جنباچر اس‌اویل۴۰

شرکت کیواِیت‌اویلز (Q8Oils) به‌عنوان یکی از زیرمجوعه‌های شرکت نفت کویت با همکاری شرکت «اینو جنباچر» (INNIOJenbacher) محصولی به‌نام «جنباچر اس‌اویل۴۰» عرضه کرده‌ است که از آن می‌توان به‌عنوان روانکار اصلی پیشرانه‌های گازی که با سوخت گاز بازیافتی کار می‌کنند، سود جست.

به گزارش «اخبار خودرو»، این محصول مختص بیوگاز (biogas) نیست و گاز حاصل از فاضلاب  یا تجمیع ضایعات نیز می‌تواند در این پیشرانه‌ها استفاده شود. این روانکار را می‌توان از اولین نمونه‌ها در نوع خود دانست.

البته نخستین محصولی است که درپی همکاری کیواِیت‌اویل و اینو طراحی و تولید می‌شود. همکاری بین این دو شرکت از اکتبر سال قبل آغاز شد و شرکت اتریشی جنباچر تضمین داد دانش‌فنی خود را برای بهترین راهکارها برای پیشرانه‌های گازی، تجهیزات شارژ، پلت‌فرم‌های دیجیتال گازی و سرویس‌های مرتبط با این سوخت این پیشرانه‌ها در سریع‌ترین و بهترین حالت ارائه کند.

محصول جنباچر اس اویل ۴۰ باعث می‌شود عملکرد پیشرانه‌های گازی هنگام استفاده از گاز غیر CNG افزایش یابد، حتی عمر فیلتر روغن در این پیشرانه‌ها بیشتر می‌شود.

این محصول از میزان متوسط گوگرد بهره می‌برد که باعث می‌شود پیشرانه در بالاترین سطح بهره‌وری و طول عمر قرار بگیرد.

درحقیقت روغن موتور جنباچر اس اویل ۴۰ براساس عملکرد پیشرانه‌های تیپ ۲، ۳ ، ۴ و ۶ جنباچر طراحی شده  است که آنها نیز برای استفاده از گازهای غیرطبیعی یا غیر CNG کاربرد دارند.

بنابراین این روانکار پاسخگوی نیازهای این نوع پیشرانه‌هاست. از مهم‌ترین مزایای این محصول می‌توان به افزایش فاصله زمانی بین خدمات تعویض روغن تا ۸۰درصد، کاهش هزینه‌های نگهداری، پایداری بالا در مقابل اکسیداسیون و خواص اسیدی محیط روانکاری (که باعث می‌شود گازهایی که همراه با H2S بالایی هستند، به پیشرانه آسیب وارد نشوند) و در نهایت تکنولوژی ادتیو سطح بالا (که باعث می‌شود پیشرانه‌های درون‌سوز پاک با عدد اسیدی (TBN)  بالایی فعالیت نکنند)، اشاره کرد. 

مارک هنسن، مدیر بخش توسعه کیوایت اویلز گفت: «هدف نهایی، رسیدن به خواسته مشتری برای بهره‌مندی از یک روانکار قابل‌اعتماد است که کارایی پیشرانه را افزایش می‌دهد. همکاری نزدیک اینو، جنباچر و ما باعث شد روانکاری با سطح کیفی بسیار بالا خلق شود و می‌توان از آن به‌عنوان بهترین راهکار برای مشتریان خاص این پیشرانه‌ها یاد کرد». 

جوریس ون در لیست مدیر فناوری‌های کیوایت اویل کویت نیز گفت: «جنباچر اس اویل ۴۰ نتیجه توسعه مشترک و به اشتارک‌ گذاری تجربیات ما در آزمایشگاه و میدان تست است. در مراحل توسعه این محصول ما روی نیازهای مشتری هدف تمرکز کردیم که باعث خلق تکنولوژی پاک و افزایش طول عمر روغن شد چیزی که خواسته یک راننده‌ حرفه‌ای است.» 

آندریاس کوئنز، مدیرفناوری اینو نیز گفت: «به‌دلیل همکاری و رابطه مشترک بین مهندسان این محصول جدید راهکاری پایدار را برای حمایت از محیط‌زیست ارائه می‌کند که نتیجه آن دوستی با محیط‌زیست بوده است».

این محصول از روز اول مارس توسط کیوایت اویلز کویت عرضه خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

آخرین اخبار