کیت‌ کلاچ

برخی عیوب در خودرو به‌صورت لحظه‌ای ایجاد می‌شوند مانند لرزش خودرو هنگام حرکت. این عیب مربوط به ساعت نبودن فلایویل کلاچ است.

عماد شکاریان، فعال حوزه کیت کلاچ با اشاره به مشکلات کیت‌کلاچ‌های فعلی به «دنیای ‌خودرو» گفت: «نخستین ایرادی که کیت‌کلاچ‌های فعلی دارند و بزرگ‌ترین عیب آن هم است، قدرت کلاچ است. قدرت پایین کلاچ‌های فعلی باعث شده شتاب‌گیری پایینی داشته باشند.»

وی تاکید کرد: «بنابراین وقتی خودرو را در سربالایی پارک می‌کنید، می‌خواهید از پارک خارج یا در سربالایی با دنده‌عقب وارد پارک شوید، یا آنکه در جاده سبقت بگیرید، خودرویی که شتاب کافی را ندارد ممکن است خطرات بسیاری ایجاد کند.»

شکاریان در ادامه با بیان‌اینکه رانندگان در ایران بیشتر به‌دنبال نرمی کلاچ هستند و به مسائل دیگر توجه چندانی ندارند، افزود: «البته باتوجه وضعیت ترافیــــکی شهرها رانندگان حق دارند. اما به‌طور کلی وجـــــود این کیت‌کلاچ‌ها درمجموع خطرناک است.»

این کارشناس با اشاره به تاثیر کیت‌کلاچ بر مصرف سوخت اظهار کرد:  «از دیگر مسائلی که به آن توجه نمی‌شود، مساله کلاچ قوی و پرشتاب است زیرا مصرف سوخت خودرو را تا 15‌درصد کاهش می‌دهد. یعنی با در اختیار داشتن یک کیت کلاچ قوی و استاندارد، اگر خودرو هر 100کیلو 10لیتر مصرف کند، این رقم به 9‌لیتر کاهش می‌یابد. از این جهت کیت‌کلاچ بسیار مهم است.»

شکاریان در ادامه با اشاره به دیگر عیوبی که کیت‌کلاچ ضعیف برای خودرو ایجاد می‌کند، ادامه داد: «برخی عیوب در خودرو به‌صورت لحظه‌ای ایجاد می‌شوند مانند لرزش خودرو هنگام حرکت. این عیب مربوط به ساعت نبودن فلایویل کلاچ است.»

این کارشناس حوزه کیت کلاچ بیان کرد: «یکی دیگر از عیوب بسیار رایج، تمام شدن سریع کیت‌کلاچ است. وقتی از دیسک و صفحه نامرغوب و غیر استاندارد استفاده می‌کنید، این اقدام باعث تمام شدن کیت‌کلاچ می‌شود. البته تمام شدن کیت کلاچ یک‌باره انجام نمی‌شود و در طول زمان رخ می‌دهد. بنابراین یک سری مشکلات همواره با شما هستند. ازجمله بالا رفتن مصرف سوخت و پایین بودن شتاب خودرو. این مورد تا زمانی که اقدام به تعویض کلاچ کنــــــید با شما خواهد بود. ضمن اینکه اگر قرار است کیت کلاچ برای شما 100هزار کیلومتر کار کند، بعد از 30هزار کیلومتر از رده خارج می‌شود.»

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    0 0
    من الان یه خودروی پراید دارم که هم مصرف سوختش خیلی خیلی بالا است هم اینکه شتاب کافی نداره و حتی کم سرعت ترین خودروها هم راحت جلوش می زنند مشکل چیه مال کیت کلاچ است یا نه
    • علی IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
      0 0
      سلام.به احتمال زیاد مشکل از دیسک و صفحه است با مکانیک با تجربه مشورت کنید

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =