به ‌این موضوع توجه داشته باشید که برای افزایش پایداری پارامترهای بسیاری وجود دارد و نباید به تغییر در سایز لاستیک بسنده کرد. زیرا در موتورسیکلت افزایش پایداری بسیار محدودتر از آنچه که تصور می‌شود، است.

 موتورسیکلت  باجاج پالس RS200 مدل 97 دارم و چندماهی است به‌پیشنهاد یکی از دوستانم برای سواری بهتر و پایداری بالاتر از لاستیک‌های با دو سایز بزرگ‌تر از سایز استاندارد موتورسیکلتم استفاده می‌کنم. آیا اگر از لاستیک‌های پهن‌تر استفاده کنم، این موضوع سبب بالا رفتن پایداری می‌شود و برای بهبود پایداری آن چه‌می‌توان کرد؟

به گزارش «اخبار خودرو»،به ‌این موضوع توجه داشته باشید که برای افزایش پایداری پارامترهای بسیاری وجود دارد و نباید به تغییر در سایز لاستیک بسنده کرد. زیرا در موتورسیکلت افزایش پایداری بسیار محدودتر از آنچه که تصور می‌شود، است. همچنین این مساله را نباید فراموش کنید که کمپانی سازنده چه‌مواردی را برای افزایش پایداری توصیه کرده و باید تمام مواردی را که سازنده اعلام کرده  است، رعایت کرد. اگر موتورسیکلت‌ شما دارای سیستم ترمز ABS باشد، باید این مورد را نیز در نظر بگیرد. چراکه افزایش بیش از حد و نامتعارف سایز لاستیک سبب اختلال درعملکرد سیستم ترمز ABS می‌شود و نهایتا پایداری موتورسیکلت را تا حدی کاهش می‌دهد. از سویی استفاده از لاستیک دو سایز بزرگ‌تر از سایز استاندارد، شاید سواری را باکیفیت کند، اما مواردی چون فرمان‌پذیری، ایمنی و ترمز را تا حد زیادی با ضعف مواجه می‌کند. موضوع پایداری به‌چند عامل بستگی دارد که مهم‌ترین آن، شکل طراحی بدنه برای دینامیک بهتر و کنترل نیروهای درگ و دان‌‎فورس است و همچنین وزن و مرکز ثقل نیز در این راستا بسیار تاثیرگذار هستند. بنابراین توصیه می‌شود برای افزایش پایداری به‌این پارامترها توجه کنید و علاوه‌بر استفاده از لاستیک بزرگ باید بخش‌های دیگر را نیز در راستای افزایش سایز لاستیک تقویت کنید تا به‌رغم افزایش پایداری، ایمنی موتورسیکلت شما کاهش نیابد. علاوه‌بر این موارد، باتوجه به‌اینکه اخیرا لاستیک‌های تقلبی و نامرغوب در بازار فراوان شده است، توصیه می‌شود برای خرید لاستیک به‌مراکز معتبر و نمایندگی‌های فروش تایرسازان مراجعه و از سالم بودن لاستیک اطمینان حاصل کنید و پس از آن اقدام به‌نصب آن روی موتورسیکلت کنید. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =