کد خبر: 233013
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲
امانوئل میشل

در این گزارش میشل توضیح داده است چرا باتری‌های جدید مرسدس‌بنز، باتری‌های فردا نامیده می‌شوند و کدام‌یک از فرآیندهای بازیافت مهم هستند.

چگونه می‌توان چرخه عمر باتری را بازیابی کرد و بازیافت‌های مقرون ‌به‌ صرفه‌ تری را انجام داد تا مواد اولیه در چرخه آن حفظ شود؟ آیا در آینده به مجموعه نوینی از باتری‌ های مرسدس ‌بنز نیاز خواهیم داشت؟ امانوئل میشل و تیمش در حال یافتن پاسخی برای این سوالات هستند. در این گزارش میشل توضیح داده است چرا باتری‌های جدید مرسدس‌بنز، باتری‌های فردا نامیده می‌شوند و کدام‌یک از فرآیندهای بازیافت مهم هستند.

اصل «چرخه اقتصادی باتری‌ خودرو» به چه معناست؟

در این اصل؛ زنجیره مواد اولیه به یک چرخه تبدیل می‌شود البته اجرای این زنجیره برای باتری‌ های خودرو چالش ‌برانگیز است. تیم ما کل چرخه بازیافت؛ از تهیه مواد اولیه تا تولید، استفاده و بازیافت نهایی را بررسی می‌کند.

هدف ما از این اقدام کاهش مصرف منابع است. در واقع باتری ‌ها از پتانسیل بالای مواد ‌اولیه و برخی مواد کمیاب بهره می‌برند. وسایل نقلیه ‌ای که با استفاده از این چرخه تولید خواهیم کرد، در کنار تامین نیاز بازار، رشد و توسعه شرکت را نیز به همراه خواهند داشت.

از سوی ‌دیگر حفظ منابع با ارزش از طریق بازگرداندن مواد اولیه به چرخه تولید بسیار مهم است. با هدف‌گذاری ما برای سال ۲۰۳۹، نه تنها ناوگانی برخوردار از خودروهای بدون انتشار CO۲ خواهیم داشت بلکه در کنار افزایش حجم تولید، مصرف منابع را نیز کاهش داده‌ایم.

چگونه می‌توانید منابع بیشتری را در چرخه باتری‌ها بازیابی کنید؟

با همکار شرکای خود درباره موثرترین و کارآمدترین چرخه بازیافت باتری تحقیق کرده‌ایم. در مراحل اولیه، نتایج طرح بازیابی باتری لیتیوم-یون به ما نشان داد بازیافت هوشمندانه به تنهایی پاسخگوی نیاز ما نیست؛ زیرا به دنبال جداسازی مواداولیه از باتری‌های بازیافتی نبودیم بلکه قصد داشتیم از این مواد نهایت استفاده را برای تولید لوازم جدید ببریم. 

البته قصد داریم نیاز خود به مواد اولیه را از طریق بازیافت این باتری‌ها تامین کنیم. اگر آخرین مرحله چرخه عمر باتری را؛ از ابتدایی‌ترین مراحل تولید آن درنظر بگیریم، بازیافت امکان‌پذیرتر خواهد بود و می‌توان باتری‌های امروز را به‌عنوان منبعی برای باتری‌های فردا در نظر گرفت.

چرا چرخه عمر باتری بسیار مهم است؟

این‌که چه زمانی و چه مواردی را تغییر دهیم تا منابع را در چرخه عمر باتری ذخیره کنیم، تنها راه تعیین‌کننده این فرآیند است. به‌عنوان‌مثال باید در نظر بگیریم چگونه می‌توان هنگام تولید باتری از مواداولیه خاص صرف‌نظر کرد. به ویژه در شرایطی که باتری‌های کنونی به مواد اولیه ارزشمندی احتیاج دارند،  بنابراین مجبوریم آن‌ها را به‌گونه‌ای طراحی کنیم که قابل‌تعمیر یا بازیافت باشند. همکاران ما در مانهایم، در فرآیند تولید مجدد، قطعات را تعویض می‌کنند تا عمر باتری را افزایش دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =