کد خبر: 233868
تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۰
پدال ترمز

در این گزارش، یک راهنمای سریع برای تشخیص و تعمیر پدال ترمز نرم و ایمن نگه داشتن خودرو گفته شده است.

به گزارش «اخبار خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ،در هر خودرو، ده‌ها بار یا صدها بار، پدال ترمز را فشار داده اید، هر بار که این کار را می‌کنید، فوراً نیرویی که به ترمز وارد می‌کنید افزایش یافته و به کولیس‌های ترمز یا سیلندرهای چرخ منتقل می‌شود و باعث کند شدن یا متوقف شدن خودرو می‌شود. اما اگر پدال ترمز اسفنجی یا نرم دارید، آیا باید نگران باشید؟

اگر مشکلی در مورد روغن ترمز، سیلندر اصلی، سیلندر چرخ، کولیس ترمز، یا خطوط ترمز و شیلنگ وجود داشته باشد، این امر می‌تواند منجر به یک پدال ترمز اسفنجی و احتمالاً یک وضعیت خطرناک شود. در اینجا یک راهنمای سریع برای تشخیص و تعمیر پدال ترمز نرم و ایمن نگه داشتن خودرو گفته شده است. 

مشکلات هیدرولیک: تا حد زیادی، بیشترین علت نرم بودن پدال ترمز، هوای موجود در سیستم ترمز است. سیستم ترمز اصولا روی یک قسمت تمرکز ندارد و قابل تراکم نیست، بنابراین ۱۰۰ درصد نیرو را به چهار ترمز منتقل می‌کند، از طرف دیگر هوا فشرده است و تقریباً هیچ نیرویی به ترمزها منتقل نمی‌کند. هنگامی که روی ترمز پا می گذارید، پای شما ابتدا هوا را فشرده می‌کند که این کار زمان می‌برد و منجر به تاخیر یا کاهش ترمز روی یک یا چند چرخ می‌شود.

اصولا سیستم ترمز باعث از بین رفتن هرگونه حباب هوا در سیستم می‌شود. اطمینان حاصل کنید که اهرم روغن ترمز در مخزن سیلندر اصلی هرگز به زیر علامت "LOW" نرسد. در صورت تکرار ورود هوا، ممکن است مشکل جدی تری داشته باشید.

مشکلات مکانیکی ترمز: مشکلات مکانیکی ترمز که تا حدودی کمتر رایج است و تشخیص آن دشوارتر است. گذشته از سیستم هیدرولیکی که شامل پیستون، مهر و موم، لوله و شیلنگ است، تعدادی سیستم مکانیکی در سیستم ترمز از جمله روتور ترمز، درام، کولیس و لنت وجود دارد. لغزنده ‌های کولیس ترمز متداول‌ترین خرابی مکانیکی است. اگر یکی از لغزنده‌ها خراب یا لنت ترمز آویزان شود، کولیس فقط به یک انتهای لنت فشار وارد می‌کند. لغزنده اتصال یا لنت درگیر، به عقب باز می‌گردد و باعث هر خرابی دیگری می شود. 

رفع این مشکل می‌تواند کمی پیچیده‌تر باشد. باید اطمینان حاصل کنید که همه لنت‌ها و لغزنده‌ها آزادانه حرکت می‌کنند، باید ترمزها را جدا کنید؛ ترمزها، لغزنده‌ها یا قفس‌های بسیار خورده ممکن است برای نظم بخشیدن به تعمیرات اساسی نیاز داشته باشند.

گفتنی است، پدال ترمز نرم می‌تواند فاصله ترمز را افزایش دهد که این امر می‌تواند توقف در شرایط اضطراری را خطرناک کند. 

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • rezajhan1352mehr@gmail.com IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    3 0
    یک دفعه پدال ترمزم نرم شدممنون ازراهنماییتون
  • محمد رضا IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
    1 0
    آقا ممنون تجربه تازه بود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =