بورس

برخی کارشناسان معتقدند شاخص کل بورس تا انتخابات آمریکا درجا می‌زند و نوسان‌های زیادی را تجربه خواهد کرد، تا جایی که ممکن است کف کانال یک‌میلیون و٤0٠هزار واحد را بشکند.

به گزارش «اخبار خودرو»،در دادوستدهای روز گذشته بازار سهام، نمادهای گروه خودرویی باز هم روند نزولی را تجربه کردند، به‌طوری‌که نمادهای ایران‌خودرو، سایپا، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، پارس‌خودرو، نیرومحرکه، گروه بهمن، قطعات اتومبیل ایران، کرمان‌خودرو و سایپادیزل منفی خوردند و درمقابل نمادهای رادیاتور ایران، آهنگری تراکتورسازی ایران و فنرسازی زر مثبت شدند. همچنین دیروز در گروه خودرویی طی 10هزار نوبت معاملاتی، 105میلیون سهم به ارزش 77میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز دوشنبه بالغ بر 274هزار میلیارد تومان شد. از سوی دیگر، شاخص کل بورس نیز روز گذشته با کاهش بیش از 51هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و 462هزار واحدی قرار گرفت.

   احتمال شکسته‌شدن کف کانال یک‌میلیون و٤0٠هزار واحد
برخی کارشناسان معتقدند شاخص کل بورس تا انتخابات آمریکا درجا می‌زند و نوسان‌های زیادی را تجربه خواهد کرد، تا جایی که ممکن است کف کانال یک‌میلیون و٤0٠هزار واحد را بشکند. از سوی دیگر، می‌توان گفت افراد با دید میان‌مدت گزینه‌های جذابی را برای سرمایه‌گذاری در بورس دارند، اما اکنون مهم‌ترین نکته در بازار، مشخص‌شدن نتایج انتخابات آمریکاست؛ البته ابهامات زیادی در این زمینه وجود دارد که اثر آن اکثر بازارهای مالی دنیا را در برگرفته است.

   تاثیر یکسان دو نتیجه احتمالی انتخابات آمریکا در میان‌مدت
اما فارغ از این‌که بایدن، برنده در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا باشد یا ترامپ، باید این نکته را مدنظر قرار داد که این موضوع در میان‌مدت تفاوت چندانی برای وضعیت اقتصادی ایران ایجاد نمی‌کند و نمی‌تواند تاثیر چندانی بر بازارهای داخلی داشته باشد. این در حالی است که از میان بازارهای موازی، بازار مسکن به‌عنوان رقیب اصلی بازار بورس تلقی می‌شود، اما در این بازار قیمت‌ها به قدری بالاست که افراد توان سرمایه‌گذاری در آن را ندارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

آخرین اخبار