بورس

روز شنبه در گروه خودرویی طی 85هزار نوبت معاملاتی، 753میلیون سهم به ارزش 619میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات دیروز بالغ بر 250هزار میلیارد تومان شد.

 به گزارش «اخبار خودرو»،در نخستین روز از دادوستدهای گروه خودرویی در هفته جاری، نمادهای این صنعت بورسی ساعات بسیار خوبی را پشت سر گذاشتند، به‌طوری‌که نمادهای ایران‌خودرو، سایپا، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، قطعات اتومبیل ایران، پارس‌خودرو، سرمایه‌گذاری رنا، زامیاد، الکتریک‌خودرو شرق، محورسازان‌ایران‌خودرو، ایران‌خودرو دیزل، سایپا آذین، کمک‌فنر ایندامین، کرمان‌خودرو، چرخشگر و ریخته‌گری تراکتورسازی ایران مثبت شدند و درمقابل نمادهای رادیاتور ایران و فنرسازی زر منفی شدند. همچنین روز شنبه در گروه خودرویی طی 85هزار نوبت معاملاتی، 753میلیون سهم به ارزش 619میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات دیروز بالغ بر 250هزار میلیارد تومان شد.

   تسویه بدهی‌های طولانی‌مدت
خودرویی‌ها با رشد نرخ ارز بهبود نرخ فروش داشته‌اند و در صورت‌های مالی برخی از شرکت‌ها نیز تحرکاتی به‌منظور تسویه بدهی‌های طولانی‌مدت دیده می‌شود. بر این اساس خودرویی‌ها همچنان می‌توانند در کانون توجه باشند. روز شنبه همچنین شاخص کل بورس نیز با افزایش بیش از 40هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و 270 هزار واحدی قرار گرفت. این در حالی است که به‌صورت کلی وضعیت عمومی بازار همچنان مثبت ارزیابی می‌شود و در صورت ادامه رشد نرخ ارز، شاهد شتاب‌گرفتن رشد بازار نیز خواهیم بود. هرچند احتمال افزایش ریسک سیستماتیک با توجه به اخبار بین‌المللی نیز خواهد بود که البته در مقطع فعلی، بازار تا حدودی به این اخبار بی‌توجه است.

   محدودیت‌های بازارهای موازی
در مورد بازارهای موازی با بورس نیز می‌توان گفت بازار ارز و سکه از بازیگر پرقدرتی مانند بانک مرکزی برخوردار است که می‌تواند از آن بازارها حمایت کند، اما به دلیل اعمال برخی محدودیت‌ها تا حدودی در مقایسه با بورس از رشد جا مانده است. با توجه به تحولات بین‌المللی که غیرقابل پیش‌بینی هستند و همچنین محدودیت‌های قانونی، جذابیت چندانی برای سرمایه‌گذاری در این بازارها وجود ندارد. از سوی دیگر، به دلیل وجود اختلاف معنادار بین قدرت خرید مصرف‌کننده با قیمت ملک، عملا بازار مسکن از حوزه سرمایه‌گذاری خارج شده است. 
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =