کد خبر: 231409
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۳
دیگنیتی

درحالی‌که به دلیل توقف تولید برخی شاسی‌بلندهای چینی به دلیل قطع همکاری شرکت‌های تولیدکننده آن‌ها با خودروسازان ایرانی، مدل‌های موجود در بازار به محصولات جک و چری محدود است، خبر ورود قریب‌الوقوع سه کراس‌اوور جدید به بازار از گروه بهمن، گروه خودروسازی سایپا و خودروسازان بم معادلات را تغییر داد. 

به گزارش «اخبار خودرو»، در این میان، شائبه توقف تولید خودرو هایما اس7 هم مطرح شده بود که از سوی ایران‌خودرو خراسان تکذیب شد. این شرکت تاکید کرده است درحال‌حاضر خط تولید هایما فعال است و از ابتدای امسال تاکنون 2هزار و ۴۹۱ دستگاه هایما تحویل مشتریان شده است. 

هم‌اکنون نیز اجرای تعهدات حدود 8هزار دستگاه خودرو هایما در دو مدل اس۵ و اس۷ در دستور کار قرار دارد. ظاهرا مشکلات و موانع ایجادشده در تامین قطعات این محصول به دلیل تحریم‌های بین‌المللی، سبب تولید با تاخیر شده است. 

تاخیر در تعهدات این محصول از مردادماه سال ۹۸ تا خردادماه ۹۹ است که درحال‌حاضر صدور دعوتنامه برای موعد تحویل مردادماه سال ۹۸ در حال انجام است. بنا بر اعلام ایران‌خودرو، در صورت تامین و تدارک قطعات، امسال ۲۰هزار دستگاه هایما اس۷ و اس۵ در شرکت ایران‌خودرو خراسان تولید خواهد شد. 

از سوی دیگر، با توجه به نیاز مشتریان به خودرو، طرح تبدیل این خودرو با محصولات دیگر ایران‌خودرو در دستور کار قرار دارد تا در صورت تمایل مشتریان، آن‌هایی که مایل به تبدیل بودند، نسبت به آن اقدام کنند. این طرح نیز متعاقبا اعلام خواهد شد. 

اما در صورت اقدام‌نکردن مشتریان برای تبدیل هم گفته شده است خودرو ثبت نامی هرچند با تاخیر، قابل تحویل خواهد بود. قیمت محصولات نیز براساس قیمت زمان تحویل محاسبه می‌شود و در صورت تبدیل نیز قیمت محصولات جایگزین براساس قیمت موعد تحویل محاسبه خواهد شد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسن IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    0 0
    چقدر دیگه باید صبر کنیم حضرت ایوب هم بود صبرش تموم میشد یه روز ۵۰ تا تولید میکنن فرداش هیچی اینجوری بخوان پیش بزن ۵ سال دیگه هم نمیتونن معوقات رو تحویل بدهند تورو به خدا قسم پیگیری کنین از ایرانخودرو ما نمی خواهیم تبدیل کنیم و همچنان منتظریم مگه قرارداد ۲۵ ساله با چین نبستیم پس چرا هنوز لنگ میزنن و کارنمیکنن؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =