لنت ترمز

به‌رغم فعالیت و حضور تولیدکنندگان داخلی  لنت‌ترمز و توانایی پاسخگویی آنها به نیاز بازار اما تداوم واردات این قطعه باعث شده است لنت‌سازان از شرایط موجود گلایه‌مند باشند. 

این موضوع باعث شد انجمن صنایع تولید لنت ترمز و کلاچ کشور، نشست هم‌اندیشی فوق‌العاده با حضور اعضای این انجمن و همچنین شرکت‌های لنت‌سازی که عضو انجمن نیستند، برگزار کند.این نشست به منظور دستیابی به یک راهکار مناسب برای فعالیت واردکنندگانی که خواستار آزادسازی واردات هستند، برگزار شده است.

در همین زمینه محمود عسکری، دبیرانجمن صنایع تولید لنت ترمز و کلاچ کشور به «دنیای ‌خودرو» گفت: «از همه لنت‌سازان ازجمله اعضای انجمن و حتی شرکت‌هایی که عضو انجمن نیستند به منظور شرکت در این گردهمایی دعوت شده است.»

وی درخصوص اهداف برگزاری این گردهمایی اظهار کرد: «قصد داریم آمار واقعی تولید لنت را از این شرکت‌ها به‌دست آوریم تا مانعی برای از سرگیری واردات شویم. زیرا میزان تولید لنت نیاز کشور را برآورده می‌کند بنابراین واردات لنت در این شرایط بی‌معنی است.»

عسکری تاکید کرد: «این موضوع که هر واحد تولیدی چه میزان و چقدر ظرفیت و توانایی افزایش تولید  دارد، ازجمله موضوعاتی است که در این گردهمایی مطرح می‌شود.»

وی افزود: طی هفته‌های اخیر برخی شرکت‌ها با برخی اقدامات توانسته‌اند وزارت صمت را مجاب و لنت‌های خود را از گمرکات ترخیص و در بازار عرضه کنند. بنابراین روند عرضه لنت‌های وارداتی در بازار شدت بیشتری به خود گرفته است و اخبار تایید نشده‌ای مبنی‌بر عرضه لنت‌های درجه سه خارجی با قیمت بسیار ارزان نیز در بازار شنیده می‌شود.

براساس برخی گفته‌ها؛ در یکی دو ماه اخیر میزان واردات لنت در کشور روند افزایشی داشته است اما مشخص نیست آیا این لنت‌ها از مبادی رسمی وارد کشور شده‌اند یا به‌طور قاچاق و غیرقانونی سراز بازار لنت کشور در آورده‌اند.

آنطور که انجمن تولیدکنندگان مدعی است، ظاهرا بسیاری از واردکنندگان با جمع‌آوری یک طومار خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت، خواستار آزادسازی واردات لنت‌ترمز به کشور هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =