۲۰۰ دستگاه معادل ۱۰ درصد ظرفیت است.خودرو تیبا۲ نیز با ۲۹۶ هزار و ۹۴۲ تقاضا در رتبه دوم‌ قرار دارد. در حالی که ظرفیت پیش‌بینی‌شده برای این خودرو ۲۵۰۰ دستگاه و رزرو آن نیز ۲۵۰ دستگاه است.
وانت سایپا ۱۵۱ با ۶۳ هزار و ۷۱۸ تقاضا در رتبه چهارم تقاضاهای طرح فروش فوق‌العاده قرار دارد که البته ظرفیت پیش‌بینی‌شده برای این خودرو هزار دستگاه و ظرفیت رزرو  آن ۱۰۰ دستگاه است.نیسان دوگانه‌سوز آپشنال با ۵۹ هزار و ۹۸۷ دستگاه و ظرفیت ۱۶۰۰ دستگاه، پیکاپ ریچ با ۳۷هزار و ۷۳ دستگاه و ظرفیت ۱۲۰ دستگاه و نیسان دیزل نیز با ۱۱ هزار و ۹۳۳ تقاضا و ظرفیت ۸۸۰ دستگاه در رتبه‌های بعدی قرار دارند که از این تعداد خودرو، ۱۰درصد به‌صورت رزرو پیش‌بینی شده است.

    چگونگی فرآیند برگزاری قرعه‌کشی
فرآیند قرعه‌کشی گروه خودروسازی سایپا نیز مشابه قرعه‌کشی گروه صنعتی ایران‌خودرو بود. قرعه‌کشی با مکانیزم به‌هم‌ریختگی تصادفی (نرم‌افزاری) به‌همراه انتخاب تصادفی (انسانی) انجام می‌‌شود. این مراسم با حضور نمایندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت، دادستانی‌کل کشور و دادستانی تهران، سازمان بازرسی کل کشور، مرکز ملی رقابت و سایر نهادهای نظارتی برگزار شد. علاوه‌بر آن سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و اصحاب رسانه نیز شاهد و ناظر انجام مراسم قرعه‌کشی بودند و نسبت‌به پوشش اخبار اقدام کردند.

    اعلام شرایط فروش «سایپا شاهین» 
دراین مراسم  برای نخستین‌بار شرایط فروش محصول جدید سایپا‌شاهین اعلام شد. مجید باقری‌خوزانی، قائم‌مقام مدیرعامل در امور فروش شرکت خودروسازی سایپا، صبح روز گذشته همزمان با مراسم قرعه‌کشی فروش فوق‌العاده سایپا اعلام کرد پیش فروش جدید این شرکت با عرضه شاهین، ساینا S و کوییک S آغاز می‌شود. به‌گفته باقری در‌حال‌حاضر مدارک لازم برای قیمت‌گذاری شاهین به سازمان حمایت ارسال شده و به‌زودی قیمت رسمی این خودرو مشخص خواهد شد. با‌توجه به مجوزهای موجود، مشتریان می‌توانند از ظهر هجدهم خرداد با در نظرگرفتن پیش‌پرداخت ۸۰میلیون‌تومانی نسبت‌به ثبت‌نام سایپا‌شاهین اقدام کنند. 
البته در طرح پیش‌فروش سایپا، نیازی به پرداخت ودیعه اولیه نیست و در صورت برنده شدن ثبت‌نام‌کنندگان در قرعه‌کشی، مراحل تکمیل وجه انجام خواهد شد. طبق اعلام مدیران این شرکت، قرار است سایپا‌شاهین زمستان امسال با مشخصاتی که پیش از این در تیزرهای تبلیغاتی این شرکت به نمایش درآمده است، به دست مشتریان برسد. 

    شاهین با چه مشخصاتی به بازار می‌آید؟
همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، پیش‌فروش این محصول از روز گذشته به‌مدت 3 روز آغاز شده است. در‌حال‌حاضر تولید آزمایشی محصول جدید گروه خودروسازی سایپا در خط تولید تهران آغاز شده و این خودرو زمستان راهی بازار خواهد شد. سایپا‌شاهین سدانی در رده C است که با پیشرانه TCM15 تولید‌و‌عرضه خواهد شد. این پیشرانه چهارسیلندر 8 سوپاپه با حجم دقیق 1503 سی‌سی و مجهز به سیستم توربوشارژر می‌تواند نیرویی معادل ۱۰۸ تا ۱۲۰ اسب‌بخار با گشتاور ۱۶۵ تا ۱۷۷ نیوتون‌متر را تولید کند. جعبه‌دنده 5سرعته دستی وظیفه انتقال نیرو به چرخ‌های جلو را برعهده دارد.دو کیسه هوا، سانروف، فرمان کمکی برقی، نمایشگر ۷اینچی لمسی، سنسور و دوربین عقب، تریم داخلی چرم و پارچه، سامانه GSI و BCM، سانروف، تهویه اتوماتیک، سنسور نور، چراغ روشنایی روز، رینگ آلومینیومی و ... از جمله امکانات سایپا شاهین هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =