کد خبر: 233324
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۲
خودروسازی

اگر محصولات جدید ایران‌خودرو و سایپا بخواهند دوشادوش محصولات بین‌المللی در بازارهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای حضور پیدا کنند، باید علاوه بر پاس‌کردن استانداردهای لازم از لحاظ کیفیت، ایمنی، دوام و برخورداری از فناوری‌ها و امکانات روز، دارای مزیت قیمت رقابتی باشند. 

محمدعلی دیانتی‌زاده در سرمقاله امروز (دوشنبه، ۲۰ بهمن ماه ۱۳۹۹) روزنامه «دنیای خودرو»، به موضوع « تعمیم داخلی‌ سازی به خودروهای جدید » پرداخت.

به گزارش «اخبار خودرو»، سردبیر روزنامه «دنیای خودرو» در این باره نوشت:

پویش داخلی‌ سازی که تاکنون بیشتر با محوریت خودروهای پرتیراژ پیش می ‌رفت، در تازه‌ ترین مراحل خود به محصولات جدید خودروسازان رسیده است؛ خودروهایی از پلت‌فرم K132 و SP که تاکنون خودروهای سدان تارا، سدان شاهین و کراس‌اوور آریا از آن‌ها معرفی شده و در ادامه قرار است به خودرو کراس‌اوور K125، خودرو هاچ‌بک K121 و خودرو هاچ‌بک اطلس برسد که این مورد آخر به‌زودی توسط سایپا رونمایی خواهد شد. 

اهمیت داخلی‌سازی خودروهای جدید از آن‌جا است که هراندازه ساخت داخل آن‌ها توسعه و تعمیق یابد، ارزبری آن‌ها و متعاقبا قیمت تمام‌شده آن‌ها کاهش خواهد یافت و این یک مزیت مهم در بازار داخل برای رقابت با خودروهای چینی و نیز برای راه‌یابی به بازارهای منطقه‌ای به شمار می‌رود. 

اگر محصولات جدید ایران‌خودرو و سایپا بخواهند دوشادوش محصولات بین‌المللی در بازارهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای مانند کشورهای آفریقایی و آمریکای جنوبی حضور پیدا کنند، باید علاوه بر پاس‌کردن استانداردهای لازم از لحاظ کیفیت، ایمنی، دوام و برخورداری از فناوری‌ها و امکانات روز، دارای مزیت قیمت رقابتی باشند. 

این راهی است که چینی‌ها در تسخیر بازارهای آسیایی و غیرآسیایی پیمودند. سوارشدن به خودرویی خوش‌ظاهر و برخوردار از کیفیت قابل قبول و امکانات روز، انگیزه‌ای بود که مشتریان را در بازارهای مختلف ازجمله ایران، تشویق به خرید خودروهای چینی کرد، به‌ویژه آن‌که چینی‌ها در هر بازار کوشیدند به ذائقه خاص مشتریان نزدیک شوند و هر بار محصولاتی بهتر و باکیفیت‌تر و نزدیک به نیاز، خواست و سلیقه مشتریان ارائه دهند. 

اما در هر حال، کلید ورود آن‌ها به همه این بازارها قیمت رقابتی بوده است. شاید چینی‌ها در سال‌های دورتر برای دستیابی به قیمت رقابتی از کیفیت می‌کاستند، اما به‌سرعت فهمیدند اگر در اندیشه حضور پایدار در بازاری هستند، باید به رضایت مشتری و خوش‌نامی و سابقه خوب دست پیدا کنند. 

تغییر رویکرد کیفی چینی ‌ها کار را در برخی بازارها به جایی رسانده است که این بازارها آمادگی ذهنی پذیرایی و استقبال از محصولات لوکس و گران‌ قیمت آن‌ ها را نیز پیدا کرده‌اند و حاضرند برای محصولات چینی بیش از قبل هزینه کنند. این الگو پیش روی خودروسازان ایرانی نیز هست و انتظار می‌رود با توجه به چشم‌انداز مثبت تحولات بین‌المللی با جدیت بیشتری دنبال شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =