بورس

میزان معاملات گروه خودرویی طی روز سه‌شنبه ۱۷ فروردین بالغ بر یک میلیارد سهم و ارزش معاملات ‌بالغ بر ۳۲۴میلیارد تومان است.

به گزارش «اخبار خودرو»، در آخرین روز از دادوستدهای گروه خودرویی در هفته گذشته، نمادهای بزرگ و تاثیرگذار خودروسازان باز هم روند نزولی را طی کردند، به‌طوری‌که شرکت‌های ایران‌خودرو، سایپا، پارس‌خودرو، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، صنایع ریخته‌گری ایران، سایپا دیزل، مهندسی نصیرماشین، رادیاتور ایران، بهمن‌دیزل و موتورسازان تراکتورسازی ایران منفی خوردند و در مقابل تنها دو نماد خودروساز - کرمان خودرو و زامیاد - توانستند عملکرد مثبتی را از خود نشان دهند.

این در حالی است که روز چهارشنبه در گروه خودرویی طی ۱۶هزار نوبت معاملاتی، ۱۷۶میلیون سهم به ارزش ۹۹میلیاردتومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات هفته گذشته بالغ‌بر ۲۱۴هزارمیلیارد تومان شد. شاخص کل بورس نیز با کاهش بیش از ۱۰هزار واحدی در روز چهارشنبه درمحدوده یک‌میلیون و ۲۴۹هزار واحدی ایستاد.

مالیاتی بر سود سهام وضع نخواهد شد

بسیاری کارشناسان بازار سهام، یکی از ریسک‌های مهم مرتبط بر بورس را مربوط به حوزه قوانین و مقررات می‌دانند، به‌طوری‌که در یک‌سال اخیر همواره اخباری درباره اخذ مالیات از سود سهام به گوش می‌رسد، اما همواره این موضوع تکذیب شده، در همین راستا و در جدیدترین اظهارنظر پیرامون این موضوع، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: «در بودجه ۱۴۰۰ هیچ بندی در خصوص وضع مالیات بر سود سهام وجود ندارد.»

طرح موضوع مالیات بر وسایل نقلیه موتوری زمینی در بودجه

به‌گفته جعفر قادری، مباحثی درخصوص وضع مالیات بر سرمایه و سود سپرده‌های بانکی مطرح است اما درخصوص سود سهام هیچ بند و طرحی در بودجه وجود ندارد. بلکه این طرح شامل مالیات بر املاک با انواع کاربری، وسایل نقلیه موتوری زمینی، مسکوک طلا، شمش طلا و طلای آب‌شده، زیورآلات از جنس طلا و پلاتین و جواهرات و همچنین انواع ارز خارجی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =