کد خبر: 230871
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹

یکی از انواع خرابی‌ که در خودروهای وارداتی و بیشتر در مدل‌های داخلی دیده می‌شود، معیوب شدن سرسیلندر به‌دلیل بروز مشکل در میل‌سوپاپ است. 

 به گزارش «اخبار خودرو»،موتورهای احتراق‌داخلی باتوجه به‌ماهیتی که دارند، از قطعات دوار بسیاری بهره می‌گیرند که جزو اصلی‌ترین قطعات راه‌اندازی موتور محسوب می‌شوند. یکی از انواع خرابی‌ که در خودروهای وارداتی و بیشتر در مدل‌های داخلی دیده می‌شود، معیوب شدن سرسیلندر به‌دلیل بروز مشکل در میل‌سوپاپ است. 
از آنجایی که به‌هر میزان تکنولوژی پیشرانه‌های احتراق‌داخلی پیشرفته‌تر باشد، به‌همان میزان ضریب حساسیت و اهمیت به‌قطعات و نگهداری از آن‌ها نیز بیشتر می‌شود، باید دراین‌باره همواره نکاتی رعایت شود. 
بر این اساس می‌توان گفت میل‌سوپاپ قطعه‌ای مکانیکی است که در زمان‌ مشخصی باز و بسته می‌شود تا فرآیند احتراق به‌واسطه ورود هوا و خروج دود از سیلندر تکمیل شود. هرقطعه‌ دوار در سیستم‌های مکانیکی که سبب انتقال قدرت می‌شود، قطعا با فرسایش و استهلاک مواجه است. 
ازاین‌رو برای کاهش میزان استهلاک و خرابی این قطعه مالکان باید نسبت به‌تعویض به‌موقع روغن‌موتور و فیلتر آن به‌شدت حساس باشند. زیرا بیشترین میزان خرابی این قطعه ناشی از کاهش فشار روغن یا تعلل در تعویض روغن است. 
اغلب درصورت خرابی این قطعه دو مشکل عمده در خودرو به‌وجود می‌آید: نخست‌اینکه عملکرد پیشرانه با لرزش و افت قدرت مواجه بوده و در برخی حالت‌ها گاز خوردن خودرو با مشکل مواجه می‌شود. 
همچنین نشانه بارز خرابی این قطعه، شنیدن صدای احتراق (غیرعادی) از اگزوز یا منیفولد هواست. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =