کد خبر: 232457
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۵
شاسی‌بلند ب‌ام‌و 

ب‌ام‌و خودرو بلند قامت برقی آی‌ایکس را به قطب برد تا آن را در هوای بسیار سرد امتحان کند.

به گزارش «اخبار خودرو»، ب‌ام‌و خودرو بلندقامت برقی آی‌ایکس را به قطب برد تا آن را در هوای بسیار سرد امتحان کند. با تست شاسی‌بلند آی‌ایکس iX در شرایط یخبندان قطب، مهندسان این شرکت علاوه‌بر نمایش توانمندی‌های این خودرو، فرصت پیدا می‌کنند سامانه‌های تعلیق و انتقال قدرت را به چهار چرخ کالیبره کنند. خودرو برقی شاسی‌بلند ب‌ام‌و، آی‌ایکس با توان 500‌اسب‌بخار می‌تواند به ازای هر بار شارژ 372مایل (600‌کیلومتر) را بپیماید. 
این میزان بر‌اساس سیکل WLTP که به‌معنی مراحل تست همگن جهانی خودروهای سبک و مخفف World-
Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure است، اندازه‌گیری شد. از معرفی خودرو برقی بلندقامت آی‌ایکس حدود یک‌ماه می‌گذرد و در این مدت مهندسان این شرکت مشغول تست و کالیبره کردن این خودرو در سخت‌ترین شرایط آب‌و‌هوایی  کشورهای اسکاندیناوی بوده‌اند. 
مهم‌ترین بخش‌های خودرو که باید در این آب‌و‌هوا دوام بیاورند و بهینه عمل کنند، سیستم‌های تعلیق و انتقال قدرت هستند. بنابراین مهندسان با تنظیم و کالیبره کردن این سامانه‌ها، مطمئن می‌شوند در بدترین شرایط آب‌و‌هوایی نیز این خودرو بدون نقص عمل می‌کند. این سامانه‌ها باید بتوانند 500 اسب‌بخار توان را به‌گونه‌ای اداره کنند که نام و اعتبار ب‌ام‌و حفظ شود. بنابراین ب‌ام‌و آی‌ایکس می‌تواند به ازای هر بار شارژ تا 600 کیلومتر بپیماید، البته این تست‌ها در آزمایشگاه‌ انجام می‌شود، بنابراین زمانی‌که نتایج تست‌ها در شرایط واقعی به‌دست بیاید، آن وقت باید دید آیا اختلاف چشمگیری وجود دارد یا خیر.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =