لنت ترمز

بازار لنت در ماه‌های اخیر نوسانات بسیاری داشته و البته در یکی دو هفته گذشته نیز به ثبات نسبی رسیده است. قیمت‌ها معقول شده و لنت نیز به‌وفور در بازار یافت می‌شود؛ اما تاثیر کرونا در بازار لنت نیز به‌اندازه تاثیر قیمت ارز و مواداولیه بوده است.

از ابتدای سال هم‌زمان با افزایش نرخ ارز، قیمت مواداولیه نیز رشد داشت و درنتیجه باعث افزایش قیمت لنت شد. قیمت‌ها در بازار نیز افزایش یافت و باعث سرازیر شدن قطعات بی‌کیفیت و تقلبی و البته ارزان‌قیمت به‌این بازار شد. درهمین راستا افزایش نرخ ارز از یک سو و بحران و شیوع کرونا از سوی دیگر برمیزان خرید لنت تاثیرگذار بوده است.

درواقع میزان مسافرت طی سال جاری به‌شدت کاهش یافته و بحران شیوع کرونا بسیاری را خانه‌نشین کرده و همین مساله باعث کاهش مصرف لنت شده است. همچنین افزایش قیمت قطعات مصرفی خودرو و درعین حال افزایش نرخ بنزین سبب شده است افراد کمتر از گذشته از خودروهای شخصی استفاده کنند. موردی که بر الگوی مصرف این قطعات نیز تاثیر گذاشته و سبـــب شده در بازار میزان فروش قطعات مصــــرفی مانند لنت کاهش یابد.

بابک انوش، فعال بازار لنت با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون میزان فروش ما نسبت به سال گذشته کمتر شده است، به «دنیای ‌خودرو» می‌گوید: «میزان فروش لنت تا حدودی کم شده است؛ اما به‌هرحال افزایش قیمت‌ها سبب شده این کاهش فروش چندان هم به‌چشم نیاید. اما به‌هرحال مشتریان به‌دلیل مشکلات اقتصادی سعی می‌کنند با لنت‌های قدیمی خود مدارا کنند.»

وی می‌افزاید: «بحران کرونا روی همه کسب‌وکارها تاثیر منفی گذاشته و به‌طور کلی شاید بازار لوازم‌یدکی بیشترین ضربه را از این ویروس خورده باشد. چراکه مصرف قطعات یدکی و البته قطعات پرمصرفی مانند لنت، به‌دلیل خانه‌نشین شدن مردم و کاهش شدید مسافرت کم شده است. امیدواریم در ماه‌های آینده و با کنترل ویروس کرونا و تعدیل نرخ ارز شاهد رونق بازار قطعات یدکی باشیم.»

این فعال بازار لنت درخصوص میزان فروش لنت در ماه‌های پیش رو نیز تصریح می‌کند: «پیش‌بینی می‌شود فروش در ماه‌های پایان سال بیشتر شود؛ هرچند به‌طور کلی شرایط بازار لنت طی سال جاری بد نبوده است. یعنی در این بخش با شرایط بحرانی مواجه نبوده‌ایم. احتمالا در ماه‌های پایانی سال شرایط از این هم بهتر خواهد شد.»
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =