این مشکل در خودروهای انژکتوری ‌دو دلیل عمده دارد؛ نخست‌اینکه سنسور مپ خودرو معیوب شود یا اینکه اتصالات مربوط به‌این سنسور با مشکل مواجه شده باشد.

 خودرو پژو 405 مدل 93 دارم و اخیرا هنگام حرکت در سربالایی‌ها شتاب گذشته را ندارد؛ اما به‌محض رسیدن به‌سرپایینی‌ها مشکل برطرف می‌شود. همچنین هنگام ترمزگیری خودرو به‌سمت راست جاده کشیده می‌شود و درعین‌حال لرزش دارد؛ علت چیست؟

 به گزارش «اخبار خودرو»، این مشکل در خودروهای انژکتوری ‌دو دلیل عمده دارد؛ نخست‌اینکه سنسور مپ خودرو معیوب شود یا اینکه اتصالات مربوط به‌این سنسور با مشکل مواجه شده باشد. دراین صورت سنسور مپ وظیفه خود را به‌درستی انجام نمی‌دهد و درنتیجه فشار ورودی به‌پیشرانه قابل اندازه‌گیری نخواهد بود. بنابراین برای رفع مشکل باید سنسور مپ تعویض شود. اما اگر با تعویض این سنسور نیز مشکل برطرف نشود، باید تسمه‌تایم خودرو بررسی شود. به‌بیان دیگر اگر خودرو را مدتی‌پیش برای تعویض تسمه‌تایم به‌مکانیکی برده‌اید و  آن را تعویض کرده‌اید، باید این احتمال را درنظر بگیرید که فرآیند تعمیر و تعویض به‌درستی انجام نشده است. درواقع اگر هنگام تعویض تسمه‌تایم، تایم به‌درستی و با حفظ نکات اصولی انجام نشود، چنین اشکالی به‌وجود می‌آید. براین اساس باید تایم موتور خودرو بررسی شود و درصورت نیاز مجدد تسمه‌تایم باز شود و توسط مکانیک مجرب یا کارشناس فنی نمایندگی این عمل انجام شود. کشیدن فرمان به‌یک سمت و لرزش آن مشکلی است که تنها با تاب برداشتن دیسک‌ترمز به‌وجود می‌آید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =