کد خبر: 232470
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۹
منصور معظمی

باید دستورالعملی تنظیم شود که خودروهای وارداتی، خودروهای روز دنیا باشند و تا حد امکان از سوخت فسیلی استفاده نکنند و مطابق با تکنولوژی روز دنیا باشند. علاوه‌بر این واردکننده باید مطلع باشد که دولت در این زمینه چه سیاستی را دنبال می‌کند

به گزارش «اخبار خودرو»،مدیرعامل سابق ایدرو با بیان اینکه نفس آزادسازی خودرو کار درستی است و به‌نوعی خدمت به‌مصرف‌کننده است، اظهار کرد: «این موضوع به‌این معنی است که مصرف‌کننده هنگام خرید خودرو حق انتخاب بیشتری دارد. اما نکته‌ای که باید به آن توجه شود، تعیین یک چارچوب مشخص از سمت وزارتخانه صمت برای واردات است تا درآینده شاهد واردات بی‌رویه انواع و اقسام خودروها نباشیم.»
منصور معظمی افزود: «بنابراین باید دستورالعملی تنظیم شود که خودروهای وارداتی، خودروهای روز دنیا باشند و تا حد امکان از سوخت فسیلی استفاده نکنند و مطابق با تکنولوژی روز دنیا باشند. علاوه‌بر این واردکننده باید مطلع باشد که دولت در این زمینه چه سیاستی را دنبال می‌کند.»  وی با بیان اینکه اگر به‌واردات به‌عنوان یک حرفه نگاه کنیم، باید اجازه دهیم این امر توسط افراد خبره انجام شود، تاکید کرد: «من معتقدم خودروساز نباید واردکننده باشد و ساخت خودرو با کیفیت و ایجاد رضایتمندی برای مشتری از وظایف خودروساز محسوب می‌شود. درغیر این صورت وظیفه‌ای خارج از مسئولیتش به‌عهده گرفته است. بنابراین من معتقدم این کار باید به‌افراد خبره واگذار شود.» معظمی تصریح کرد: «بنا بر گفته‌های قبلی آقای وزیر و تا جایی که بنده مطلع هستم، وزیر صمت موافق با واردات خودرو بودند. واردات خودرو درواقع کمکی به‌مصرف‌کننده است و این موضوع به‌هیچ‌عنوان در تضاد با حداکثر استفاده از توانمندی داخلی و ساخت داخلی نیست. درواقع استفاده از توان داخلی و داخلی‌سازی یک شرط لازم و یک اصل بدیهی است.»

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =