قطعات داخلی موتور معیوب شده که در این حالت به‌علت ماهیت قطعات، صدای نامتعارفی تولید می‌شود.

موتورسیکلت آپاچی RTR160 مدل 92 دارم و هنگام روشن شدن تا چند دقیقه‌ صدای نامتعارفی از آن به‌گوش می‌رسد. همچنین حدود یک هفته است مقداری روغن در قسمت بالای موتور دیده می‌شود و این درحالی است که سطح روغن‌موتور درحالت استاندارد قرار دارد و از طرفی حدود یک ماه است در زمان حرکت در سرعت‌های بالاتر از 70 یا 80 کیلومتر برساعت، موتور ریپ می‌زند؛ علت چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو»،صدای اضافی تولیدشده از موتور دو علت عمده دارد. 1- قطعات داخلی موتور معیوب شده که در این حالت به‌علت ماهیت قطعات، صدای نامتعارفی تولید می‌شود. 2- اگر فرآیند روانکاری مناسب نباشد، چنین مشکلی را ایجاد می‌کند. اما این‌که در زمان روشن شدن موتور تا چند دقیقه صدای اضافی تولید می‌شود، تنها به‌عدم استفاده از روغن‌موتور مناسب مربوط می‌شود و در این حالت باید گزینه مناسبی برای پیشرانه‌ موتورسیکلت شما استفاده شود تا صدای اضافی برطرف شود. زیرا روغن‌موتور مناسب فاصله بین قطعات را به‌اصطلاح پر و از ایجاد صدای اضافی جلوگیری می‌کند. از سوی دیگر مشاهده روغن در قسمت بالایی موتور (یا همان بدنه سرسیلندر) تنها به‌علت خرابی واشرها یا اورینگ‌های مربوطه است. در این صورت باید موتور باز و واشرها یا همان اورینگ‌ها تعویض شود تا عمل آب‌بندی به‌درستی صورت گیرد. درپاسخ به‌قسمت دوم سوال شما نیز باید گفت ریپ زدن در سرعت‌های بالا در سیستم سوخت‌رسانی کاربراتوری تنها یک علت دارد و آن هم باز بودن ساسات است. به‌عبارت دیگر اگر دریچه ساسات کاربراتوری پیشرانه‌ موتورسیکلت شما معیوب شده باشد، در سرعت‌های بالا در ورود هوا به‌سیلندر اختلال ایجاد می‌کند و این حالت منجر به‌ریپ زدن می‌شود. بنابراین در این حالت باید کاربراتور باز و دریچه ساسات تنظیم یا تعویض شود.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدرصا IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    0 0
    آپاچی ۱۶۰ نیو فیس مدل ۹۸ دارم ۲۰ روزه استفاده نکردم. هوا هم سرد شده امروز هرچی استارت زدم روشن نشد. نمی دونم ساسان موتور کجاست؟ لطفا راهنمایی بفرمایید.ممنون

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =