بورس

میزان معاملات گروه خودرویی طی روز سه‌شنبه ۲ دی بالغ بر ۳.۴ میلیارد سهم بوده است و ارزش معاملات گروه خودرویی بالغ بر ۱۴۹۶میلیارد تومان بوده است.

به گزارش «اخبار خودرو»، در آخرین روز از دادوستدهای گروه خودرویی در هفته گذشته، نمادهای بزرگ این گروه ازجمله ایران‌خودرو و سایپا در کنار نمادهای دیگر همچون قطعات اتومبیل ایران، کمک‌فنر ایندامین، آهنگری تراکتورسازی ایران، سایپاآذین، بهمن‌دیزل، تولید محور خودرو و لنت ترمز ایران منفی خوردند و درمقابل نمادهای گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، پارس‌خودرو، زامیاد، نیرومحرکه، گروه بهمن، رادیاتور ایران، رینگ‌سازی مشهد، ایرکا پارت‌صنعت، صنایع ریخته‌گری ایران، فنرسازی زر، محورسازان ایران‌خودرو و مهندسی نصیرماشین مثبت شدند. 

همچنین روز چهارشنبه در گروه خودرویی طی ۲۲۲هزار نوبت معاملاتی، ۳.۳میلیارد سهم به ارزش ۱۶۹۸میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات هفته گذشته بالغ‌ بر ۲۸۶هزارمیلیاردتومان شد. شاخص کل بورس نیز با افزایش نزدیک به ۳هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و ۴۴۷هزار واحدی قرار گرفت.

رونق بازار در آینده نه‌ چندان دور

برخی کارشناسان معتقدند اتفاق مثبتی که در بازار سهام در فصل پاییز رخ داد این بود حجم معاملات در بازار به دنبال روند صعودی شاخص بورس به‌شدت افزایش پیدا کرد. 
این موضوع نشان‌دهنده آن است که روند نزولی ایجادشده در بازار، موج اصلاحی بوده، هرچند این موج زمان‌بر بود اما باعث ایجاد رونق خوبی در بازار در آینده نه‌چندان دور خواهد شد.

انتقال بخشی از نقدینگی بازار ارز به سمت بورس

پارامترها و ریسک‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و متغیرهای مختلفی تاکنون بر بازار اثرگذار بودند، ازجمله انتخابات آمریکا که اثر زیادی بر روند بازار داشت. در این راستا، پایان انتخابات آمریکا و نتیجه آن این نوید را داد که بازگشت ایالات متحده به برجام ممکن خواهد بود که این موضوع به‌عنوان سیگنالی مثبت برای بازار سرمایه در ایران تلقی می‌شود.

از طرف دیگر، انتخابات آمریکا سبب شد بازار ارز به آرامش برسد و افراد، انتظار رشد نرخ ارز را نداشته باشند. این امر نیز منتج به انتقال بخشی از نقدینگی بازار ارز به سمت بورس شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =