کد خبر: 232516
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹
جک اِی ۵

به تازگی تصاویری منتشر شده که نشان می دهد شرکت کرمان موتور سدانی جدید را به ایران آورده و گویا قصد دارد تا با اخذ مجوزهای تولید این خودرو، دوباره محصولی در رده سدان های متوسط داشته باشد.

به گزارش «اخبار خودرو»،به تازگی تصاویری منتشر شده که نشان می دهد شرکت کرمان موتور سدانی جدید را به ایران آورده و گویا قصد دارد تا با اخذ مجوزهای تولید این خودرو، دوباره محصولی در رده سدان های متوسط داشته باشد.

تصاویر منتشر شده نشان می دهد که در کنار ورود نسخه های آزمایش فنی «جک X7»، سدانی جدید از خودروساز چینی به ایران آمده است. «جک A5» که در برخی بازارها با نام «جک J7» هم شناخته می شود، در روزهای گذشته وارد یکی از انبارهای شرکت کرمان موتور شده و به احتمال زیاد در هفته های آتی با پلاک گذر موقت برای انجام تست های فنی و تطبیق وارد جاده های کشور می شود. در حال حاضر این خودروساز خصوصی جک ایکس ۷ را وارد خیابان ها کرده و برنامه دارد تا این کراس اوور جدید را با نام «KMC K7» به بازار عرضه کند.

جک اِی ۵ به پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربو مجهز است و ۱۵۰ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۲۱۰ نیوتن متر تولید می کند. این پیشرانه دارای استاندارد آلایندگی یورو ۶ است و حداکثر گشتاور را در بازه ۲۰۰۰ تا ۴۵۰۰ دور در دقیقه ارائه می دهد. بدیهی است که کرمان موتور نسخه اتوماتیک A5 را به بازار ایران می آورد و خبری از این سدان جک با جعبه دنده ۶ سرعته دستی نخواهد بود. جک A5 در نسخه اتوماتیک به جعبه دنده CVT مجهز است که توان پیشرانه را به چرخ های جلو می رساند. کمپانی سازنده این خودرو می گوید که جعبه دنده پیوسته A5 نسل سوم CVTها به حساب می آید و حساسیت و سرعت عمل بیشتری نسبت به جعبه دنده های CVT نسل دوم دارد. این جعبه دنده قابلیت تعویض دنده مصنوعی را به راننده می دهد و همچنین حالت اسپرت سیستم انتقال قدرت هم برای جک A5 یا جک J7 تعبیه شده است.

فضای بار این سدان فست بک و چینی در حالت استاندارد ۵۴۰ لیتر است و در حالت جمع شدن صندلی های عقب به ۱۶۵۰ لیتر می رسد. جرم خالص نسخه اتوماتیک و فول آپشن سدان جدید کرمان موتور، ۱۴۴۰ کیلوگرم است.

در جک J7 می توان امکاناتی نظیر شش کیسه هوا، تهویه اتوماتیک، نمایشگر لمسی عمودی، دوربین پارک ۳۶۰ درجه، دوربین ثبت وقایع، سنسور نور و باران، استارت دکمه ای، فرمان کمکی برقی، تریم داخلی چرم، درِ صندوق برقی، سیستم کنترل پایداری، سامانه شروع حرکت در سربالایی، سنسور فشار باد و دمای تایرها، فناوری LED کاسه چراغ ها، جلو آمپر تمام دیجیتال، فرمان کمکی برقی، کروز کنترل، آینه های تاشو برقی، رادار خطی، رادار نقطه کور، سانروف و… را سفارش گذاری کرد.

هنوز شرکت کرمان موتور صحبتی در مورد عرضه جک A5 انجام نداده و احتمال آن زیاد است که این سدان چینی در سال ۱۴۰۰ پا به جاده های ایران بگذارد. از سویی این احتمال هم وجود دارد که این خودرو به خط تولید کرمان موتور نرسد. زیرا در سال های گذشته، این خودروساز بخش خصوصی نسخه های مختلفی از محصولات جک را به ایران آورده و به دلایل مختلف از مونتاژ آن در کارخانه خود صرفه نظر کرده است. بدیهی است که در صورت قطعی شدن عرضه جک A5 یا همان جک J7، این خودرو با تغییر نشان تجاری به بازار معرفی می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =