کد خبر: 231624
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳
رودستر تسلا

خودرو رودستری که اسپیس ‌ایکس در سال ۲۰۱۸ میلادی به‌فضا فرستاد، اکنون به ۵ میلیون‌مایلی مریخ رسیده که نزدیک‌ترین فاصله تا این سیاره به‌حساب می‌آید. 

به گزارش «اخبار خودرو»،خودرو رودستری که اسپیس ‌ایکس در سال ۲۰۱۸ میلادی به‌فضا فرستاد، اکنون به ۵ میلیون‌مایلی مریخ رسیده که نزدیک‌ترین فاصله تا این سیاره به‌حساب می‌آید. 
خودرو رودستری که ایلان ماسک به‌فضا فرستاد، برای نخستین‌بار به‌مریخ نزدیک شد. پشت فرمان این خودرو یک مانکن به‌نام استارمن در لباس فضانوردی قرار دارد. رودستر مذکور و مانکن بخشی از محموله‌ای هستند که همراه قسمت دوم یک موشک فالکون هوی (متعلق به اسپیس ‌ایکس) در سال ۲۰۱۸ میلادی به‌فضا فرستاده شد. اسپیس‌ ایکس روز گذشته در توئیتی اعلام کرد خودرو مذکور برای نخستین‌بار به مریخ نزدیک شده و اکنون در فاصله ۵ میلیون‌مایلی این سیاره قرار دارد. 
جاناتان دوول، یکی از ستاره‌شناسان مرکز فیزیک اخترشناسی هاروارد-اسمیتسونیان دراین‌باره می‌گوید: «این فاصله بسیار زیادی است.» او با استفاده ازابزارهای آزمایشگاه JPL ناسا این خودرو را ردیابی کرد که به‌نظر می‌رسد همچنان در مسیری قرار دارد که قبل از پرتاب موشک فالکون برای آن تعیین شده بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =