کد خبر: 232549
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۹
ایران‌خودرو

فرشاد مقیمی، مدیر عامل گروه صنعتی ایران‌خودرو در نشست بررسی مشکلات قطعه‌سازان خودرو در استان فارس گفت: سالی یک خودروی جدید با نام و نشان ایران‌خودرو به بازار عرضه می‌شود.

به گزارش «اخبار خودرو»،مدیر عامل گروه صنعتی ایران‌خودرو عصر پنج‌شنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان فارس در شیراز افزود: تولید گروه صنعتی ایران‌خودرو در حوزه سواری از ابتدای امسال تا کنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۸ درصد و در حوزه خودروهای سنگین ۴۱ درصد رشد داشته است.
مقیمی نوید تولید یک خودرو را نیز داد و گفت: یک محصول جدید در حال ساخت است و قرار است تا دهه فجر امسال به تولید انبوه رسیده و وارد بازار شود.
وی ادامه داد: در مجموع، ظرف روزهای آتی از کل تولید سال ۹۸ عبور خواهیم کرد؛ این بدان معناست که سه ماه فرصت داریم تا بتوانیم آن میزان رشد تولید را که در سال جهش تولید باید دنبال می‌کردیم، محقق سازیم.
مدیر عامل گروه صنعتی ایران‌خودرو اضافه کرد: در بحث خودروهای جدید نیز شش محصول ارتقا یافته از خودروهای موجود و یک محصول جدید داریم.
فرشاد مقیمی با اشاره به این که در طرح جهش تولید، تولید خودرو از دو هزار به دو هزار و ٤٠٠ دستگاه در روز رسیده است، افزود: قرار است که این میزان تولید، به روزانه ٣ هزار دستگاه برسد. وی هم‌چنین به انجام تعهدات ایران‌خودرو اشاره کرد و گفت: در مجموع ١٨ هزار دستگاه تعهد معوقه داریم که این میزان تا پایان امسال به صفر می‌رسد.
مدیر عامل ایران‌خودرو به توافق پیش‌مونتاژ قطعات در کارخانه ایران‌خودرو فارس اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح، می‌توان اشتغال خوبی ایجاد کرد و هم‌چنین کاهش هزینه لجستیک را برای گروه خودروسازی به همراه دارد.
وی به قطعاتی که در استان تولید می‌شود اشاره کرد و گفت: قطعاتی که در این استان تولید می‌شود، با هماهنگی شرکت ساپکو به سایت فارس ارسال مسقیم شود و هر قطعه که توان تولید آن در استان هست، مورد بررسی ساپکو قرار گیرد.
عباس تابش، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در کارگروه رفع موانع تولید استان فارس گفت: افزایش تولید خودروسازان سبب رشد تولید قطعه‌سازان می‌شود. ما برای تامین تقاضای بازار به دنبال کمک به خودروسازهای خصوصی نیز هستیم.
تابش با بیان این که افزایش تولید خودرو، برد-برد است، گفت: با افزایش تولید در میان خودروسازان، زنجیره قطعه‌سازی هم از این افزایش سود خواهد برد و از ظرفیت‌های خالی خود استفاده خواهد کرد.
وی با بیان این که در همه حوزه‌های تولید، به ویژه در قطعه‌سازی، باید به توسعه برند توجه کنیم، افزود: برندسازی از برند داخلی شروع می‌شود و برای این موضوع، باید مصرف‌کننده از محصول راضی باشد.
عنایت‌الله رحیمی استاندار فارس نیز در این نشست به ظرفیت‌های بالقوه استان اشاره کرد و گفت: فارس دارای پتانسیل خوبی برای تولید خودرو است و زنجیره قابل قبولی از قطعه‌سازی در این استان وجود دارد. وی تصریح کرد: از همه اختیارات خود برای حمایت از قطعه‌سازان استان فارس استفاده خواهیم کرد.
گفتنی است، در این برنامه از برگزیدگان جشنواره حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان فارس نیز تقدیر به‌عمل آمد.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =