قیمت باطری خودرو

باتری طی دهه ‌های آینده کالا و قطعه‌ای کاملا استراتژیک محسوب می‌شود و در این میان باتری‌ خودرو و اشیای دیگر از جایگاه خاصی برخوردار خواهند شد.

به گزارش «اخبار خودرو»،  درواقع مطابق با مطالعات صورت‌گرفته از سوی سازمان‌های جهانی و گزارش‌های اعلامی از طرف شرکت‌های خصوصی فعال در بخش تامین انرژی، سرنوشت بشر در دهه‌های آینده با تکنولوژی‌های مربوط به‌ساخت باتری‌ گره خورده و بسیاری از اشیا از این منبع انرژی بهره خواهند برد. در این بین صنعت‌خودرو نیز سهم و جایگاه خاصی را به‌خود اختصاص می‌دهد و از این منظر پیش‌بینی می‌شود صنعت باتری هر روز بزرگ‌تر و گسترده‌تر از قبل شود.

در این راستا پیش‌بینی وضعیت برای آینده حکایت از آن دارد که بازار جهانی باتری در دوره پنج‌ساله ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۶ با رشد ۹.۵ درصدی مواجه خواهد شد و درپایان سال ۲۰۲۶ ارزش این بازار به‌رقم ۱۸۸.۶۸ میلیارد دلار می‌رسد. این درحالی است که ارزش این صنعت در سال ۲۰۱۹ حدود ۸۸ میلیارد دلار بوده است.

هرچند طی سال ۲۰۲۰ تولید و فروش انواع ‌باتری نیز همچون اقلام دیگر به‌دلیل شیوع ویروس کرونا با افت همراه بود و به‌عنوان مثال فروش باتری‌های لیتیوم-‌یون برای استفاده درخودروهای برقی در بازارهای آمریکا و چین به‌شدت کاهش یافت. البته باید در نظر داشت که در کشورهای اروپایی همچون آلمان، رشد فروش خودروهای برقی در فصل نخست سال ۲۰۲۰ تا حدی چشمگیر بوده است.

اما پیش‌بینی‌ها حکایت از آن دارد که در فصل نخست سال ۲۰۲۱ با کاهش اوج و شیوع ویروس کرونا، شاهد افزایش تقاضا برای خودروهای برقی و به‌تبع آن باتری‌های لیتیوم-یون باشیم و به‌طور کلی انتظار می‌رود درطول دوره ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۶ استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی در چندین اقتصاد بزرگ و درحال ظهور به‌شکل چشمگیری افزایش یابد. این مساله‌ به‌خودی خود سبب رشد قابل توجه تولید باتری‌ خواهد شد.

همچنین صنعت باتری به‌طور کلی فرصت‌های جدیدی را نیز پیش روی خود می‌بیند و پیش‌بینی می‌شود با وجود تلاش برای تقویت برق از طریق اتصال شبکه، تعداد افراد بدون دسترسی به‌برق درمنطقه آفریقا از ۵۸۸ میلیون‌نفر درسال ۲۰۱۶ به‌بیش از ۶۰۲ میلیون‌نفر در سال ۲۰۳۰ افزایش یابد و این مساله نیز در آینده نزدیک فرصت بزرگی را دراختیار شرکت‌های تولیدکننده باتری قرار خواهد داد تا در این مناطق بتوانند فعال شوند.

نیاز به‌باتری‌های لیتیوم-یون در بسیاری از بخش‌ها از جمله صنعت‌خودرو درحال گسترش است و در این بخش نیز کشورهای درحال توسعه روز به‌روز با افزایش تقاضا برای دریافت باتری‌ مواجه خواهند بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =