بازار خودرو

پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات‌متحده‌آمریکا باعث شد معادلات اقتصادی تغییر کند. در پی این اتفاق شرایط بازار ارز، به‌عنوان عامل اصلی و خودرو درجایگاه کالای استراتژیک به‌طور قابل‌توجهی تغییر کرد و با کاهش قیمتی شدید روبه‌رو شد.

به گزارش «اخبار خودرو»،پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات‌متحده‌آمریکا باعث شد معادلات اقتصادی تغییر کند. در پی این اتفاق شرایط بازار ارز، به‌عنوان عامل اصلی و خودرو درجایگاه کالای استراتژیک به‌طور قابل‌توجهی تغییر کرد و با کاهش قیمتی شدید روبه‌رو شد. باتوجه به این موضوع به خریداران خودرو توصیه می‌شود فعلا برای خرید خودرو دست نگه دارند و عجله نکنند و تا تثبیت نسبی قیمت‌ها در شرایط فعلی برای خرید صبر کنند.
البته نمی‌توان پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری را  کاملا به نفع اقتصاد کشور دانست، بلکه باید حدود 70روز دیگر منتظر باشیم تا جو بایدن کاخ سفید و صندلی ریاست‌جمهوری را از دونالد ترامپ تحویل بگیرد و برمسند ریاست‌جمهوری این کشور تکیه بزند و کار خود را به‌صورت رسمی آغاز کند. 
شاید مهم‌ترین عامل تغییرات قیمتی در بازار ارز، طلا و خودرو  حذف ترامپ از تصمیم‌گیری‌ها در ایالات‌متحده باشد. زیرا احتمال می‌رود با آمدن رئیس‌جمهور جدید و بازگشت او به برجام، با رفع تمام یا بخشی از تحریم‌ها، اقتصاد ایران از رکود خارج ‌شود.
البته روند کاهش قیمت‌ها در بازار از چند روز قبل شروع شد و درحالی‌که هنوز پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا قطعی نشده بود، بازار خودرو شاهد آغاز کاهش قیمت‌ها بود. در این شرایط بسیاری از گروه ها و دلالان خودرو سعی داشتند تا در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، کاهش قیمت خودرو را کاذب نشان دهند. 
اما بالاخره مشخص شد موج کاهش قیمت ها در بازار خودرو ایجاد شده است. نمونه بارز این موضوع قیمت ارز است. جایی که وقتی بازار ارز هر روزه ساعت 7شب بسته می شود، شب گذشته همزمان با اعلام پیروزی جو بایدن در ساعت 9شب به یکباره با کاهش شدید به قیمت 23هزارو200تومان رسید و بازار ارز با این قیمت بسته شد. اتفاقی که احتمالا در روز جاری نیز برای بازار خودرو رخ خواهد داد و بازار دوباره با شوک روبه‌رو خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود که به شکل قابل‌توجهی شاهد کاهش قیمت خودرو در بازار باشیم. در این بین علاوه‌بر کاهش قیمت شدید در بین خودروهای گران خودرو پراید131 نیز با کاهشی چشمگیر در بازار مواجه شده است. ازسوی‌دیگر با پیروزی جو بایدن در انتخابات آمریکا برخی دلالان و دفاتر فروش تلاش  می‌کردند خودروهایشان را قول‌نامه ‌کنند و به‌همین‌دلیل، قیمت‌های کمتری نسبت‌به بعدازظهر به مشتریان اعلام می‌کردند. 
در این بین، قیمت پراید کاهش چشمگیری را به نسبت روزهای قبل داشته است. به‌همین دلیل باید گفت موج کاهش قیمت در بازار آزاد همچنان ادامه دارد و درحال‌حاضر، قیمت خودروها به شکل عجیبی در حال افت است. در این بین‌که پراید۱۳۱ کاهش قیمت‌به نسبت زیادی را تجربه کرده و به‌صورت ساعتی، قیمت آن در روز کم شده و بسیار بیشتر از خودروهای دیگر جلب‌توجه کرده است.
پراید۱۳۱ که در اوایل هفته گذشته قیمتی حدود ۱۲۵ تا 130میلیون‌تومان را تجربه می‌کرد، در اواخر هفته به محدوده کمتر از 120میلیون‌تومان آمد. 
حال با آغاز هفته جدید شاهد بودیم که صبح امروز، دلالان قیمت پراید۱۳۱ را کمتر از 115میلیون‌تومان اعلام می‌کردند و هنگام بعدازظهر، قیمتی در حدود 110میلیون‌تومان را برای نسخه صفرکیلومتر آن در نظر گرفته بودند. اما حالا که خبر پیروزی جو بایدن در انتخابات آمریکا منتشر شده است، برخی کانال‌ها و گروه‌های دلالی خودرو در تلاش هستند با اعلام قیمت کمتر معامله‌هایی را به ثبت برسانند و نگذارند تا فروش خودروهایشان به فردا موکول شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

آخرین اخبار