کد خبر: 232475
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۶
لنت ترمز

به‌گوش رسیدن صدای سوت از لنت می‌تواند از وجود مشکلی جدی در خودرو حکایت داشته باشد که راننده را نیز نگران خواهد کرد.

به گزارش «اخبار خودرو»،وجود صدا در خودرو بسیار آزاردهنده بوده و یکی از این موارد، صدای ایجادشده توسط لنت‌ترمز است که دلایل مختلفی دارد. به‌گوش رسیدن صدای سوت از لنت می‌تواند از وجود مشکلی جدی در خودرو حکایت داشته باشد که راننده را نیز نگران خواهد کرد. درادامه دلایل سوت کشیدن لنت‌ترمز را  از زبان ابوذر کریمی، تعمیرکار و فعال حوزه لنت بررسی می‌کنیم.

     تمام شدن لنت‌ها و سوت بی‌پایان
وی دراین‌باره گفت: «یکی از دلایل سوت کشیدن لنت‌ترمز در موقع ترمزگیری، تمام شدن آن است. در این زمان لنت به‌انتهای خود رسیده و با برخورد آهن لنت با سطح دیسک، صدای ناهنجاری همچون سوت کشیدن یا خرخر کردن به‌گوش می‌رسد. در این زمان برای رفع مشکل بلافاصله باید لنت خودرو تعویض شود تا دیسک چرخ خراب، خط‌دار یا لبه‌دار نشود. بنابراین با شنیدن صدای سوت بی‌پایان باید بی‌درنگ خودرو را برای تعویض لنت و بررسی دیسک‌ها به‌تعمیرگاه برد.»

     کیفیت پایین لنت و صدایی که قطع‌ و وصل می‌شود
کریمی افزود: «از دیگر دلایل سوت کشیدن لنت‌ها کیفیت پایین این قطعه است. این مشکل با فاصله کوتاهی پس از تعویض لنت ایجاد می‌شود و در بعضی موارد مقدار فلز داخل مواد لنت زیاد است یا از ترکیب مناسب و استاندارد و با کیفیتی برخوردار نیست. اگر هنگام نصب لنت‌ترمز روی خودرو و در زمان ترمز گرفتن این قطعه سوت می‌کشد، برای رفع مشکل باید حتما آن را تعویض کنید.» 
     خط روی دیسک و صدای سوت
این فعال حوزه لنت با بیان اینکه دیسک ترمزی که به‌هرشکلی روی آن خط افتاده است، سبب سوت کشیدن لنت‌ترمز می‌شود، ادامه داد: «دراین هنگام سطح لنت با دیسک چرخ به‌شکل کامل تماس برقرار نمی‌کند و موقع ترمز گرفتن لنت سوت می‌کشد. در این مورد تنها باید دیسک چرخ را با دیسک نو جایگزین و از تراشیدن آن خودداری کنید.»

     داغ شدن بیش از حد لنت‌ها
کریمی در آخر به‌داغ شدن لنت‌ها در اثر استفاده زیاد از ترمز اشاره کرد و افزود:‌«این موضوع نیز سبب سوت کشیدن لنت می‌شود و حرکت در ترافیک شدید و نیاز به‌ترمزهای پی‌درپی، حرکت درمسیرهای شیب‌دار و نگه ‌داشتن مداوم ترمز سبب داغ شدن و سوت کشیدن لنت می‌شود که با استراحت دادن به خودرو و عدم‌استفاده از آن تا زمان خنک شدن سیستم ترمز می‌توان این مشکل را برطرف کرد.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =