کد خبر: 232372
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
سیستم درب کیلس

از تکنولوژی های روز دنیا می‌توان به سیستم درب کیلس اشاره کرد،که راننده برای باز نمودن و همچنین قفل کردن درب های خودرو نیاز به فشردن دکمه کنترل از راه دور ندارد. این سیستم پیشرفته به کمک یک کلید یا کارت هوشمند عمل می کند.

به گزارش «اخبار خودرو»،یکی از تکنولوژی هایی که طی دو دهه اخیر در خودروها  از آن ها استفاده می‌شود و بسیار نیز فراگیر شده است سیستم درب کیلس(سیستم بدون سوئیچ) است. ابتدا سیستم  درب کیلس توسط شرکت مرسدس بنز در اواسط دهه 90 میلادی معرفی شد. زمانی که سیستم درب کیلس وارد بازار شد تنها خودروهای لوکس و گران قیمت از این آپشن بهره مند شدند. با گذشت زمان از این آپشن بر روی خودروهای معمولی و ساده نیز استفاده شد که شما می توانید آنها را مشاهده کنید.

کیلس یا کی لس از واژه keyless اقتباس گردیده که key به مفهوم کلید و less پسوند نفی می‌باشد ، یعنی سیستم فاقد کلید، در واقع این سیستم هوشمندی میباشد، که شناسایی ریموت خودرو از طریق امواج وایرلس صورت میگیرد، مانند سیستمهای قدیم نیاز به وارد کردن سوئیچ داخل سوئیچ استارت نمی‌باشد.

این سیستم برای بار اول توسط کمپانی معتبر زیمنس در سال 1995 میلادی تولید و بر روی خودروی بنز کلاس s نصب و مورد استفاده گرفت.

با قرار دادن ریموت کیلس داخل جیب و نزدیک شدن به خودرو سیستم به صورت اتوماتیک ریموت را شناسایی کرده و با کشیدن دستگیره قفل مرکزی عمل و درب ها باز می‌شوند ، پس از وارد شدن به داخل خودرو و با فشار دادن پدال ترمز و دکمه استارت خودرو روشن می‌شود.

در سیستم درب کیلس، راننده برای باز نمودن و همچنین قفل کردن درب های خودرو نیاز به فشردن دکمه کنترل از راه دور ندارد. این سیستم پیشرفته به کمک یک کلید یا کارت هوشمند عمل می‌کند. بدین صورت که کلید(سوئیچ) باید در دست، کیف دستی و جیب راننده باشد، با نزدیک شدن راننده به خودرو(حدود یک متری) این کلید توسط گیرنده های حساس خودرو شناسایی می‌شود و درب خودرو باز میشود. البته توجه داشته باشید که راننده باید کلید(سوئیچ) را به همراه خود داشته باشد چرا که شناسایی کلید توسط گیرنده های خودرو ضروری است. زمانی که راننده دستگیره درب خودرو را میگیرد و یا زمانی که دکمه صندوق عقب خودرو را فشار می‌دهد قفل ها به صورت کاملا اتوماتیک باز می‌شوند. توجه داشته باشید زمانی که راننده خودرو خود را پارک کرده و می‌خواهد خودرو خود را ترک کند، نیازی نیست که دکمه قفل روی ریموت را فشار دهد چرا که با لمس درب خودرو، و یا فقط با دور شدن از خودرو، درب های خودرو به طور اتوماتیک قفل می‌شود. 

جهت بالابردن امنیت این سیستم، با قرار گرفتن سوئیچ خودرو در محدودۀ نزدیک به خودرو و فشرده شدن کلید تعبیه شده روی دستگیره درب های جلو، کد ذخیره شده داخل سوییچ با کد متناظر داخل گیرنده خودرو مقایسه شده و در صورت مطابقت، عملیات کدگشایی انجام گردیده و قفل درب های خودرو باز میگردد. تمام این فرایند در کسری از ثانیه اتفاق می‌افتد به صورتی که به محض فشردن کلید روی دستگیره درب ها، در صورت همراه داشتن سوئیچ خودرو قفل درب ها باز خواهد شد.

 در هنگامی که باتری ریموت خودرو ضعیف میشود تا زمانی که باتری را تعویض کنید میتوانید سوئیچ مکانیکی داخل ریموت را خارج کنید، درپوش کنار دستگیره در را باز کنید و با استفاده از سوئیچ مکانیکی قفل درب خودرو را باز کنید. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =