جک T8

دلیل اصلی کسب این جایزه، وجود آپشن‌هایی شامل سیستم کنترل کشش و پایداری ساخت بوش از نسل 9.1، رادار نقطه کور و تغییر لاین، سیستم J-ConNet 2.0 با امکان اشتراک اطلاعات خودرو با اسمارت‌فون، سیستم چندرسانه‌ای CarLife با امکان همگام‌سازی اپلیکیشن‌های موبایلی و سیستم تشخیص صداست

جایزه «بهترین پیکاپ هوشمند چین» در سال 2019 به پیکاپ جک T8 تعلق گرفت. طی مراسمی که در موزه اتومبیل پکن برگزار شد، از میان تولیدکنندگان پیکاپ در چین، این جایزه به پیکاپ بزرگ جدید جک تعلق گرفت. نکته حائز اهمیت این است که پیکاپ جک به‌زودی توسط کرمان‌موتور وارد بازار ایران می‌شود و در کنار سهم‌خواهی از بازار داخلی، نخستین پیکاپ هوشمندی است که وارد ایران می‌شود. حضور جک T8 می‌تواند تنوعی برای بازار کلاس پیکاپ در ایران باشد که به علت تحریم‌ها و کاهش فعالیت برندهای خارجی تنوع چندانی در مدل‌های صفر کیلومتر آن مشاهده نمی‌شود.

T8؛ پیکاپ فول‌سایز هوشمند

T8؛ پیکاپ فول‌سایزی است که در شرایط فعلی پتانسیل بالایی برای موفقیت در کشور دارد. این پیکاپ قرار است توسط کرمان‌موتور مونتاژ و با درصد مشخصی از داخلی‌سازی به بازار داخلی عرضه شود. این پیکاپ که در سال 2018 و در نمایشگاه خودرو چنگدو رونمایی شد، در تابستان 2019 برای تجهیزات خاصی که روی پیکاپ T8 خود قرار داده بود، برنده جایزه‌ کنفرانس China Pickup Blue Book  هم شد. در همان سال، پیکاپ T8 جک موفق به کسب جایزه‌ای با عنوان «بهترین پیکاپ هوشمند سال 2019 چین» نیز شد.

دلیل اصلی کسب این جایزه، وجود آپشن‌هایی شامل سیستم کنترل کشش و پایداری ساخت بوش از نسل 9.1، رادار نقطه کور و تغییر لاین، سیستم J-ConNet 2.0 با امکان اشتراک اطلاعات خودرو با اسمارت‌فون، سیستم چندرسانه‌ای CarLife با امکان همگام‌سازی اپلیکیشن‌های موبایلی و سیستم تشخیص صداست. استفاده از این آپشن‌ها روی پیکاپ‌ها به‌صورت استاندارد انجام می‌شود و به همین دلیل این پیکاپ را در فهرست مدل‌های هوشمند قرار داده است. 

دسترسی به اطلاعات مکانی با شبکه هوشمند

در کابین تی8 از یک نمایشگر لمسی 8 اینچی با تراکم پیکسلی بالا استفاده شده که از سامانه ناوبری GPS و همچنین دوربین عقب پشتیبانی می‌کند. جک تی8 به شبکه هوشمند «J-ConNet2.0» مجهز شده است که این یک سامانه اختصاصی برای پیکاپ‌ها محسوب می‌شود و براساس آن کاربر خودرو می‌تواند از اپلیکیشن تلفن هوشمند مرتبط با آن استفاده کند تا به اطلاعات کامل از آخرین وضعیت پیکاپ دسترسی و و علاوه بر این بتواند برخی کنترل‌ها را در حالت ریموت بر خودرو داشته باشد.

بر این اساس، کاربر در سریع‌ترین زمان به اطلاعات مکانی مانند جای پارک، سوختگیری، کارواش و... از طریق سامانه مذکور دسترسی خواهد داشت. هرچند این امکان در کشور چین برای تی8 فعال شده، اما شرایط سخت‌افزاری و برخی زیرساخت‌های نرم‌افزاری لازم در این محصول در دسترس است و در صورت فراهم‌شدن اطلاعات مرتبط می‌توان در بهترین شکل ممکن از ویژگی‌های هوشمند این پیکاپ چینی بهره‌مند شد.

جمع فناوری‌ و سامانه‌های هوشمند در پیکاپ T8

سامانه اتصال داخلی «کارلایف» یکی دیگر از فناورانه‌های تی8 است که با استفاده از آن می‌توان به انتقال فانکشن‌ها مانند انواع پلی‌لیست از گجت‌هایی شامل تلفن همراه، مدیاپلیرها و... به سیستم هوشمند خودرو پرداخت. این انتقال از نظر سخت‌افزاری توسط پورت USB یا بلوتوث تی8 انجام می‌شود. همچنین پشتیبانی از فرمان‌های صوتی امکان دریافت تماس یا اعمال تغییرات در سامانه ناوبری بدون دخالت دست را فراهم کرده است. 

علاوه بر تجهیزات فوق، جک T8 امکانات دیگری مانند مانیتور 8 اینچی لمسی، سنسور فشار باد تایر، استارت دکمه‌ای، کروز کنترل و... دارد. برای خریداران این خودرو سفارش نسخه لانگ با فاصله محوری 29 سانتی‌متری امکان‌پذیر است.

همچنین علاقه‌مندان به این پیکاپ می‌توانند سیستم محرکه دو دیفرانسیل را در سه حالت 2H، 4H و 4L در اختیار داشته باشند. این سیستم محرکه دارای کنترل الکترونیکی بوده و ساخت BorgWarner است.

عرضه پیکاپ جک تنها با یک پیشرانه

پیکاپ جک T8 از یک پیشرانه بنزینی 4 سیلندر خطی 2 لیتری مجهز به توربوشارژر بهره می‌برد که توان تولید حداکثر قدرت 188 اسب‌بخار در 5000 دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور 290 نیوتون متر در محدوده 1800 تا 4000 دور بر دقیقه را دارد. 

جک T8  در بازار چین نیز فقط با یک پیشرانه توربو، قابل خریداری است که البته مشتریان می‌توانند در نسخه بنزینی یا در نسخه دیزلی آن را سفارش دهند. جک برای گیربکس این پیکاپ از یک جعبه‌دنده 6سرعته دستی استفاده کرده که قدرت را به هر چهار چرخ خودرو ارسال می‌کند. 

سیستم تعلیق به‌کاررفته در این خودرو از نوع مستقل جناغی دوبل در جلو و سیستم غیرمستقل فنر تخت در عقب است. از نظر ابعادی دارای طول، عرض و ارتفاع به ترتیب 5325، 1880 و 1830 میلی‌متری بوده و فاصله محوری 3090 میلی‌متری آن، فضای کابین بسیار مناسبی را هم در ردیف جلو و هم در ردیف عقب برای سرنشینان فراهم کرده، توان حمل بار این پیکاپ، 900 کیلوگرم است که آن را به وسیله‌ای مناسب برای تردد در مسیرهای درون‌شهری و برون‌شهری تبدیل می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =