ایران خودرو

تا پایان آبان‌ماه ۲۰۹ هزار و ۶۰۹ دستگاه در گروه پژو، ۳۲هزار و ۵۳۲ دستگاه در گروه سمند، ۶‌ هزار و ۸۱۹ دستگاه رانا و ۳۴ هزار و ۵۰۶ دستگاه دنا در ایران‌خودرو تولید شد. این گروه صنعتی همچنین در مدت یادشده موفق به ‌تولید ۳ هزار و ۱۹۶ دستگاه هایما، ۴ هزار و ۳۰۸ دستگاه وانت و سایر محصولات و ۱۷۰دستگاه پژو ۲۰۰۸ شده است

به گزارش «اخبار خودرو»، بررسی آمارهای منتشرشده در سامانه کدال حاکی از تولید ۵۶۶ هزار و ۸۴۴ دستگاه خودرو از سوی ایران‌خودرو، سایپا و پارس‌خودرو از ابتدای امسال تا پایان آبان‌ماه است. در این میان گروه صنعتی ایران‌خودرو با تولید ۲۹۱ هزار و ۲۳۴ دستگاه خودرو در بازه زمانی یادشده، سهم ۵۱.۴درصدی را از تولید هشت‌ماهه امسال از آن خود کرد.

سهم هر محصول از سبد تولید ایران ‌خودرو

برپایه آمارهای کدال تا پایان آبان‌ماه ۲۰۹ هزار و ۶۰۹ دستگاه در گروه پژو، ۳۲ هزار و ۵۳۲ دستگاه در گروه سمند، ۶‌ هزار و ۸۱۹ دستگاه رانا و ۳۴ هزار و ۵۰۶ دستگاه دنا در ایران‌خودرو تولید شد.

این گروه صنعتی در مدت یادشده همچنین موفق به‌تولید ۹۴ دستگاه دانگ‌فنگ، ۳ هزار و ۱۹۶ دستگاه هایما، ۴ هزار و ۳۰۸ دستگاه در گروه وانت و سایر محصولات و ۱۷۰ دستگاه پژو ۲۰۰۸ شده است. همچنین ۴۰ هزار و ۹۰۴ دستگاه از این تولیدات مربوط به آمار آبان‌ماه این شرکت است.

حذف و اضافه‌ های سبد محصول آبی ‌پوشان جاده ‌مخصوص

گزارش ارزشیابی کیفی خودروهای سواری برای مهرماه امسال از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران نشان داد پژو ۲۰۰۸ آخرین حضورش را نیز در ایران‌خودرو تجربه کرده است و به‌نظر می‌رسد آخرین محموله‌های CKD آن هم روی خط تولید رفته‌اند.

علاوه‌بر این محصول، تولید خودرو هایما اس ۷ اتوماتیک نیز بنا بر اعلام ایران‌خودرو به ثبت‌نام‌کنندگان آن، به‌دلیل توقف همکاری خودروساز چینی متوقف شده است و به‌نظر می‌رسد شاهد آخرین حضور آن در گزارش کیفی باشیم.

همچنان‌که شاهد آخرین حضور دیگر محصول هایما یعنی اس ۵ در گزارش کیفی شهریورماه بودیم. البته این محصولات سهم ناچیزی از سبد تولید ایران‌خودرو داشتند و فعالیت اصلی این خودروساز در سال جاری شامل تولید محصولات گروه سمند (سمند ال‌ایکس، سمند ال‌ایکس EF۷ و سمند سورن)، گروه پژو (پژو۲۰۶، پژو۲۰۶ صندوق‌دار، ۲۰۷ دستی، پژوپارس و پژو۴۰۵)، گروه دنا (شامل دنا پایه، دناپلاس توربوشارژ با گیربکس دستی، دناپلاس توربوشارژ با گیربکس اتوماتیک)، گروه رانا (رانا پایه و رانا پلاس) و گروه وانت (آریسان) بوده است.

ایران‌خودرو همچنین تولید و عرضه پنج محصول برای کوتاه‌مدت و چهار محصول جدید را در برنامه‌های بلندمدت خود گنجانده است که برخی از آن‌ها تا پایان سال جاری و برخی دیگر طی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به‌بازار می‌آیند.

از برنامه‌های کوتاه‌مدت ایران‌خودرو باید به‌تولید و عرضه پنج محصول راناپلاس، سورن‌پلاس، سمند بهینه، دناپلاس با گیربکس ۶ ‌سرعته و ۲۰۷ پانوراما اشاره کرد.

از برنامه‌های بلندمدت ایران‌خودرو نیز می‌توان به‌طراحی، تولید و عرضه پنج محصول صندوق‌دار K۱۳۲، کراس‌اوور K۱۲۵، هاچ‌بک K۱۲۱، دنای برقی و K۱۳۲ برقی اشاره کرد که از بهمن‌ماه امسال تا بهمن ۱۴۰۱ به‌خط تولید خواهند آمد.

شکست آمار تولید روزانه و کاهش معوقات

گروه صنعتی ایران‌خودرو در نخستین روز ماه جاری، رکورد تولید روزانه محصولات را با تولید ۲ هزار و ۶۲۵ دستگاه خودرو شکست؛ این تعداد در آمار تولید دو سال اخیر ایران‌خودرو بی‌سابقه است.

بزرگ‌ترین خودروساز کشور در ابتدای آذرماه امسال نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته، توانست رشد ۵۹ درصدی را در تعداد تولید رقم بزند. ایران‌خودرو موفق شده است در این بازه زمانی بیش از ۳۲۰ هزار دستگاه خودرو تولید کند که حدود ۱۲۰ هزار دستگاه بیشتر از هشت ماه سال گذشته است. تعداد تعهدات معوق به‌مشتریان نیز کاهش چشمگیری داشته و از حدود ۲۰۰ هزار دستگاه سال گذشته به ۳۶ هزار دستگاه رسیده است.

بیش از ۳۰ درصد از معوقات مربوط به‌تولیدات مشترک با شرکت‌های خارجی بوده که این بخش نیز با اجرای طرح‌های تبدیل به‌محصولات ایران‌خودرو که با رضایت مشتریان خواهد بود، تا پایان سال به‌صفر خواهد رسید. درحال‌حاضر میانگین تاخیر در ایفای تعهدات به کمتر از دو ماه رسیده و با این روند، به‌روزآوری آن در آینده نزدیک محقق خواهد شد.

ایران‌خودرو پیش از این اعلام کرده بود موفق شده است از ابتدای امسال تا بیست‌وپنجم آبان‌ماه بیش از ۲۶۲ هزار دستگاه خودرو وارد بازار کند که نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته افزایش بیش از ۲۱ درصدی را نشان می‌دهد. چرا که سال گذشته در همین بازه زمانی حدود ۲۱۶ هزار دستگاه خودرو وارد بازار شده بود. کاهش قابل توجه تعهدات معوق به‌مشتریان نیز از نتایج حاصل از برنامه‌ریزی‌های دقیق در تولید و فروش محصول است.

رشد حدود ۶۰ درصدی تولید هشت‌ ماهه

ایران‌خودرو از ابتدای امسال تا ابتدای آذرماه و درشرایط تحریم‌های سخت، نسبت به مدت مشابه سال گذشته توانست رشد ۵۹ درصدی را در تعداد تولید رقم بزند. ایران‌خودرو موفق شده است در این بازه زمانی بیش از ۳۲۰ هزار دستگاه خودرو تولید کند که حدود ۱۲۰ هزار دستگاه بیشتر از هشت ماه سال گذشته است.

بدین‌ترتیب، بزرگ‌ترین خودروساز کشور توانسته است میزان تولید ۱۰ ‌ماهه سال گذشته را در هشت ماه عملیاتی و محقق کند. در این مدت، ایران‌خودرو رشد ۵۸ درصدی تولید را نسبت به مدت مشابه سال گذشته به‌ثبت رسانده است.

این دستاورد درشرایطی محقق می‌شود که صنعت‌خودرو کشور به‌صورت مستقیم هدف تحریم‌های ظالمانه قرار گرفته و فشارها برای توقف چرخ‌های آن رو به‌افزایش است. اما به‌نظر می‌رسد زنجیره تامین و تولید این صنعت استراتژیک با مدیریت جهادی و همت کارکنان گروه صنعتی ایران‌خودرو، پویایی و رشد خود را به‌بهترین شکل حفظ کرده است.

درواقع تولید در ایران‌خودرو پس از یک دوره کاهش، از نیمه سال گذشته رشد مستمر داشته و این خودروساز تلاش بی‌وقفه خود را در جهت تحقق شعار سال،‌ عملیاتی کرده است.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    0 0
    لطفا حواله هایما که سال 97ثبت نام ومقرر تحویل سال 98 رو تحویل بفرمایید هم اکنون آور 99 خبری از ماشین نیست با چین هم که دست برادری داریم واز ناحیه چین تحریم نیستیم . شما که انحصار خودرو دستتون هست هیچ رقیبی هم ندارین یه کم بفکر مردم باشیم .
  • Mari ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    0 0
    صدای حواله‌داران خودروی هایما ی ایرانخودرو شوید! #هایما_وعده_دروغ_ایرانخودرو دومینوی تبدیلات ایرانخودرو سروصدا بپا کرد! سوزوکی به》هایما به》دنا به》پارس شرکت ایران خودرو با وجود آگاهی قبلی نسبت به تحریم صنعت خودروسازی، اقدام به پیش فروش خودرو مونتاژی چینی هایما اس۷ و اس۵ نمود. طبق ماده ۴ آیین نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو، درقبال مجوز پیش فروش و دریافت نیمی از مبلغ خودرو، میبایستی از قبل قطعات را وارد می‌کرده است. با این حال پس از تاخیر بیش از یک سال، ادعای نقص قطعه را مطرح نموده است. همچنین طبق بخش نامه های موجود، این شرکت، هایما هایی که حق ثبت‌نام کنندگان اصلی بوده به عنوان تبدیل جایگزین به خریداران سوزوکی داده است و حال بجای هایما، دنا پیشنهاد میکند. از طرفی با توجه به تولیدات شرکت‌های مدیران خودرو، بم خودرو، کرمان موتور، بهمن موتور و ... واردات از چین آنچنان هم تحت تاثیر تحریم ظالمانه قرار نداشته و نشان از آن دارد که درواقع این خودروساز است که مردم را تحریم نموده!
  • محمدحسین IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    0 0
    سلام خدمت عوامل محترم سایت دنیای خودرو از شما درخواست داریم که یک خبر یا پیگیری از ثبت نامی های هایما داشته باشید بعد از تحویل مرداد 98 دیگه دعوتنامه ای برای شهریور و به ترتیب ماه ها ارسال نکردند با تشکر
  • محمد RO ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    0 0
    سلام بنده 2سال و نیم پیش هایماs7 از ایران خودرو ثبت نام کردم و فعلا دعوتنامه ای برای ما ارسال نشده در صورتی که مرداد 98 هم تحویل شده اما دعوتنانه برای شهریور و ماه های بعد ارسال نمیکنند ب لطفا صدای ما ثبت نامی ها را به گوش ایران خودرو برسانید با تشکر
  • حواله دار هایما GB ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    0 0
    سلام ان شاا... که خوش خبر باشید ! امیدوارم خبر بازگشت هایما به خط تولید صحت داشته باشد ! چرا که بنده و عده زیادی از حواله داران هایما که سال ۹۷ با واریز ۶۳ میلیون تومان یک هایما ثبت نام کردیم و قرار بود آبان ۹۸ ماشین را تحویل بدهند به بهانه های مختلف از تحویل آن شانه خالی کرده اند و با گذشت بیش از یکسال از موعد تحویل و بیش از ۲ سال از روز ثبت نام، هر روز نگران تر و دلواپس تر از روز قبل ، فقط اضطراب و استرس می کشیم !؟!؟!؟ هر روز یک شوک ، هر روز یک نگرانی ، هر روز یک وعده و طرح جدید ... به خدا قسم که ایران مردمان شریفی دارد . از مسئولین ایران خودرو خواهش میکنم که اگر کمبود نقدینگی دارند فراخوان بزنند و مطمئن هستم افرادی هستند که سرمایه شان را در قبال دریافت سود مناسب در اختیار ایران خودرو قرار دهند و در آن صورت شاید نیازی نباشد ایران خودرو کمبود نقدینگی شرکت را از طریق پیش فروش خودرو و یا مشارکت در تولید با وعده های دروغین تامین کند !
  • m IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    0 0
    شماکه حدود۳۲۰۰هایما تولید کردید،چیکارشون کردید.؟ بگیم دادید جای سوزوکی ها.s5ها را چیکار کردید.؟
  • mres IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    0 0
    اگه پول هایمان را گرفتید که هایماs5بدید و قطعه تامین نکردید،مشکل نداره.s8,haval بگیرید و بدید.
  • محسن IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    0 0
    سلام تورو خدا بگید برگشت خط تولید هایما واقعیت داره یا خیر.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =