کد خبر: 229608
تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۴
مدیرعامل ساپکو

مدیرعامل ساپکو تاکید کرد: اگر از صنعت خودروی کشور حمایت واقعی صورت گیرد، توسعه محصول عملی شده و در نتیجه، انتظار مردم برآورده خواهد شد.

به گزارش «اخبار خودرو»،عادل پیرمحمدی در نشست همگرایی با سازندگان محصول پروژه K132 با بیان این که این خودرو شباهتی با خودروی ۳۰۱ ندارد، اظهار داشت: تمام قالب های فلزی این خودرو در داخل کشور ساخته شده و در مقایسه با پروژه های پیشین از وسعت، ابعاد و عمق ساخت داخل بیشتری برخوردار است.
وی با اعلام این که بیش از ۱۵۰ قطعه ساز در این پروژه با گروه صنعتی ایران خودرو مشارکت دارند، اضافه کرد: محصول پروژه K132 پلتفرمی کاملا ایرانی است که بیشتر قطعات آن تغییر یافته و در بخش هایی چون برق و الکترونیک، تریم ها و ... قابل قیاس با خودروی ۳۰۱ نیست.
مدیرعامل ساپکو با اشاره به این که طراحی این خودرو در مرکز تحقیقات ایران خودرو انجام شده است، تصریح کرد: اگرچه ما مخالف مشارکت با خارجی ها در انتقال دانش فنی نیستیم، این خودروی جدید بدون مشارکت حتی یک درصد کمک شرکت های خارجی به نتیجه رسیده است.
پیرمحمدی در ادامه مهم ترین دغدغه تولیدکنندگان صنعت قطعه سازی را نقدینگی عنوان کرد و افزود: این سازندگان تمام قوای خود را برای تحقق خودکفایی به کار گرفته اند و مسائل مرتبط با مواد اولیه، پتروشیمی، فولاد، صنایع الکترنیک و کامپوننت ها به این صنعت ارتباطی ندارد.
وی در پایان از همیاری قطعه سازان در تحقق اهداف صنعت خودرو قدردانی کرد و خواستار احقاق حق این صنعت با واقعی سازی قیمت ها شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =