باتری ماشین

باتری‌های خارجی به‌صورت قاچاق و درشرایط بسیار نامطلوب وارد کشور می‌شود و از این منظر درطول مسیر به‌بسیاری از این باتری‌ها ضربات شدیدی وارد شده‌ و کیفیت آن‌ها کاهش یافته است.

به گزارش «اخبار خودرو»،باتری از قطعات مصرفی در هر خودرو به‌شمار می‌رود که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به‌همین دلیل انتخاب باتری برای هر خودرو نیز بسیار حائز اهمیت است. طی سال‌های گذشته باتری‌های خارجی یکه‌تاز بازار باتری کشور بودند. باتری‌هایی که توسط شرکت‌های واردکننده به‌بازار عرضه می‌شدند و البته گارانتی این باتری‌ها نیز بسیار مناسب بود. هرچند به‌گفته واردکنندگان درصد مرجوعی باتری‌های خارجی بسیار اندک بود.
حالا نیز به‌رغم ممنوعیت واردات باتری، همچنان شاهد عرضه باتری‌های خارجی در بازار هستیم و بسیاری از مخاطبان روزنامه «دنیای‌خودرو» این سوال را مطرح کرده‌اند که آیا خرید باتری‌های خارجی موجود در بازار صرفه اقتصادی دارد؟ درپاسخ به‌این پرسش باید گفت فارغ از بحث قیمت این نوع باتری‌ها و اینکه صرفه‌ اقتصادی دارد یا خیر، بحث کیفیت آن‌ها مطرح است. در همین زمینه یک کارشناس و فعال بازار باتری به‌روزنامه «دنیای‌خودرو» می‌گوید: «در شرایط فعلی به‌عنوان کسی که سال‌ها در حوزه باتری فعالیت داشته است، توصیه می‌کنم از محصولات داخلی استفاده شود.»
وی با بیان اینکه هم‌اکنون واردات باتری ممنوع است و باتری‌های وارداتی از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند، اظهار می‌کند: «باتری‌های خارجی به‌صورت قاچاق و درشرایط بسیار نامطلوب وارد کشور می‌شود و از این منظر درطول مسیر به‌بسیاری از این باتری‌ها ضربات شدیدی وارد شده‌ و کیفیت آن‌ها کاهش یافته است.» این کارشناس حوزه باتری درادامه می‌افزاید: «خرید باتری‌ خارجی مانند خریدن هندوانه است و به‌هیچ‌عنوان نمی‌توان حدس زد که این نوع باتری در زمان ورود به‌کشور درچه‌شرایطی قرار داشته و تا چه‌اندازه درنقل‌وانتقال آن دقت صورت گرفته است.»
وی تصریح می‌کند: «تجربه و بررسی‌های ما نشان می‌دهد که عمر مفید باتری‌های خارجی موجود در بازار به‌دلایلی که عنوان شد، بسیار کم است. البته تاکید می‌کنم این قضیه صرفا به‌دلیل نوع حمل آن به‌کشور بوده و پیشنهاد ما به‌متقاضیان، خرید باتری داخلی همراه با گارانتی مناسب است. در این صورت مشتری با خیال آسوده می‌تواند حداقل 2 تا 3 سال از باتری خودرو استفاده کند.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =