بورس

میزان معاملات گروه خودرویی طی ‌سه‌شنبه ۱۱ آذر بالغ بر ۳ میلیارد سهم و ارزش معاملات گروه خودرویی بالغ بر ۱۷۰۶میلیارد تومان بوده است.

به گزارش «اخبار خودرو»، در آخرین روز از دادوستدهای بازار سهام در هفته گذشته، نمادهای خودرویی عملکرد متفاوتی را از خود برجای گذاشتند، به‌طوری‌که شرکت‌های گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، زامیاد، گروه بهمن، قطعات اتومبیل ایران، کمک‌فنر ایندامین، رادیاتور ایران، رینگ‌سازی مشهد، سایپا آذین، چرخشگر، کرمان‌خودرو، ایران‌خودرو دیزل و فنرسازی خاور مثبت شدند و در مقابل نمادهای ایران‌خودرو، پارس‌خودرو، صنایع ریخته‌گری ایران، الکتریک‌خودرو شرق، مهرکام پارس، محورسازان ایران‌خودرو، مهندسی نصیرماشین، موتورسازان تراکتورسازی ایران، سازه‌پویش و لنت ترمز ایران منفی شدند.

همچنین در گروه خودرویی طی روز چهارشنبه در ۲۶۴هزار نوبت معاملاتی، ۳.۹میلیارد سهم به ارزش ۲۳۸۷میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات هفته گذشته بالغ بر ۳۰۴هزار میلیارد تومان شد. شاخص کل نیز در روز چهارشنبه با کاهش بیش از ۲هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و ۴۷۰هزار واحدی قرار گرفت.

سد مقاومتی یک‌ میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی

بورس تهران بعد از رشد حدود ۲۰ درصدی که تجربه کرد، طی دو روز پایانی معاملات در هفته گذشته، گرفتار سد مقاومتی یک‌میلیون و ۵۰۰هزار واحدی شد و به نظر می رسد برای عبور از این سطح مقاومت، احتیاج به زور بیشتری دارد. در این رابطه، لازم است دوباره نقدینگی به بورس تزریق شود، تا این عامل بتواند به‌عنوان محرکی، زمینه رشد دوباره را فراهم آورد.

مسیر بورس در ماه‌ های پایانی سال

به عقیده بسیاری کارشناسان، بورس تا پایان سال می‌تواند مسیر صعود را در پیش بگیرد. اما این راه پرشتاب نخواهد بود، بلکه همراه با نوسان است. بنابراین سهام‌داران باید صبور باشند تا بتوانند به یک سود معقول و مناسب دست پیدا کنند.

از سوی دیگر، دوری از هیجان نیز اصل مهمی است که سرمایه‌گذاران بورسی باید به آن توجه کنند. زیرا اگر سرمایه‌گذاران بخواهند بر اساس جو و هیجانی که بر بورس حاکم است، اقدام به داد و ستد کنند، احتمال این‌که با ضرر و زیان روبه‌رو شوند، دور از انتظار نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =