بریجستون

بریجستون اعلام کرد که در پایان جلسات دادگاه محلی پکن در پرونده نقض حق ثبت این شرکت توسط کارخانه گروه شاندونگ وهال (Shandong Vheal Group) موفق به‌احقاق حق خود شده است.

به گزارش «اخبار خودرو»، در سپتامبر ۲۰۱۷ بریجستون این پرونده را علیه شرکت چینی در دادگاه حقوق معنوی پکن افتتاح کرد و براساس آن وهال و تایرهایی که براساس طرح روی آج اقتباس‌شده از روی محصولات بریجستون ساخته شده بودند، محصولی غیرقانونی به‌حساب آمده و تولید آن‌ ها با جریمه همراه شد. 

نهایتا در جولای ۲۰۲۰ دادگاه حقوق معنوی پکن به‌این نتیجه رسید که عدم رعایت پتنت‌های بریجستون محرز است و شرکت وهال باید جریمه‌ای به‌ارزش ۵۰۰ هزار یوآن چین (معادل ۷۶ هزار دلار) را به‌دادگاه و شرکت بریجستون تا پایان سال ۲۰۲۰ پرداخت کند. طرح آج مورد بحث بریجستون از سری R۱۱۸ وانتی بوده که توسط این شرکت، حقوق استفاده از این طرح به‌ثبت رسیده است. 

گفتنی است سری ترد R۱۱۸ به‌طور اختصاصی برای عرضه در بازار چین و سایر کشورهای آسیای شرقی طراحی شده است. با این وجود شرکت وهال که کمپانی تازه تاسیسی به‌شمار می‌آید از این طرح کپی‌برداری کرده است. 

این دومین موردی است که بریجستون برای اخذ جریمه سوء‌استفاده از پتنت طرح ترد R۱۱۸ راهی دادگاه‌های چین می‌شود و همچنین پیش از وهال موفق به‌پیروزی در دادگاهی شد که علیه یکی از بزرگ‌ترین تایرسازان چین به‌نام فانگزینگ رابر «Fangxing Rubber» طرح شده بود. 

ظاهرا بریجستون فهرست کاملی از شرکت‌های ناقض این طرح تهیه کرده و قصد دارد از بزرگ‌ترین کپی‌کار تا شرکت‌هایی که مطرح کردن پرونده آن‌ها در دادگاه سودآوری کافی در برابر هزینه‌های این اقدام داشته باشد، شکایت کند. 

هنوز معلوم نیست قدم بعدی بریجستون برای اخذ جریمه پتنتی کدام شرکت چینی خواهد بود، اما به‌طور حتم در سال ۲۰۲۱ این روند ادامه خواهد یافت؛ چرا که هنوز هم این طرح آج در کشور چین به‌صورت غیرقانونی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =