کد خبر: 234208
تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۲
image-20210423234047-1.jpeg

در این مقاله سه مورد از آپشنال‎ترین ماشین‌های 500 میلیونی را معرفی می‌کنیم و هریک را به‌طور جداگانه موردبررسی قرار می‌دهیم.

تا چند سال پیش با یک بودجه 500 میلیون تومانی شما می‌توانستید اقدام به خرید ماشین با کیفیت نسبتا بالا نمایید؛ اما به دلایل مختلفی صنعت ماشینی ایران وارد بحرانی کم‌سابقه شد و قیمت‌ها به‌یک‌باره افزایش یافتند و بدین ترتیب با همان بودجه، ماشین‌هایی با آپشن‎های کمتر در دسترس بودند. سوالی که وجود دارد این است که در وضعیت کنونی بازار ماشین پرآپشن‎ترین ماشین‌هایی که می‌توان با یک بودجه 500 میلیونی خریداری کرد، چه ماشین‌هایی هستند؟ در این مقاله سه مورد از آپشنال‎ترین ماشین‌های 500 میلیونی را معرفی می‌کنیم و هریک را به‌طور جداگانه موردبررسی قرار می‌دهیم.

چری تیگو IE 5 (فول) مدل 98

اولین ماشینی پیشنهادی ما با قیمت 500 میلیون تومان، کراس اوور چینی، چری تیگو IE 5 (فول) مدل 98 است. این ماشین که توسط شرکت مدیران ماشین وارد بازار کشور شد، توانست از همان روزهای ابتدایی موفقیت‌های چشمگیری در بازار ایران به دست آورد و در مقابل رقبای قدرتمندی که داشت، مانند هایما S7 اصطلاحا کم نیاورد.

پرآپشن‎ترین ماشین‌های 500 میلیونی

در قسمت ایمنی، این ماشین نگرانی‌های مشتریان را در این خصوص کاملا برطرف کرده است. این ماشینی چینی با کسب 5 ستاره ایمنی از موسسه EuroNCap به مشتریان خود نوید یک ماشینی ایمن را می‌دهد. از مهم‌ترین قابلیت‌های مربوط به بخش ایمنی در این کراس اوور می‌توان به سیستم ABS+EBD و چهار کیسه هوای ایمنی اشاره کرد.

همچنین می‌توان گفت که این ماشین با توجه به قیمتی که در بازار دارد، امکانات رفاهی خوبی را به راننده هدیه می‌دهد تا به لحاظ تعداد و کیفیت آپشن‎ها، ارزش خرید ماشین بالا باشد. از مهم‌ترین امکانات رفاهی چری تیگو IE 5 مدل 98 می‌توان کروز کنترل، مانیتور 10 اینچی لمسی، سیستم کی‎لس، سیستم تهویه مطبوع دوگانه، سنسورهای جلو و عقب، سانروف برقی و گرم‎کن صندلی را نام برد.

اما اگر بخواهیم بزرگ‌ترین نقطه ضعف چری تیگو را نیز بیان کنیم باید به عملکرد نه‌چندان خوب گیربکس آن اشاره نماییم. نکته قابل‌ذکر دیگر نیز افت قیمت نسبتا بالای این ماشین است، به‌طوری‌که حتی اگر چند ماه پس از خرید ماشین، قصد فروش آن را داشته باشید، افت قیمت آن ممکن است شما را متعجب کند. گفتنی است که قطعات این ماشین نیز نسبتا گران هستند.

جک S5 اتوماتیک مدل 97

گزینه بعدی از لیست پیشنهادی ما به شما، شاسی‌بلند جک S5 اتوماتیک مدل 97 است که توسط شرکت کرمان موتور راه خود را به جاده‌های کشورمان باز کرد. برای اشاره به امکانات رفاهی این ماشینی چینی به یک فهرست بلندبالا نیاز داریم، به همین جهت به بیان مهم‌ترین آپشن‎های این ماشین بسنده می‌کنیم. سیستم کی‎لس و استارت دکمه‌ای، سیستم تهویه مطبوع دوگانه، حافظه صندلی راننده، گرم‌کن صندلی، سانروف، گرم‌کن شیشه، سیستم‌های HAS و DAS، سنسورهای عقب و جلو، سنسورهای باران، نور و فشار باد تایر ازجمله آپشن‎های مهم این شاسی‌بلند چینی هستند.

پرآپشن‎ترین ماشین‌های 500 میلیونی

همچنین، 4 کیسه هوای جلو و جانبی، کنترل پایداری، ترمز ضد قفل، سیستم توزیع نیروی ترمز و ترمز پارک برقی از مهم‌ترین تجهیزات ایمنی این ماشین هستند که باعث می‌شوند ماشین به لحاظ استانداردهای ایمنی در سطح بالایی قرار گیرد.

این ماشینی چینی در ایران، بازار دست‌دوم خوبی نیز دارد. دلیل این مسئله، تداوم تولید این شاسی‌بلند و البته خدمات پس از فروش نسبتا خوب شرکت کرمان موتور است. به‌طورکلی می‌توان گفت که ارزش خرید ماشینی جک S5 و همچنین کیفیت سواری این ماشین نسبت به سایر رقبای خود در فهرست پیشنهادی ما در سطح بالاتری قرار دارد.

امجی GT 6 فیس جدید مدل 2015

ام‎جی 6 یک ماشینی دورگه چینی انگلیسی است که در دو نسخه وارد بازار ایران شد که البته فیس جدید این ماشین در فهرست ما قرار دارد. از امکانات داخلی این ماشین می‌توان به سیستم صوتی با هشت بلندگو، نمایشگر هفت اینچی لمسی، استارت بدون کلید، گرم‌کن صندلی‌های جلو و سقف پانوراما اشاره کرد. به‌علاوه، در طراحی داشبورد این ماشین، اصول ارگونومی رعایت شده‌اند تا راننده بتواند به‌راحتی از ابزارهای کابین استفاده کند.

پرآپشن‎ترین ماشین‌های 500 میلیونی

فیس جدید این ماشین نسبت به نسخه قبلی تغییراتی را در قسمت چراغ‌ها و سپرها تجربه کرد. این ماشین با برخورداری از چراغ زنون، دی لایت و سقف پانوراما به لحاظ ظاهری بسیار جذاب به نظر می‌رسد. پیشرانه قدرتمند ام‎جی 6 تجربه رانندگی هیجان‌انگیزی را به راننده هدیه می‌کند. همچنین فرمان برقی این ماشین که عملکرد با دقت بالایی دارد، باعث می‌شود که راننده بتواند به‌خوبی ماشین را تحت کنترل خود نگه دارد.

این ماشین با توجه به امکاناتی که دارد، این قابلیت را داشت که با استقبال بیشتری در بازار کشورمان روبرو شود اما برخی مسائل مربوط به واردات و خدمات پس از فروش مانع از پیشرفت برند MG در ایران شد. در پایان می‌توان گفت که این ماشین با توجه به قیمتی که دارد و البته آپشن‎هایی که به راننده ارائه می‌کند، کاملا لیاقت قرار گرفتن در لیست پیشنهادی ما را داراست و اگر قصد خرید ماشینی ام جی 6 را دارید، گزینه مناسبی در این رنج قیمتی به نظر می‌رسد.

جمع بندی

خرید خودرو؛ به دلایل مختلف ازجمله نوسان در تولید و واردات خودرو، نرخ ارز و تورم، با تغییرات زیادی روبه‌رو می‌شود.همچنین به‌دلیل عدم اطلاع افراد از مشخصات فنی و شرایط بازار و غیرمنطقی بودن نرخ‌های اعلامی، افراد تمایل کمتری به خرید و فروش ماشین از خود نشان می‌دهند.ازسویی تجربه‌ی ما در تمام این سال‌ها نشان می‌دهد که 72 % خودروهای کارکرده دارای حداقل یک مشکل فنی یا بدنه هستند؛ در چنین شرایطی نیاز به متخصصین خبره و مجرب احساس می‌شود تا علاوه‌بر راهنمایی در خرید خودرو دست دوم کارشناسی شده و مطمئن، در امر فروش خودرو کارکرده با قیمت واقعی نیز به ما کمک کنند.

همراه مکانیک همواره سعی کرده در نقش یک متخصص خودرویی مورد اعتماد برای مشتریان خود ظاهر شود و آن‌ها را در زمینه‌های مختلف راهنمایی کند. اگر نیاز به کارشناسی خودرو دارند، با ضمانت پرداخت خسارت برایشان کارشناس خودرو در محل ارسال کند و گزارش کامل کارشناسی را در اختیارشان بگذارد. اگر می‌خواهند ماشین خود را بفروشند، بدون حتی یک تماس تلفن این کار را برایشان انجام دهد و درنهایت اگر قصد خرید ماشین دارند، خودرو متناسب با سطح نیاز و بودجه آن‌ها را به‌صورت کارشناسی شده پیشنهاد دهد. درنهایت از شما دعوت می‌کنیم جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت همراه مکانیک hamrah-mechanic.com مراجعه کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =