مجمع عمومی عادی سالانه سال مالی منتهی به ۲۹اسفند ۹۸ شرکت تولیدی لنت ترمز ایران (ایران‌لنت)

مجمع عمومی عادی سالانه سال مالی منتهی به ۲۹اسفند ۹۸ شرکت تولیدی لنت ترمز ایران (ایران‌لنت) با نماد خلنت با تقسیم ۱۱۷ ریال سود به ازای هر سهم برگزار شد. 

به ‌گزارش «دنیای‌ خودرو» مجموع درآمدهای عملیاتی شرکت ایران‌لنت درسال مالی منتهی به‌اسفند ۹۸ با افزایش ۷۵ درصدی نسبت به‌مدت مشابه سال ۹۷ مواجه شده و از ۳۶ میلیاردتومان سال ۹۷ به بیش از ۶۳ میلیاردتومان در سال ۹۸ رسیده است. همچنین درآمدهای عملیاتی شرکت نیز بیش از ۲ برابر درسال ۹۸ افزایش داشته و به بیش از ۲۸۲میلیون‌تومان رسیده است.

رشد ۲۰ درصدی سود خالص خلنت درسال ۹۸

به‌این ترتیب سود ناخالص شرکت نیز از حدود ۱۵ میلیارد تومان سال ۹۷ به‌بیش از حدود ۱۹ میلیاردتومان در سال ۹۸ رسیده است. رشد ۲۶ درصدی سود ناخالص شرکت ناشی از افزایش تولید شرکت در سال ۹۸ بوده است. همچنین درپایان سال ۹۸ شرکت موفق به‌کسب ۱۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون‌تومان سود عملیاتی شده که درمقایسه با سال ۹۷ رشدی ۱۷ درصدی را نشان می‌دهد. سود خالص شرکت نیز با رشد ۲۰ درصدی به‌بیش از ۱۰میلیاردتومان رسیده است.

افزایش ۶۸ درصدی دارایی‌های جاری طی سال گذشته

دربخش ترازنامه شرکت ایران‌لنت نیز کفه ترازو به‌سمت دارایی‌های شرکت سنگینی می‌کند. مجموع دارایی‌های غیرجاری شرکت طی سال مالی منتهی به‌اسفند ۹۸ رشدی ۶۹ درصدی داشته و به بیش از ۴ میلیارد و ۴۰۰میلیون‌تومان رسیده است. 

دارایی‌های جاری این شرکت نیز با رشد ۶۸ درصدی به‌بیش از ۴۶ میلیاردتومان رسیده است. این درحالی‌است که مجموع بدهی‌های شرکت ۲۷ میلیاردتومان بوده و از این نظر شرکت دروضعیت مطلوبی قرار دارد.
 

رشد ۲۶۲ درصدی درآمد فروش لنت

همچنین میزان فروش شرکت در سه‌بخش لنت کفشکی، کلافی و لنت کلاچ به‌بیش از ۶۳ میلیارد تومان رسیده است. از این میزان ۵۵ میلیارد تومان مربوط به‌لنت کفشکی است که نشان از رشد ۲۶۲ درصدی فروش نسبت به‌سال ۹۷ دارد. همچنین میزان درآمد عملیاتی شرکت برای محصول لنت کلافی، ۱۲ میلیاردریال بوده و در بخش لنت کلاچ و سایر محصولات نیز درآمد عملیاتی شرکت به‌بیش از ۷۶میلیاردریال رسیده است.

چرایی اختصاص ۱۰ درصد سود خالص به سهام‌داران

در این مجمع سیدعباس نیکخو، مدیرعامل شرکت تولیدی لنت‌ ایران درخصوص چرایی تخصیص ۱۰ درصد از سود به سهام‌داران می‌گوید: «چندین‌سال است به ما ابلاغ شده برای اینکه درتابلو اول بورس قرار بگیریم، باید حداقل سرمایه ثبتی‌مان را افزایش دهیم و به ۲۰۰ میلیاردریال برسانیم. درحالی‌که درحال‌حاضر سرمایه ثبتی ما ۸۸میلیاردریال است. به‌همین‌خاطر ناچاریم این میزان کسری را جبران کنیم.»

ورود سود خالص شرکت به‌تامین نقدینگی

مدیرعامل ایران‌لنت درادامه می‌افزاید: «طی سال‌های اخیر هزینه‌های مربوط به‌گرداندن شرکت و همچنین سرمایه درگردش شرکت نیازمند افزایش بوده و ما نیز به‌ناچار برای اینکه تولید ادامه پیدا کند، یک‌سری اقدامات را انجام داده‌ایم.» 

وی تاکید می‌کند: «یعنی این مبالغی که به‌عنوان درآمد حاصل شده، به‌منظور ادامه حیات کاری شرکت استفاده شده است و باید این مبلغ استفاده می‌شد تا از پس خرید مواداولیه و هزینه‌های جاری شرکت برمی‌آمدیم.»

نیکخو درادامه با بیان اینکه پیشنهاد هیات‌مدیره این است که ۱۰۰ درصد سود را امسال تقسیم نکنیم و تنها ۱۰ درصد را به‌سهام‌داران اختصاص دهیم، گفت: «به‌این صورت شرکت هم می‌تواند الزامات مربوط به‌بازار سرمایه را تامین کند و هم می‌تواند هزینه‌های جاری را با تقویت سرمایه درگردش خود پوشش دهد.»

در پایان مجمع همچنین ۳۰۷ میلیون‌ریال نیز به‌عنوان پاداش هیات‌مدیره درنظر گرفته شد. همچنین دستمزد اعضای غیرموظف درهرجلسه هیات‌مدیره به ۹۰۰ هزارتومان افزایش یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =