آریزو 6

چری‌آریزو6 شرکت مدیران‌خودرو که توانسته رتبه برتر این نظرسنجی را از آن خود کند، لوکس‌ترین سدان تولیدی حاضر در بازار ایران است، اواخر سال 97 وارد بازار ایران شد و با طراحی کاملا مدرن و لوکس، موتور پربازده و جعبه‌دنده 9‌سرعته اتوماتیک با ضریب متغیر CVT به سرعت جای خود را در بازار ایران باز کرد و مورد استقبال قرار گرفت.

به گزارش «اخبار خودرو»،بر اساس گزارش نظرسنجی مشتریان درخصوص عملکرد اجرا و چیدمان خودرو معروف به APEL که در سال 1398 توسط سازمان بازرسی و استاندارد ایران از بین 24 هزار و 396 مالک خودروهای عرضه‌شده طی 2 تا 9‌ماه نخست مالکیت انجام شد، 59 محصول از 6 شرکت عرضه‌کننده خودرو موردارزیابی قرار گرفتند. در بین 5کشور عرضه‌کننده خودرو، ژاپنی‌ها با 738 امتیاز رتبه نخست، چینی‌ها با کسب 716 امتیاز رتبه دوم، کره‌ای‌ها با کسب 703 امتیاز رتبه سوم، فرانسوی‌ها با 654 امتیاز رتبه چهارم و ایرانی‌ها با کسب 641امتیاز رتبه پنجم را از آن خود کرده‌اند. اما بیشترین رضایت از خودروهای عرضه‌شده در سال 98، متعلق به کدام محصولات است؟ این سوالی است که می‌توان پاسخ آن را با توجه به بررسی‌ها یافت. بر این اساس، طبق نتایج به‌دست‌آمده، چری‌آریزو6؛ محصول شرکت مدیران‌خودرو با 790امتیاز در جایگاه نخست، هیوندای آزرای عرضه‌شده توسط شرکت کرمان‌موتور به‌عنوان تنها خودرو وارداتی با 788امتیاز در رتبه دوم، مزدا3 با 744امتیاز در رتبه سوم، پژو2008 با 741امتیاز در رتبه چهارم و دناپلاس، محصول گروه صنعتی ایران‌خودرو با 722 امتیاز در رتبه پنجم قرار دارند. 

   ارزیابی  APEAL چیست؟
این ارزیابی توسط سازمان استاندارد و کیفیت ایران (ISQI) ایران انجام می‌شود و علاوه‌بر بحث کیفی  که مهم‌ترین شاخص رضایت‌مندی مشتری است، به بررسی شاخص‌هایی همچون سیستم تهویه مطبوع (طراحی خروجی سیستم و ابزار کنترلی)، صندلی‌ها (قابلیت تنظیم صندلی، طراحی صندلی و پشت سری‌ها)، قابلیت دید و ایمنی (طراحی برف پاکن‌ها و شیشه‌شورها، آینه‌ها و ایربگ‌ها) سیستم صوتی و وسایل تزئینی (تجهیزات رادیو پخش، بلندگوها و رینگ‌ها) طراحی داخلی و خارجی (طراحی داشبورد، آمپرها، گیج‌ها، چراغ‌ها و....) ارگونومی راننده (طراحی آفتابگیر، امکانات جانبی و کلیدهای کنترلی روی غربیلک فرمان، اهرم تعویض‌دنده، ترمزدستی و....) از نگاه مشتریان است و به‌عنوان عوامل اصلی در انتخاب و رضایت از محصول شناخته می‌شوند.

   هر آن‌چه در مورد خودرو برتر این ارزیابی باید دانست 
چری ‌آریزو 6 شرکت مدیران‌خودرو که توانسته رتبه برتر این نظرسنجی را از آن خود کند، لوکس‌ترین سدان تولیدی حاضر در بازار ایران است، اواخر سال 97 وارد بازار ایران شد و با طراحی کاملا مدرن و لوکس، موتور پربازده و جعبه‌دنده 9‌سرعته اتوماتیک با ضریب متغیر CVT به سرعت جای خود را در بازار ایران باز کرد و مورد استقبال قرار گرفت.


این محصول لوکس شرکت مدیران‌خودرو همچنین از دیگر امکانات ایمنی و رفاهی مناسب آن می‌توان به ایربگ‌های جانبی و پرده‌ای، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم ضدلغزش، سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی، اتوهلد، ترمز پارک‌برقی، دوربین 360درجه و صندلی راننده با تنظیم برقی به همراه گرمکن صندلی‌های جلو اشاره کرد تا در کنار طراحی جذاب، کیفیت بالای متریال و موتور و جعبه‌دنده قدرتمند، فضای داخلی راحت و مناسب و جادار بتواند بالاترین درجه رضایت را از آن خود کند.
طراحی نمای بیرونی چری ‌آریزو6  شما را به یاد خودروهای اروپایی می‌اندازد و کاملا مشخص است سازنده برای طراحی آن زمان قابل‌توجهی ر ا صرف کرده زیرا به لطف بهره‌مندی‌ از طراحان برجسته جهانی، محصولی کاملا جذاب و با اصالت شکل گرفته است. با ورود به فضای کابین چری‌آریزو6 با فضایی بسیار مدرن و جذاب مواجه خواهید شد به‌شکلی‌که حس محصولات جدید آئودی را به سرنشینان القا می‌کند. 
علاوه‌بر آن، طراحی فضای داخل کابین ترکیبی از داشبورد و تریم داخلی محصولات آئودی و در بخش کنسول مرکزی مشابه طرح به‌کاررفته در محصولات رنجروور ولار است. درمجموع می‌توان گفت حس خودروهای اصیل و لوکس را به سرنشینان می‌بخشد.
متریال به‌کاررفته در فضای داخلی این خودرو کاملا با کیفیت بوده و پوشش چرمی روی داشبورد از سطح کیفی بالاتری نسبت به رقبا برخوردار است. نورپردازی آبی‌رنگ داخل خودرو به‌خوبی حس‌وحال کابین لوکس یک خودرو اروپایی را القا می‌کند که البته در شب هم نمایی بسیار زیبایی دارد.
موتور 1.5لیتری مجهز به سیستم پرخوران توربوشارژ در این خودرو با قدرت خروجی 147اسب‌بخار و گشتاور 210نیوتون‌متر، عملکرد بسیار خوبی دارد و با همکاری نسل جدید جعبه‌دنده 9سرعته اتوماتیک CVT تجربه‌ یک رانندگی پویا و لذت‌بخش را در اختیار راننده قرار می‌دهد. عملکرد این جعبه‌دنده مدرن و پیشرفته کاملا منطبق با موتور خودرو است و شتاب، کشش و عملکرد فوق‌العاده‌ای را برای این خودرو پدید می‌آورد.
تجهیرات ایمنی این خودرو شامل 6کیسه هوا، سیستم پایداری الکترونیکی، سیستم ضدهرزگردی، سیستم کمکی ترمز ABS و سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی است علاوه‌بر امکانات و تجهیزات ارائه‌شده، علاقه‌مندان با خرید چری‌آریزو6؛ می‌توانند یک سدان لوکس خانوادگی با گارانتی 5سال یا 150 هزارکیلومتر یا 2سال یا 6 نوبت سرویس رایگان را آسوده و با لذت برانند.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرید سعیدی IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    3 0
    سلام.من با این همه تعریف از طراحی بدنه آریزو 6 موافق نیستم.به نظر من طراحی داخلی بسیار عالی اما طراحی بدنه خودرو اصلا جذاب نیست.ظاهر خودرو کاملا بلا تکلیف و نا همگون است.دلیل عدم موفقیت در فروش هم همین ظاهر نازیباست.آریزو 5 به مراتب طراحی پخته تری دارد.این خودرو فقط اسم سدان لوکس را به یدک میکشد در حالی که نسبت به قیمتش از خودرویی مثل لیفان 820 آپشن های خیلی بیشتری ندارد.فرمان برقی و اتوهلد و ترمز پارک برقی برای این همه اختلاف قیمت توجیه ندارد.در حالی که به نظر من لیفان 820 خیلی زیبا تر هم هست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =