کد خبر: 232743
تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
بازار خودرو‌ چین

رئیس مرکز ملی درباره شایعات درباره آزادسازی قیمت برخی از خودروها گفت: به هیچ عنوان آزادسازی قیمت نداریم بلکه برای برخی از خودروها دستورالعمل جدید پیش بینی شده است.

به گزارش «اخبار خودرو»،رضا شیوا در نشست خبری اظهار کرد: وظیفه شورا این است که در کالاهایی که انحصار وجود دارد موانع ورود تولیدکنندگان در بخش تولید را از بین ببرد مگر در انحصارهایی که به دلیل محدودیت وجود دارد.

رییس مرکز ملی درباره شایعات درباره آزادسازی قیمت برخی از خودروها افزود: به هیچ عنوان آزادسازی قیمت نداریم بلکه برای برخی از خودروها دستورالعمل جدید پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه در دسته بندی جدید خودروها به دو دسته تقسیم می‌شوند، گفت: خودروهایی که در گذشته پایه قیمتی داشتند و دسته دوم خودروهای جدیدی که برای آن‌ها پایه قیمتی در نظر گرفته شد.

شیوا بیان کرد: بر این اساس ۵۵ درصد ظرفیت تولید به خودروهای اقتصادی و پرمصرف اختصاص می‌یابد و برای آن‌ها دستورالعمل قدیمی اعمال می‌شود همچنین قیمت برای خودروهای جدید که ویژه‌تر هستند بالاتر خواهد بود.

وی تاکید کرد: تا زمانی که فرمول جدید اطلاع رسانی نشده همان فرمول قدیم پابرجاست و تا ۱۰دی ماه افرادی که خودرو ثبت نام کردند از فرمول قدیم برای آنها استفاده می شود.

لیست خودروهایی که مشمول قیمت گذاری با فرمول جدید می‌شود:

رئیس شورای رقابت گفت: فرمول جدیدمان در قیمت گذاری مشخص شده است.

او گفت: هر سه ماه یکبار قیمت خودرو را از سازمان حمایت می‌گیریم،در فرمول جدید دیگر تورم بخشی نقشی ندارد و روی قیمت متوسط بازار تمرکز دارد.در سه ماهه فصل زمستان، تغییرات قیمت بر اساس قیمت بازار خواهد بود. از بهمن ماه قیمت جدید روی خودرو اعمال می‌شود.

این مقام مسئول گفت:نکته مهم فرمول قیمت گذاری بحث تولید است. اگر تولید افزایش پیدا نکند، افزایش قیمتی نخواهیم داشت. هر چقدر تولید افزایش پیدا کند قیمت افزایش می‌یابد.برای قیمت گذاری ۵۵ درصد خودروها از فرمول قدیمی شورای رقابت و برای ۴۵ درصد مابقی از فرمول جدید استفاده خواهد شد.

شیوا تشریح کرد: اکنون با توجه به وضعیتی که در کشور وجود دارد به تولید اهمیت می‌دهد به دنبال افزایش تولید هستیم. در رابطه با آزادسازی واردات خودرو باید گفت آزادسازی واردات خودرو دست شورای رقابت نیست و به هیئت دولت  پیشنهاد آن را داده ایم و فکر نمی‌کنم برنامه‌ای داشته باشند.

او تشریح کرد: آزادسازی واردات خودرو باید برای خودروهای پر مصرف باشد. در قیمت گذاری خودرو کیفیت را مدنظر داریم و همیشه روی کیفیت تاکید داریم.

رئیس شورای رقابت گفت: حدود ۶۰۰ شکایت در رابطه با وضعیت صنعت خودرو داریم، خیلی از این شکایت به شورا مربوط نیست. اینکه فردی حواله خودرو خریده و اکنون شامل افزایش قیمت شده و می‌گویند ضرر کرده ام باید به قوه قضاییه مراجعه کند، این مشکل به شورای رقابت مربوط نیست.

شیوا تشریح کرد:منتظر هستیم بانک مرکزی تورم بخشی را اعلام کند بعد از آن فرمول جدید را از بهمن ماه اعمال خواهیم کرد، اگر تورم داشته باشیم، قیمت بر اساس آن افزایش خواهد یافت.

شیوا گفت: ۱۸ خودرو اکنون شامل قیمت گذاری جدید خواهند شد که شامل پژو پارس، پژو ۲۰۷ اتومات، پژو ۲۰۷ دستی، سمند سورن پلاس، رانا پلاس، رانا پلاس TU۵، دنا پلاس توربو شارژ، دنا پلاس توبوشارژ اتومات، هایما توربو دستی، هایما توربو اتومات، تارا، ساینا S، کوییک، شاهین، آریا، برلیانس و چانگان می شود.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مصرف کننده IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    0 0
    این کشور همه می خواهند مردم را بچاپم=ند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =