کد خبر: 232762
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۶
درویشیان

درویشیان گفت:در حوزه‌هایی مثل خودرو و تنظیم بازار اشکالاتی وجود دارد که بخشی از مسئولیت آن متوجه وزارتخانه صمت است.

به گزارش «اخبار خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران،حجت الاسلام حسن درویشیان رییس سازمان بازرسی کل کشور در حاشیه دیدار با وزیر صمت در جمع خبرنگاران بیان کرد: امروز وزارت صمت در خط مقدم مسائل اقتصادی و معیشتی کشور در حال فعالیت است. در حوزه‌هایی مثل خودرو و تنظیم بازار اشکالاتی وجود دارد که بخشی از مسئولیت آن متوجه این وزارتخانه است.

او با اشاره به مسائلی که در حوزه معدن و صنایع معدنی مطرح است، تصریح کرد: بخش‌های قابل توجهی از حوزه صادرات و واردات متوجه این وزارتخانه می‌شود که بر بازار، تنظیم بازار، توزیع کالاهای اساسی تاثیر گذار است. از جمله اقلام اساسی می‌توان به نهاده‌های دامی اشاره کرد که متاسفانه در بازار آزاد به فروش می‌رسد که اشکالات آن باید برطرف شود. بخشی از این مشکلات به وزارت صمت و مابقی به سایر بخش‌ها مربوط می‌شود.

حجت الاسلام درویشیان بیان کرد: به همکاری وزیر صمت و معاونانش با سایر بخش‌های کشور تاکید کردیم و هر همکاری و پیگیری که لازم باشد، باید انجام دهند. موضوع فساد هم مورد توجه قرار گرفت و آقای وزیر هم بر مبارزه با فساد در این وزارتخانه تاکید کرد.

او گفت: درباره تصمیم جدید شورای رقابت ما نگران بودیم که منجر به افزایش قیمت‌ها در بازار شود، اما آقای شیوا اعلام کرد که قصد دارد با انجام این کار قیمت‌ها را به قیمت واقعی و بازار نزدیک کند. با این هدف مصوبه را تصویب کردند که تولید افزایش پیدا کند و بازار تنظیم شود. ما نگران هستیم به این هدف دست پیدا نکرده و تبعات سنگینی را به همراه داشته باشد.

او ادامه داد: در بحث فولاد هم قیمت تمام شده با درصد منطقی از سود قابل قبول است، اما اگر پای سود بیش از حد یا دلالی در میان باشد تمام ارکان نظام با آن برخورد خواهند کرد.

این مقام مسئول گفت: در بحث سامانه‌ها هم مدت‌هاست همه مسئولین نظام حتی مقام معظم رهبری و رئیس جمهور تاکید کردند که باید با ایجاد شبکه سامانه‌ای و هوشمند فرایندها شفاف سازی شده و از فساد جلوگیری شود. از تمام دستگاه‌های مرتبطی که به وظایف خود به خوبی عمل نکرده اند توضیح خواستیم و آن را دنبال می‌کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =