باتری ماشین

خرید و فروش باتری در بازار این محصول تابع دراختیار داشتن باتری فرسوده است و درصورتی که مشتری باتری فرسوده داشته باشد، می‌تواند روی ارزان‌ تمام شدن قیمت باتری نو حساب باز کند.

به گزارش «اخبار خودرو»، خرید و فروش باتری در بازار این محصول تابع دراختیار داشتن باتری فرسوده است و درصورتی که مشتری باتری فرسوده داشته باشد، می‌تواند روی ارزان‌ تمام شدن قیمت باتری نو حساب باز کند. بخش بزرگی از قیمت باتری نو به‌فروش باتری قدیمی بستگی دارد. از این منظر شاید به‌نظر برسد مصرف‌کننده با خرید باتری نو دچار مشکل چندانی نشود؛ اما برخی فعالان صنعت‌باتری در این خصوص نظر دیگری دارند و معتقدند تجارت باتری‌های فرسوده، قیمت باتری نو را افزایش داده است. گران شدن مواداولیه از جمله سرب طی یک‌سال اخیر سبب شده باتری‌های فرسوده نیز ارزش بسیار بالایی پیدا کنند. از این منظر شاید بهتر باشد وزارت صمت و به‌طور کلی مسئولان و سیاست‌گذاران در این خصوص اقدام کنند.
درهمین‌زمینه یک فعال صنعت‌باتری با انتقاد از رویه فعلی در بازار به‌روزنامه «دنیای‌خودرو» می‌گوید: «در این صنعت سود در باتری فرسوده است و اگر شرکت‌ها آن را نمی‌خواستند، شاید آمپری 3 هزار تومان می‌شد؛ نه همچون شرایط فعلی که هر آمپر باتری فرسوده 5 هزار تومان است.»
این فعال صنعت باتری افزود:  «تحویل باتری فرسوده به کارخانه‌ها اجباری نیست؛ ولی اگر کسی اسقاط بدهد که  به عنوان مثال؛ ۲ یا ۳ بنکدار نیز به‌صباباتری اسقاط می‌دهند و از قانون ۹ درصد استفاده می‌کنند، اما در عین حال حدود ۲۵ تا ۳۰ بنکدار نیز از این قانون پیروی نمی‌کنند.  می‌توان گفت تنها شرکت سپاهان‌باتری است که  درمقابل تحویل باتری نو باتری فرسوده  طلب می‌کند.»
با این تفاصیل به‌نظر می‌رسد وزارت صمت و سازمان تعزیرات باید به‌این بخش ورود کنند و لزوم اجرای سازوکاری که سبب شود قیمت‌ باتری در بازار سامان پیدا کند، بیش از هر زمانی احساس می‌شود. 
طی ماه‌های اخیر قیمت باتری به‌شدت افزایش یافته و گویا مراجع مسئول نیز نظارتی روی آن ندارند. به‌نظر می‌رسد تاکنون تلاش‌های اتحادیه نیز با عدم‌همکاری برخی شرکت‌های باتری‌ساز به‌جایی نرسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

آخرین اخبار