JMC S350

شرکت خودروسازی «ریگان‌خودرو» فعالیت خود را به‌صورت رسمی در زمینه تولید و مونتاژ خودروهای سواری از سال 96 آغاز و هم‌زمان در نمایشگاه خودرو تهران اقدام به معرفی نخستین محصول خود با نام «کوپا T210» کرد.

به گزارش «اخبار خودرو»،شرکت خودروسازی «ریگان‌خودرو» فعالیت خود را به‌صورت رسمی در زمینه تولید و مونتاژ خودروهای سواری از سال 96 آغاز و هم‌زمان در نمایشگاه خودرو تهران اقدام به معرفی نخستین محصول خود با نام «کوپا T210» کرد. همچنین از سال 97 با اضافه کردن محصول جدید در وب‌سایت رسمی خود خبر از عرضه یک شاسی‌بلند چینی به‌نام «JMC S350» را به بازار داد. اما این محصول نتوانست تا پایان سال 97 به بازار راه یابد. سرانجام اواسط سال 98 تصاویری از این خودرو با پلاک گذرموقت در فضای‌مجازی و رسانه‌های خودرویی کشور منتشر شد که نشان می‌داد ریگان‌خودرو همچنان به‌دنبال تولید و عرضه این محصول است.
اما اکنون به‌تازگی این شرکت اطلاعات و مشخصات دقیق‌تری از این محصول را در وب‌سایت خود بارگذاری کرده که نشان می‌دهد S350 یک گام به تولید و عرضه نزدیک‌تر شده، مدتی است «ریگان‌خودرو» اقدام به تولید و عرضه نسخه فیس‌لیفت «کوپــــــا T210» کرده و تعداد محــــــدودی از آن را به مشتریان تحــــــویل داده است. 
اما نکته جالب‌توجه در وب‌سایت رسمی این شرکت، درج نام محصولی سدان با نام کاپری است که تا پیش از این در سبد محصولات این شرکت دیده نشده بود. گویا «ریگان‌خودرو» قصد دارد در سال جاری فعالیت‌های خود را جدی‌تر از قبل ادامه دهد و برای سهم‌خواهی بیشتر از بازار خودروهای چینی کشور پا به میدان رقابت بگذارد.

  «JMC S350»؛ شاسی‌بلند جدید «ریگان‌خودرو»
با شنیدن نام JMC ناخودآگاه تصویری از خودروساز مطرح آمریکایی یعنی GMC در ذهن تداعی می‌شود و البته باردیگر کپی‌کاری چینی‌ها را گوشزد می‌کند. 
اما این‌بار باید به این نکته اشاره کرد که «جِی‌ام‌سی» مخفف نام کمپانی «جیانگ‌لینگ» است که سابقه‌ای بیش‌از نیم‌قرن در زمینه تولید و ارائه خدمات به انواع خودروها را در کارنامه خود دارد. 
درواقع جیانگ‌لینگ از سال 1950 فعالیت خود را در زمینه تعمیر و نگهداری موتور خودروهای تجاری آغاز کرد و بعدها با ورود به صنعت خودرو، اقدام به طراحی و تولید خودرو کرد. فعالیت مشترک این شرکت با چانگان باعث شد محصولاتی با برند «لندویند» به بازار عرضه شود. یکی از محصولات مشهور این شرکت نیز «جِی‌ام‌سی S350» نام دارد که از سال 2010 تولید می‌شود.
در سال 2016 نیز فیس‌لیفتی از این محصول به بازار معرفی شد که علاوه‌بر تغییرات ظاهری، از پیشرانه جدید توربوشارژ نیز بهره‌مند است. این خودرو را باید یک شاسی‌بلند 7نفره دانست که با الهام‌گ از فورد اورست پا به عرصه گذاشته است. البته همکاری این شرکت با فورد باعث شد در بخش مشخصات فنی ردپایی از تکنولوژی فورد نیز مشاهده شود. 
طبق اطلاعات منتشرشده در وب‌سایت ریگان‌خودرو، جِی‌ام‌سی S350 از یک پیشرانه چهار سیلندر دولیتری توربورشارژ با نام ECOBOOST 2.0 GTDI بهره می‌گیرد که قادر به‌تولید 205 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 325 نیوتون‌متر است. 
همچنین نیروی تولیدشده موتور توسط جعبه‌دنده 6سرعته اتوماتیک ساخت کمپانی مشهور آلمانی ZF به تمام چرخ‌ها منتقل می‌شود. این خودرو قابلیت عرضه به صورت تک‌دیفرانسیل و دو دیفرانسیل دارد که باتوجه به اطلاعات به‌دست‌آمده، احتمال دارد نســــخه دودیفرانسیل آن توسط «ریگان‌خودرو» به بــــــازار ایران عرضه شود.
از امکانات رفاهی درنظر گرفته‌شده برای این خودرو می‌توان به مواردی از قبیل شارژر بی‌سیم، فرمان‌برقی، رینگ 17اینچی، سانروف، صندوق برقی، سنسور باران، سنسورهای پارک جلو و عقب، دوربین عقب، دوربین 360درجه، نمایشگر 8اینچی به همراه رهیاب، سیستم تهویه اتوماتیک با دریچه برای سرنشینان عقب، کنترل پایداری، کنترل کشش و آینه‌های برقی تاشو و ... اشاره کرد. JMC S350 در بخش طراحی نیز توانسته است تاحدودی موفق عمل کند و با سلیقه بازار هماهنگ باشد. در نمای جلو این خودرو شباهت‌های زیادی با خودرو MG GS دیده می‌شود که البته این شباهت به همین بخش ختم می‌شود. 
در نمای عقب به‌دلیل چراغ‌های بیضی‌شکل و نوار کرومی متصل‌کننده آن‌ها، می‌توان رگه‌هایی از فورد اورست را مشاهده کرد. باتوجه به ابعاد بزرگ بدنه و خطوط حجیمی که روی آن نقش بسته است، S350 از لحاظ ابعادی رقبای اندکی در بازار ایران دارد و همین موضوع می‌تواند کار را برای آن آسان کند.
تاکنون زمان عرضه و قیمت نهایی این محصول ازسوی «ریگان‌خودرو» اعلام نشده است، اما باتوجه به قیمت جهانی حدودا 24هزار دلاری، انتظار می‌رود JMC S350 با قیمتی بیش‌از 500‌میلیون‌تومان پا به جاده‌های کشور بگذارد.

  «کاپری»؛  سدان تازه‌وارد بازار ایران
دیگر محصول جدید «ریگان‌خودرو» که اطلاعات و مشخصات فنی آن در وب‌سایت رسمی این شرکت درج شده، کاپری است که در دسته سدان‌های رده B جا می‌گیرد. 
این خودرو محصول شرکت «جیانگنان اتومبیل» است که در سال 2017 به صورت رسمی به بازار چین و برخی دیگر از کشورها معرفی شد. طراحی کاپری، ساده و به‌دور از هرگونه پیچیدگی است که همین امر می‌تواند در مقبولیت و میزان فروش آن تاثیرگذار باشد. 
این سدان سایزمتوسط شهری از یک پیشرانه چهارسیلندر بنزینی با حجم دقیق 1499سی‌سی مجهز به سیستم پرخوران توربوشارژ برخوردار است که قادر به تولید نیرویی معادل 150‌اسب‌بخار و 200نیوتون‌متر گشتاور است. سیستم انتقال قدرت در این خوردو از یک جعبه‌دنده اتوماتیک CVT تشکیل شده که نیروی تولیدشده توسط موتور را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد.
«ریگان‌خودرو» تاکنون اطلاعاتی درخصوص زمان عرضه این محصول اعلام نکرده است. اما انتظار می‌رود پس از عرضه جِی‌ام‌سی S350، کاپری محصول دیگری باشد که پا به خط تولید این شرکت خواهد گذاشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =