سید احسان خاندوزی ، نايب‌ رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس

نایب‌ رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس روز گذشته از خط تولید خودرو شاهین و فعالیت‌های علمی و توسعه‌ای سایپا که در مرکز تحقیقات این گروه انجام می‌شود، بازدید کرد.

به گزارش «اخبار خودرو»، سید احسان خاندوزی در جریان این بازدید، گفت: «گروه خودروسازی سایپا با افزایش و رشد تولید و همچنین ایجاد تنوع در محصولات خود توانست گام‌های بلندتری نسبت‌به رقبای داخلی خود بردارد و امیدواریم سال جاری روند توسعه‌ای و پیشرفت آن شتاب بیشتری بگیرد.» وی افزود: «اتفاقاتی که در سال‌های ۹۸ و ۹۹ در گروه خودروسازی سایپا رخ داد، بسیار قابل‌توجه است. چراکه در شرایط تحریم و شیوع ویروس کرونا این مجموعه به افزایش و رشد تولید و متنوع‌سازی محصولات دست یافت.»

پرداخت مطالبات قطعه‌سازان و عمل به تعهدات

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که سایپا با پرداخت بخش قابل‌توجهی از مطالبات قطعه‌سازان و عمل به تعهداتش توانست زنجیره تولید خودرو را فعال کند، گفت: «از دیگر موضوعات مهمی که سایپا آن را محقق کرد، کاهش معوقات و بدهی‌ها بود. بدین‌ترتیب در نیمه‌دوم سال گذشته وضعیت گروه خودروسازی سایپا بهبود یافت و حتی گام‌های برداشته‌شده نسبت به رقبای داخلی کم‌نظیر بود. از این‌رو، امیدواریم در سال جاری مسیر رشد و توسعه ادامه یابد تا مردم شاهد پیشرفت مضاعف در صنعت خودرو باشند.»   

حرکت سایپا در مسیر تحقیق و توسعه

به گفته خاندوزی، اقدامات سایپا در تحقیق و توسعه، طراحی و تولید خودروهای جدید، تحویل خودروهای معوق به مردم و کمک به آرامش بازار بسیار خوب بوده اما همچنان راهی طولانی پیش روی این مجموعه است که سایپا برای پیمودن آن باید بیشتر تلاش کند. وی با بیان این‌که صنعت خودرو برای ادامه رشد نیازمند قوانین مناسب و همسویی سیاست‌های شورای رقابت با توسعه فناوری در این صنعت است، تصریح کرد: «سیاست‌هایی که وزارت صمت و نهادهای مکمل مانند شورای رقابت در ارتباط با صنعت خودرو اتخاذ می‌کنند، باید به‌گونه‌ای باشد که در حوزه فناوری، پیشرفت‌های خوبی حاصل شود. اگر این امر در سال جاری با جدیت دنبال شود، در تولید خودرو موفقیت‌های بیشتری به دست می‌آید.» نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: «اگر تولید خودرو بر اساس فناوری‌های روز باشد، می‌توان با شرایط بهتری با خودروهای خارجی رقابت و حتی موقعیتی را فراهم کرد که خودروهای ایرانی از بازارهای خارجی سهم‌خواهی کنند.» وی ادامه داد: «ضرورت دارد اتفاقات داخل و بیرون صنعت خودرو به نحوی مدیریت شود که تمام مجموعه‌ها دست‌به‌دست هم دهند تا این صنعت مسیر رشد و تعالی را طی کند.»

بومی‌سازی دستگاه‌ها و قطعات

در هفته جاری عیسی فرهادی، فرماندار تهران نیز در بازدید از یکی از شرکت‌های زیرمجموعه سایپا، ظرفیت‌های موجود در تولید قطعات پرسی و ساخت قالب را مناسب ارزیابی کرد و آن را نویدبخش آینده‌ای روشن در تولید قطعه، قالب و رفع نیاز صنعت خودرو دانست. مجید رمضانی، مدیرعامل شرکت قالب‌های بزرگ صنعتی سایپا دراین‌باره گفت: «صرفه‌جویی قابل توجه ارزی در بومی‌سازی دستگاه‌ها و قطعات و همچنین ثبت رکوردهای جدید در تولید قالب و قطعه ازجمله اقداماتی هستند که در این مجموعه صورت گرفته است.»

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • واقع بین IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
    1 0
    نایب‌ رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در بازدید از سایپا: سیاست‌ های دولتی با توسعه فناوری در صنعت خودرو همسو نیست!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟............با از ما بهتران و......... همسو باشد بقیه چیزها را ولللش!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =