لاستیک ‌های ویژه «پیرلی» برای لندروور دیفندر

پیرلی که همواره در زمینه تکنولوژی تولید تایر جزو پیشروها بوده و محصولات ویژه‌ای را برای تایکان تمام‌الکتریکی، فورد F-150 و حتی ریویان تولید کرده است، این بار به‌سراغ لندروور دیفندر رفته تا محصولی ویژه را برای  این خودرو تولید کند.

به گزارش «اخبار خودرو»، هم‌اکنون این شرکت ایتالیایی با لندروور همکاری کرده تا لاستیک سفارشی را برای نسل جدید دیفندر تولید کند. 

پیرلی می‌گوید این لاستیک‌های جدید از نظر مقاومت غلتشی بهترین عملکرد را در کلاس خود دارد و این موضوع در راندمان کلی خودرو تاثیر به‌سزایی خواهد داشت. با توجه به‌این‌که نسل پیشین دیفندر از نظر آیرودینامیک و آلایندگی عملکرد چندان خوبی نداشت، بنابراین کاهش حداکثری آلایندگی‌ها در دیفندر جدید قطعا با استقبال مواجه شده است؛ اما آیا لاستیک‌های جدید دیفندر واقعا خوب هستند؟

پیرلی می‌گوید لاستیک‌های جدید اسکورپیون زیرو چهارفصل که پرفورمنس بسیار بالایی دارند، برای ارائه سطح فوق‌العاده‌ای از راحتی و ایمنی طراحی شده و در کنار کاهش صدا حداکثر عملکرد را در هر فصلی به‌ارمغان می‌آورند. 

مواداولیه جدید به‌کاررفته در ساختار و بخش‌های مختلف  این تایر به‌منظور اطمینان از عملکرد بهینه توسط پیرلی در نظر گرفته شده است. لندروور این لاستیک‌های جدید را هم در سرعت ثابت و هم در تست‌های لغزش تست کرده و چسبندگی جانبی آن‌ها را حتی در چمن‌های خیس نیز مورد بررسی قرار داده است. 

طراحی جدید آج‌های لاستیک نیز به بهبود کشش در گل‌ولای، چمن و برف کمک می‌کند. به‌منظور اطمینان از اینکه لاستیک‌های پیرلی واقعا در هر شرایطی عالی عمل می‌کنند، برخی تست‌های آزمایشی و واقعی انجام شده و حتی تست‌های برف و یخ نیز در شمال سوئد صورت گرفته است. 

همچنین از تاسیسات گایدون لندروور در انگلستان برای تست هندلینگ و راحتی این لاستیک استفاده شده و تست‌های سرعت بالا و هندلینگ خیس نیز در نوربرگ‌رینگ انجام شده‌ است. شرایط خاص تست پیرلی نیز برای اطمینان بیش‌تر در نظر گرفته شده است.

باوجود این‌که تایرهای چهار فصل پیرلی برای بسیاری از خودروسازان بهترین گزینه محسوب نمی‌شوند، اما قابلیت‌های دیگری که پیرلی در این تایر قرار داده، سبب شده است به‌گزینه اصلی این خودروساز بریتانیایی برای دیفندر به‌عنوان دومین‌نسل حقیقی از این خودرو تبدیل شود. نسل اول دیفندر سال ۱۹۴۷ به‌عنوان نخستین محصول این کمپانی معرفی شد و حالا پس از گذشت بیش از ۷۰ سال، دومین نسل از این خودرو با ظاهر و آپشن‌های مدرن درحال عرضه است. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =