فروش کسب‌ و کار سوخت «رپسول» به «تام‌ اویل» ایتالیا

رپسول به‌ عنوان بزرگ‌ترین شرکت سوخت و روانکارسازی اسپانیا تصمیم گرفت کسب‌وکار سوخت خود را به کمپانی ایتالیایی تام‌اویل واگذار کند.

به گزارش «اخبار خودرو»، تام‌اویل که یکی از اوپراتورهای اصلی عرضه سوخت در بازار ایتالیاست با این قرارداد جهش بزرگی در  تجارت سوخت تجربه خواهد کرد. البته تام‌اویل را به‌ عنوان یکی از زیرمجوعه‌های گروه بزرگ نفتی اروپایی اویل‌این‌وِست می‌شناسیم و دفتر مرکزی آن در لاهه هلند است.

این گروه اقدام به اکتشاف نفت خام و تولید محصولات نفتی اصلی تحت برندهای تام‌اویل و HEM در اروپا می‌کند. فعالیت کلی گروه اویل‌این‌وِست شامل تامین، تجارت، پالایش و فروش محصولات نفتی در کشورهای ایتالیا، آلمان، سوئیس، اسپانیا و هلند و فعالیت‌های تجاری در قبرس است.

معامله بین رپسول اسپانیا و این گروه شامل فروش شبکه ایستگاه‌های عرضه خدمات و تجارت مستقیم فروش سوخت در کشورهای اروپایی است. 

به‌گفته مدیران اسپانیایی این اقدام درراستای برنامه استراتژیک آنها طی سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۵ بوده و بیشترین بر مناطق دارای رقابتی آنها تمرکز دارد.

به‌نظر می‌رسد فروش سوخت در رپسول به‌عنوان مزیت رقابتی شناخته نمی‌شود و به همین دلیل اقدام به فروش آن کرده‌اند. تاریخچه حضور رپسول در صنعت سوخت به سال ۲۰۰۴ برمی‌گردد زیرا در این زمان اقدام به تاسیس ۴۵ ایستگاه عرضه سوخت و به‌طور همزمان در ایتالیا و اسپانیا کرد. 

شبکه این شرکت تا سال ۲۰۱۱ حداقل از لحاظ تعداد جایگاه در حال رشد بود. تا سرانجام این رقم به ۲۷۵ ایستگاه رسید که بیشتر آنها در شمال ایتالیا قرار داشتند. چون اسپانیایی‌ها تشخیص دادند این منطقه فعالیت و پویایی اقتصادی بیشتری دارد. 

به این ترتیب رپسول تبدیل به هفتمین اوپراتور عرضه‌کننده سوخت در ایتالیا از نظر تعداد احداث ایستگاه و حجم فروش شده بود. اما بازار ایستگاه‌های اروپا با حدود ۲۱‌هزار ایستگاه به‌عنوان بزرگ‌ترین شبکه توزیع خدمات سوختی در اروپا شناخته می‌شود. 

کسب‌وکار فروش سوخت در رپسول به‌طور مستقیم با بیش‌از یک‌هزار مشتری در ارتباط که شامل اشخاص حقیقی، شرکت‌های خصوصی و آژانس‌های توزیع می‌شوند، است.

براساس این توافق روند انتقال ایستگاه‌ها طی چند هفته انجام خواهد شد و دو طرف به‌دنبال اخذ مجوزهای اداری هستند. اما مهم‌ترین بخش اینجاست که دو طرف ترجیح داده‌اند رقم معامله فاش نشود. البته پس‌از اجرای این قرارداد، رپسول ۴ هزار و ۶۰۰ مرکز فروشگاهی برای عرضه سایر محصولات خود ازجمله روانکارها را در کشورهای اسپانیا، پرو، پرتغال و مکزیک تاسیس خواهد کرد. درمجموع این شرکت مادریدی در ۳۴ کشور به صورت مستقیم فعالیت فروش و پشتیبانی محصولات را خواهد داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =