کوییک آر پلاس

پارس‌خودرو در تلاش است با تکیه بر توان مهندسان داخلی نسبت‌به تولید این محصول پرطرفدار با گیربکس اتوماتیک اقدام کند. موتور این خودرو نیز از نوع موتور ۱.۵لیتری خانواده کوییک و از کم‌مصرف‌ترین موتورهای حال حاضر در بازار خودرو ایران است

در روزهای اخیر اعلام برنامه عرضه نسخه اتوماتیک کوییک‌آر موردتوجه فعالان بازار خودرو قرار گرفت. با توجه به استقبال خریداران از خودرو کوییک‌آر پارس‌خودرو، این خودروساز زیرمجموعه گروه سایپا نسخه اتوماتیک این محصول را به بازار عرضه خواهد کرد. 

بدین‌ترتیب کوییک‌آر که از زمان عرضه در بازار به‌دلیل امکانات مناسب و جذابیت‌های ظاهری مورد استقبال خریداران قرار گرفته است، به‌زودی با گیربکس اتوماتیک نیز به بازار عرضه می‌شود. این خودرو از گیربکس چهارسرعته بهره می‌برد و تست‌های میدانی و کیفی این خودرو در ماه‌های گذشته توسط متخصصان این شرکت انجام شده است و نسخه نهایی آن در سال جهش تولید به‌زودی روی خط تولید می‌رود.

پیشرانه‌ هماهنگ با گیربکس اتوماتیک

موتور این مدل نیز از نوع موتور ۱.۵ لیتری خانواده کوییک و از کم‌مصرف‌ترین موتورهای حال حاضر در بازار خودرو ایران است. همچنین دو کیسه هوای ایمنی، ترمزهای ABS+EBD+BAS، سیستم تهویه مطبوع نیمه‌اتوماتیک، مولتی‌مدیا، دوربین دیدعقب، رینگ‌های آلومینیومی، آینه‌های برقی و فرمان D Type مجهز به دکمه‌های کنترل سیستم صوتی بخشی از تجهیزات و امکانات این خودرو هستند. به این ترتیب کوییک‌آر اتوماتیک می‌تواند لقب ارزان‌ترین خودرو مجهز به گیربکس اتوماتیک بازار خودرو ایران را به خود اختصاص دهد.

تکیه بر توان مهندسان داخلی

پارس‌خودرو در تلاش است با تکیه بر توان مهندسان داخلی نسبت‌به تولید این محصول پرطرفدار با گیربکس اتوماتیک اقدام کند. باتوجه به این‌که در شرایط فعلی، قیمت خودروهای داخلی تحت‌تاثیر مواردی چون تورم، نوسان نرخ ارز و بالارفتن هزینه‌های تولید است، بنابراین خودروهای هم‌رده قیمتی کوییک، با افزایش بها همراه شدند که در این شرایط با توجه به آپشن‌های مناسب این خودرو، کوییک هم‌اکنون به یکی از محصولات پرطرفدار بازار تبدیل شده است؛ محصولی که تولید آن حدود یک‌سال بعد از شروع تولید نسخه پایه کوییک آغاز شد.

سری نخست کوییک‌آر که با نام «کوییک دو رنگ» نیز شناخته می‌شود، از اوایل زمستان ۹۸ تحویل مشتریانش شد. در بخش بیرونی این خودرو، سه قسمت کوییک‌آر با یکدیگر همرنگ شده‌اند.

نخستین قسمت، سقف خودرو، دومین قسمت قاب آینه بغل و سومین بخش نیز ناحیه داخلی مه‌شکن‌ها و همچنین ناحیه زیرین سپر جلو است. اما همین اتفاق ساده، در بخش داخلی کوییک‌آر هم رخ داده، یعنی قاب دور دریچه‌های تهویه وسط، قاب دور سیستم پخش و بخشی از رودری‌ها نیز همرنگ شده‌اند.

کوییک آر پلاس با آپشن بیشتر

اوایل تابستان ۹۹ پارس‌خودرو کوییک‌آرپلاس را معرفی کرد؛ محصولی که درواقع نسخه پرآپشن‌تر کوییک‌آر محسوب می‌شود و در رنگ‌بندی نیز با کوییک‌آر متفاوت است. تغییرات صورت‌گرفته در سایپا کوییک‌آر پلاس شامل شیشه‌های دودی عقب، رینگ آلومینیومی جدید، لوگو جدید کوییک، برچسب پارکابی با طرح +R، روکش چرمی فرمان، فرمان دی‌کات جدید با دکمه‌های کنترلی، مولتی‌مدیا (مانیتور، دوربین و نویگیشن)، روکش چرم صندلی‌ها،  برچسب گرافیکی+R در زیر آینه‌ها، کفپوش سه‌بعدی برای صندوق و کابین می‌شود.

آرپلاس را می‌توان در چهاررنگ سفید/مشکی، سفید/قرمز، مشکی/قرمز و مشکی/نقره‌ای سفارش داد. البته خاص‌ترین رنگ کوییک‌ آر پلاس، مربوط به مدل‌هایی است که سقف قرمز دارند، زیرا پارس‌خودرو برای مدل سقف قرمز، آپشن‌های همچون کمربندهای ایمنی قرمز، دوخت قرمز برای روکش صندلی‌ها، تریم قرمز برای روکش فرمان، جاسوئیچی چرمی با دوخت قرمز، قاب قرمز برای دور مانیتور و پنل تهویه و سیستم پخش لحاظ کرده است.

حال با ورود نسخه اتوماتیک کوییک به فاز تولید که در بازه قیمتی خود نیز بی‌رقیب خواهد بود، نه‌تنها در بازار داخلی، بلکه در بازارهای خارجی مانند عراق و سوریه و برخی دیگر از بازارها هم می‌توان جایگاهی درخور برای این خودرو در نظر گرفت و برای کسب سهم از این بازارها با این خودرو تلاش کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =