بورس

برخی کارشناسان بازار سهام معتقدند؛ درصورتی‌که یک فرد با برنامه دقیق برای بازار سرمایه در انتخابات ریاست‌جمهوری انتخاب شود، به‌طور حتم بخشی از ریسک‌های موجود کاهش می‌یابد و راه سرمایه‌های مردم به این بازار باز می شود.

به گزارش «اخبار خودرو»، در آخرین روز از دادوستدهای گروه خودرویی در هفته جاری، نمادهای این صنعت بورسی روند نزولی را طی کردند، به‌طوری‌که نمادهای ایران‌خودرو، سایپا، گسترس سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، گروه بهمن، زامیاد، ایران‌خودرو دیزل، قطعات اتومبیل ایران، کرمان‌خودرو، فنرسازی زر، رینگ‌سازی مشهد، ریخته‌گری تراکتورسازی ایران و الکتریک‌خودرو شرق منفی خوردند و در مقابل هیچ نمادی مثبت نشد. همچنین روز چهارشنبه در گروه خودرویی طی 23هزار نوبت معاملاتی، 743میلیون سهم به ارزش 137میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات هفته گذشته بالغ بر 175هزار میلیارد تومان شد. شاخص کل بورس نیز روز با کاهش بیش از 18هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و 154هزار واحدی قرار گرفت.

احتمال تغییر کلی مسیر بازار سرمایه
برخی کارشناسان بازار سهام معتقدند؛ درصورتی‌که یک فرد با برنامه دقیق برای بازار سرمایه در انتخابات ریاست‌جمهوری انتخاب شود، به‌طور حتم بخشی از ریسک‌های موجود کاهش می‌یابد و راه سرمایه‌های مردم به این بازار باز می شود. به بیان دیگر، فرد انتخاب‌شده می‌تواند کل مسیر این بازار را تغییر دهد. در همین راستا، اکنون برخی نامزدها صحبت‌هایی را در حد شعار درخصوص بازار سرمایه اعلام کرده‌اند، درحالی‌که برخی دیگر برنامه‌های خوبی را برای این بازار ارائه داده‌اند. بنابراین باید تا زمان مشخص‌شدن فرد منتخب منتظر ماند و نتیجه آن را مشاهده کرد.

عجله برخی افراد برای کسب بازدهی از بازار
بازار سهام در بلندمدت می‌تواند بازدهی بهتری را نسبت به سایر بازارها در اختیار سهام‌داران قرار دهد. اما برخی افراد توقع بازدهی یکی دو هفته‌ای از سرمایه‌گذاری در بازار سهام دارند و به دلیل عجله برای کسب بازدهی از این بازار، نمی توانند دید بلندمدتی به آن داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =