باتری ماشین

باتری‌های داخلی درحال حاضر مزیت بسیاری نسبت به‌برخی مدل‌هایی دارند که در بازار با عنوان خارجی به‌فروش می‌رسند و مشخص نیست که این نوع باتری‌ها اصل هستند یا در داخل اورهال شده و به‌اسم و در جعبه‌ باتری‌های خارجی به‌فروش می‌رسند. موردی که می‌تواند آسیب جبران‌ناپذیری به‌خودرو وارد کند.

به گزارش «اخبار خودرو»،باتری‌های داخلی درحال حاضر مزیت بسیاری نسبت به‌برخی مدل‌هایی دارند که در بازار با عنوان خارجی به‌فروش می‌رسند و مشخص نیست که این نوع باتری‌ها اصل هستند یا در داخل اورهال شده و به‌اسم و در جعبه‌ باتری‌های خارجی به‌فروش می‌رسند. موردی که می‌تواند آسیب جبران‌ناپذیری به‌خودرو وارد کند.
درهمین زمینه و درخصوص استفاده از این نوع باتری‌ها یک کارشناس حوزه برق خودرو به‌روزنامه «دنیای‌خودرو» می‌گوید: «باتری‌سازان داخلی همچون صباباتری، پاسارگاد صنعت‌باتری، نیروگستران خراسان ، سپاهان باتری، آذرباتری، برناباتری و دورناباتری ارس، باتری‌های خوب و باکیفیتی با آمپرهای بیش از 100 آمپر تولید کرده‌اند و به‌صورت کلی باتری‌های ایرانی یک مزیت بسیار مناسب دارند و آن مشخص بودن تاریخ تولید و انقضای آن‌هاست.» احسان حسن‌نیا درادامه می‌افزاید: «درخصوص باتری‌هایی تحت‌عنوان کره‌ای در بازار باید بگویم این باتری‌ها یا در انبار به‌مدت زیادی مانده‌اند یا اورهال شده‌اند. یعنی باتری‌های فرسوده را جمع‌آوری کرده و با آب اسید آن‌ها را پر کرده و گاه پلیت‌هایی را هم که خراب شده است، تعویض می‌کنند و با بسته‌بندی جدید به‌جای باتری کره‌ای به‌مردم می‌فروشند.»
وی درخصوص استفاده از باتری‌های داخلی به‌جای باتری‌های تقلبی می‌گوید: «بارها برای ما پیش آمده که مشتریان باتری‌هایی به‌اسم کره‌ای خریداری کرده و روی به‌عنوان مثال خودرو بنز سوار کرده‌اند که پس از دو روز استفاده از کار افتاده‌ است. اما زمانی که از باتری‌ 100 آمپری صباباتری برای چنین خودرویی استفاده شده، مشکل برطرف شده است.»
این کارشناس حوزه برق خودرو با اشاره به‌قیمت بالای باتری‌های اورجینال و اینکه مقرون به‌صرفه است که از باتری‌های تولید داخلی استفاده شود، می‌گوید: «من ترجیح می‌دهم برای خودرو خودم از باتری ایرانی استفاده کنم. چراکه قیمت بسیار مناسب‌تری دارد و درعین حال کیفیت آن نیز قابل قبول است.» وی می‌افزاید: «قیمت باتری‌ آلمانی برند وارتا 105 آمپر در بازار حدود 14 میلیون‌تومان است و اگر این باتری را به‌صورت مرتب شارژ کنید، حدود 7 تا 8 سال به‌خوبی کار می‌کند. همچنین این دسته از باتری‌ها نوسان بسیار پایینی دارند و آمپر لحظه‌ای بسیار بالایی در اختیار خودرو می‌گذارند.»
این کارشناس درخصوص عوارض استفاده از باتری‌های ضعیف و غیراصلی برای خودرو نیز می‌گوید: «نخستین صدمه‌ای که این دسته از باتری‌ها به‌خودروهای خارجی وارد می‌کنند، زدن آسیب به‌سیستم ECU و سیستم ضدسرقت خودرو است. درواقع خودرو نوسان ولتاژ را به‌عنوان یک خطا و باگ در نرم‌افزار تشخیص می‌دهد و باگ نرم‌افزاری سبب به‌هم ریختن عملکرد سیستم می‌شود و درنهایت بسیاری به‌اشتباه به‌دنبال تعویض قطعات دیگر خودرو می‌روند.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =