کد خبر: 234534
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳
سیدجواد حسینی‌کیا

سیدجواد حسینی‌کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: طرح ساماندهی صنعت خودرو در دستور کار کمیسیون صنایع مجلس قرار گرفته که یکی از موضوعات موردبررسی افزایش کیفیت خودرو است.

به گزارش «اخبار خودرو»،سیدجواد حسینی‌کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: طرح ساماندهی صنعت خودرو در دستور کار کمیسیون صنایع مجلس قرار گرفته که یکی از موضوعات موردبررسی افزایش کیفیت خودرو است. اعضای کمیسیون صنایع می‌گویند با ستاره‌دار کردن خودروها می‌توان بین خودروسازان از لحاظ کیفی رقابت ایجاد کرد. هر خودرویی که رضایت مشتریان را جلب کند، ستاره بیشتری دریافت می‌کند و درواقع آن ستاره معیار معافیت‌های مالیاتی و ... قرار بگیرد. ازسوی‌دیگر خودروهایی با ستاره کمتر خط تولید آنها متوقف خواهد شد.
وی ادامه داد: نکته بعد، نظارت بر بازار خودرو است. ابتدا باید نقدینگی از حوزه دلالی خودرو به سمت تولید و اشتغال سوق پیدا کند یعنی باید برای دلالان و واسطه‌گران بازار خودرو مالیات سنگینی در نظر گرفت زیرا آنها با دلالی مانع هدایت نقدینگی به سمت تولید می‌شوند. حسینی‌کیا در پاسخ به سوال درباره موضع کمیسیون صنایع در حوزه قیمت‌گذاری گفت: نظر کمیسیون بر عرضه خودرو در بورس کالاست و قیمت‌گذاری با تعیین حداقل و حداکثر قیمت و عرضه آن فقط از طریق بورس کالا انجام می‌شود و بدین‌ترتیب می‌توان قیمت خودرو را مدیریت و کنترل کرد.
این نماینده مجلس درخصوص ورود شورای رقابت در تعیین قیمت پایه خودرو در بورس کالا افزود: باتوجه به عدم‌ثبات بورس در شرایط فعلی چاره‌ای جز ورود شورای رقابت در تعیین قیمت‌پایه نیست اما به‌تدریج با ثبات وضعیت بورس شورای رقابت نقش خود را در قیمت‌گذاری از دست خواهد داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =