بازار خودرو

این روزها پرس‌وجو درخصوص آخرین قیمت خودرو در بازار تنها مختص فعالان این حوزه نیست و تقریبا تمام اقشار جامعه به‌صورت روزانه جداول قیمتی منتشرشده از خودروهای داخلی و وارداتی را به‌صورت دقیق رصد می‌کنند. 

به گزارش «اخبار خودرو»،این روزها پرس‌وجو درخصوص آخرین قیمت خودرو در بازار تنها مختص فعالان این حوزه نیست و تقریبا تمام اقشار جامعه به‌صورت روزانه جداول قیمتی منتشرشده از خودروهای داخلی و وارداتی را به‌صورت دقیق رصد می‌کنند. 
از آن‌جاکه خودرو به کالایی سرمایه‌ای در زندگی روزمره افراد تبدیل شده است، نوسانات قیمتی آن نیز تاثیرات قابل‌توجهی بر زندگی مصرف‌کنندگان دارد. تا چندسال پیش تنها فعالان حوزه ارز، طلا و سکه به‌صورت لحظه‌ای اقدام به مظنه‌گیری آخرین تغییرات قیمتی می‌کردند اما اکنون فروشندگان و فعالان حوزه خودرو نیز لحظه‌به‌لحظه اقدام به تعیین قیمت خودرو می‌کنند.
در نیمه‌دوم تیرماه بررسی جداول قیمتی خودرو در بازار نشان از ثبات قیمت‌ها و آرامش نسبی حاکم بر بازار داشت اما به‌تدریج این روند کاهش یافت و نمودارهای قیمتی مرتبط با خودروهای داخلی باردیگر روند صعودی به‌خود گرفتند. این در حالی است که روزهای پایانی هفته گذشته قیمت برخی از پرفروش‌ترین خودروهای داخلی بازار با افزایش 2 تا 5‌میلیون تومانی همراه شد. همچنین روز گذشته که نخستین روز کاری هفته جاری به حساب می‌آمد، قیمت خودروهای داخلی تغییر چندانی نسبت به هفته گذشته نداشت و خودروها با همان قیمت‌های قبلی خریدوفروش شده‌اند. بر این اساس با نگاهی به جدول قیمت خودروهای داخلی در بازار آزاد درمی‌یابیم برای خرید ارزان‌ترین خودرو داخلی در بازار به حداقل بودجه برابربا 80 میلیون تومان نیاز دارید. پراید سال‏‌های متمادی لقب ارزان‌ترین خودرو تولید داخل را به دوش می‌کشید و اکنون هم از چرخه تولید خارج شده است، این روزها باید این عنوان را به تیبا اختصاص دهیم. از این رو تقاضا برای خرید این محصول در بازار افزایش یافته و البته نوسانات قیمتی بیشترین تاثیر را بر نحوه قیمت‌گذاری آن داشته است.
آخرین قیمت ثبت‌شده برای نمونه‌های صفرکیلومتر پراید 111 موجود در بازار حدود 88میلیون تومان، پراید 131 با قیمت 77‌میلیون‌تومان و پراید151 پلاس در بازه قیمتی 100میلیون تومان خریــــــدوفروش شده‌اند.  
تیبا صندوق‌دار SX نیز روز گذشته با قیمت تقریبی 90 تا 92میلیون‌تومان معامله شد. البته قیمت نسخه هاچ‌بک آن در بازار حدود 100 تا 104‌میلیون‌تومان برآورد می‌شود. ساینا ‌دنده‌ای با رینگ فولادی نیز با قیمت حدودی 104‌میلیون‌تومان معامله شده است. نسخه آپشنال این خودرو نیز با بهای معاملانی 114میلیون‌تومانی به فروش می‌رسد.
همچنین پژو 206 تیپ2 دیگر خودرو پرتقاضای بازار، درحال‌حاضر در دو نسخه فول و ساده در بازار موجود است. قیمت این هاچ‌بک داخلی برای تیپ‌ساده حدود 160‌میلیون‌تومان و تیپ فول که دارای امکاناتی نظیر سنسور دنده عقب و سیستم صوتی است حدود 165 میلیون و 500 هزار تومان برآورد می‌شود. این در حالی است که پژو 206 تیپ5 نیز با قیمتی حدود 190 تا 194میلیون‌تومان خریدوفروش می‌شود. پژو207 اتوماتیک دیگر خودرو داخلی است که طی ماه‌های گذشته روند صعودی نسبتا شدیدی را در تعیین قیمت پشت‌سر گذاشته است. بر این اساس آخرین نرخ معاملاتی ثبت‌شده برای این محصول در بازار آزاد حدود 291‌میلیون‌تومان بود که نسبت‌به اوایل هفته جاری یا روزهای پایانی هفته گذشته، افزایشی 2 تا 3‌میلیون‌تومانی را به خود دیده است. پژو 405 بنزینی یکی از همان خودروهایی است که اختلاف قیمت چشمگیری را در بازار آزاد تجربه می‌کند. نرخ معاملاتی این سدان داخلی در بازار حدود 139 میلیون تومان است.
اما اگر بخواهیم از بازار خودروهای مونتاژی سخن بگوییم، باید به نمونه‌های پرتقاضا در بازار اشاره کنیم. به‌عنوان‌مثال پژو 2008 یکی از گزینه‌های محبوب در بازار است که طی ماه‌های گذشته روند صعودی قابل‌توجهی را پشت‌سر گذاشته است. 
این کراس‌اوور فرانسوی درحال‌حاضر در بازار آزاد قیمتی حدود 730 تا 760میلیون تومان دارد. همچنین سیتروئن C3 از دیگر مونتاژی‌هایی است که این روزها باتوجه به افزایش قیمتی که داشته، از میزان تقاضا برای خرید آن در بازار کاسته شده است. این محصول درحال‌حاضر با قیمتی حدود 715 تا 720‌میلیون‌تومان در بازار ارزش‌گذاریمی‌شود.
جک‌اس5 اتوماتیک ازدیگر مونتاژی‌های پرتقاضای بازار، اکنون مرزهای 600‌میلیون‌تومان را پشت‌سر گذاشته و با قیمت حدودی 600 تا 610 میلیون تومان خریدوفروش می‌شود. چری‌تیگو7 نیز در بازار آزاد با قیمت 610 تا 630‌میلیون‌تومان به‌فروش می‌رسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =