فردا511

روز گذشته دفتر مرکزی خودروسازی فردا در خیابان شریعتی میزبان مراسم رونمایی از جدیدترین خودرو بازار کشور به‌عنوان یک سدان سایز متوسط بود.

به گزارش «اخبار خودرو»، روز گذشته دفتر مرکزی خودروسازی فردا در خیابان شریعتی میزبان مراسم رونمایی از جدیدترین خودرو بازار کشور به‌عنوان یک سدان سایز متوسط بود. گروه خودروسازی فردا به‌عنوان جوان‌ترین خودروساز کشور پس از اقدام به‌تولید دو محصول کراس‌اوور SX5 و SX6 در خط تولید سمنان، حال برای گسترش و تنوع محصولات به‌سراغ رده‌ای رفته که در بازار ایران به‌شدت مورد پذیرش قرار می‌گیرد. سدان‌های متوسط جزو محصولاتی به‌حساب می‌آیند که برخلاف بازار جهانی هنوز هم در ایران طرفداران زیادی دارند و اکثرا به‌عنوان نخستین‌گزینه خانواده‌ها به‌سراغ سدان‌هایی با همین سایز می‌روند که هم قابلیت بالایی در مسافرت‌های بین شهری (با توجه به‌مسافت هر شهر در ایران) دارند و هم مصرف سوخت مناسبی دارند و از لحاظ اقتصادی به‌شدت به‌صرفه‌تر از شاسی‌بلندها هستند.

آغاز  ثبت‌نام یک سدان جدید

محصولی به‌روز برای خانواده ایرانی

محمدرضا آریان‌نژاد، مدیر بازاریابی این خودروساز بخش‌خصوصی با اشاره به‌حساسیت‌های فرداموتورز درخصوص کیفیت و متریال به‌کاررفته در محصول تازه‌معرفی‌شده گفت: «حساسیت فرداموتورز روی ‌کیفیت این خودرو و لحاظ شدن آیتم‌های مدنظر سبب شد عرضه این خودرو چهار ماه به تاخیر بیفتد؛ چراکه خودرویی که عرضه می‌کنیم، باید شاخص‌های کیفی مدنظر شرکت را از نظر متریال و عملکرد خودرو داشته باشد.» بنابراین فردا ۵۱۱ قرار است به‌طور جدی برای ایجاد تنوع در بازار کشور حاضر شده و پیش‌بینی می‌شود موفقیت زیادی را کسب کند. این خودرو جزو مدل‌هایی به‌حساب می‌آید که کمتر از یک سال پیش در بازار بین‌المللی عرضه شده و بنابراین جزو معدود خودروهایی است که به‌صورت به‌روز در بازار ایران حاضر می‌شوند. همین موضوع سبب شده است این خودرو از لحاظ برخورداری از استانداردها و تجهیزات درسطح بالایی باشد. این درحالی است که با درنظر گرفتن قیمت‌گذاری بسیار مناسب ۴۲۹ میلیون‌تومانی، این خودرو ارزش خرید بسیار بالایی پیدا می‌کند. از آنجایی که عمده‌رقبای این خودرو محصولاتی به‌حساب می‌آیند که حداقل پنج سال از زمان معرفی آن‌ها به‌بازار ایران می‌گذرد، برگ برنده این خودرو را می‌توان به‌روز بودن آن و دراختیار داشتن تجهیزات رفاهی متنوعی دانست که حضور آن‌ها در این سگمنت بی‌سابقه بوده است.
از سوی دیگر خانواده ایرانی همواره نگران تامین قطعه محصولات تولیدشده در این سگمنت به‌شکل آسان و پشتیبانی از محصول برای انجام تعمیرات و سرویس‌های دوره‌ای بوده و به‌همین خاطر گروه خودروسازی فردا دراین راستا اقدامات ویژه‌ای درنظر گرفته است.

آغاز  ثبت‌نام یک سدان جدید

فاسکو؛ برای خدمات بهتر

گروه خودروسازی فردا درحال حاضر امکان بهره‌برداری از ۱۰۴ نمایندگی ارائه خدمات به‌محصولات هیوندای، کیا و جیلی را در اختیار دارد؛ اما باتوجه به‌لزوم رعایت استانداردها و تغییرات اجباری برای ارائه خدمات به‌محصولات ساخت داخل، درحال حاضر ۲۳ نمایندگی برای ارائه خدمات به‌مشتریان دو شاسی‌بلند و سدان جدید این گروه آماده هستند. همچنین تا پایان سال جاری این زنجیره خدمات شامل ۴۵ شعبه با تجهیزات، متخصصان آموزش‌دیده و خدمات ویژه‌ای خواهد بود که از طریق برند جدید فاسکو که برای ارائه خدمات پس از فروش محصولات گروه خودروسازی فردا درنظر گرفته شده، اقدام به‌پشتیبانی از این محصولات می‌کنند. گارانتی درنظر گرفته‌شده برای فردا ۵۱۱ به‌مدت چهار سال یا ۱۰۰ هزار کیلومتر خواهد بود.

مزایای FMC 511

پذیره‌نویسی برای این سدان به‌روز درحالی انجام می‌شود که برخلاف روال سابق عرضه خودروهای جدید در ایران، این محصول حتی پیش از آغاز ثبت‌نام روی خط مونتاژ رفته و به‌همین خاطر خودروساز مدعی است که می‌تواند پیش از مدت‌زمان ۳۰ روزه اعلام‌شده نخستین نمونه‌ها از این خودرو را تحویل دهد. اما غیر از میزان تعهد به‌مشتری، فردا ۵۱۱ به‌نحو استثنایی کم‌مصرف به‌حساب می‌آید؛ تا حدی که در شرایط آزمایشگاهی، مصرف سوخت فردا 511 به 4.9 لیتر در هر 100 کیلومتر نیز می‌رسد و به‌صورت رسمی مصرف ترکیبی ۶.۴ لیتر در 100 کیلومتر ثبت می‌شود. به‌همین خاطر خودروسازی فردا مدعی است این محصول کم‌مصرف‌ترین خودرو در سگمنت سدان‌های متوسط به‌حساب می‌آید. دلیل این مصرف پایین استفاده از گیربکس دو کلاچه و همچنین سامانه روغن‌کاری متغیر WDCT است. در قلب پیشرانه ۱.۵ لیتر تنفس‌طبیعی فردا ۵۱۱ نیز از فناوری‌های NVH و DVVT استفاده شده تا توان ۱۰۷ اسب‌بخاری برای بدنه ‍۱۱۱۵ کیلویی تولید شود. اما علاوه‌بر کم‌مصرف‌ترین بودن در سگمنت خود، رکورد دیگری در سگمنت یادشده برای FMC 511 ثبت می‌شود که مربوط به‌فضای داخلی و فضای بار این خودرو است. در عمل نیز تجربه نشستن روی تمام صندلی‌های این خودرو حس راحتی بیش‌تری به‌نسبت رقبایی همچون دنا پلاس، آریزو ۵، کیا سراتو سایپا، بی‌وای‌دی F3 و بسترن B30 به‌سرنشین می‌دهد. از سوی دیگر می‌توان به‌تجهیزاتی همچون سیستم کنترل پایداری فعال «ESP»، توزیع نیروی ترمز « BASو EBD» و سیستم هوشمند صرفه‌جویی در سوخت STT یا حتی سیستم کمک در سربالایی «HCC» اشاره کرد. از لحاظ ایمنی نیز این خودرو علاوه‌بر دارا بودن تعداد مناسبی از ایربگ‌ها، به‌سیستم ایمنی جعبه‌فرمان در تصادفات مجهز شده که به‌شدت ارزشمند است. به‌خاطر رعایت همین نکات ریز فردا ۵۱۱ علاوه‌بر کسب پنج ستاره ایمنی در دو تست معتبر ESE و ESB که شامل چهار مورد تست تصادف می‌شود، توانسته تاییدیه ویژه‌ای را نیز کسب کند.

آغاز سفارش‌گذاری برای فردا ۵۱۱

پس از رونمایی کامل این محصول در روز گذشته، امروز پیش‌ثبت‌نام برای تحویل نخستین‌سری از FMC 511 در ۲۳ نمایندگی‌ گروه خودروسازی فردا در سراسر کشور آغاز خواهد شد. نمونه‌های اولیه از این خودرو درنمایشگاه‌های مورد اشاره موجود هستند تا خریداران با آگاهی کامل نسبت به‌شرایط و امکانات اقدام به‌ثبت‌نام کنند. همچنین امکان تست درایو این خودرو به‌زودی در تهران و سایر شهرستان‌ها برای عموم افراد امکان‌پذیر خواهد بود. در این مرحله از ثبت‌نام صرفا به‌صورت نقدی مبلغ ۴۲۹ میلیون‌تومان پرداخت می‌شود؛ اما در ادامه شرایط خرید مدت‌دار نیز برای این خودرو فعال خواهد شد. این سفارش‌گذاری برای پنج رنگ سفید، مشکی، نقره‌ای، آبی و قرمز انجام می‌شود و این درحالی است که مشتریان فعلی شاسی‌بلندهای فردا صرفا امکان انتخاب سه‌رنگ را دارند. آریان‌نژاد با اشاره به‌تولید این خودرو با داخلی‌سازی 20 درصدی افزود: «تا پایان سال میزان داخلی‌سازی به 40 درصد خواهد رسید و برای رسیدن به‌این هدف و در بحث داخلی‌سازی سرمایه‌گذاری خیلی زیادی صورت گرفته است. همچنین برای افزایش توان و تعمیق داخلی‌سازی از تمام توان شرکت‌های قطعه‌سازی داخلی نیز استفاده می‌کنیم.» بنابراین حتی امکان سفارش‌گذاری برای آپشن‌ها نیز وجود خواهد داشت. قرار است خودروسازی فردا ظرف چند سال از تمام ظرفیت ۱۲۰ هزار دستگاهی خود برای انواع محصولاتی استفاده کند که تا اینجا سه‌مدل آن معرفی شده و تا پایان سال جاری نیز محصول چهارم معرفی خواهد شد.


نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدرضا علينقيان US ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    1 0
    ادرس دفتر مركزى را با ذكر تلفن بدهيد
  • حسین IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    0 0
    واقعا قیمت یه کنسول وسط چقدره که این خودروسازهای بی کلاس داخلی از روی ماشین حذفش می کنن؟! این ماشین توی پاکستان حتی در ساده ترین نسخه با کنسول وسط ارائه میشه ولی توی ایران این آپشن!!! رو حذف کردن! بابا یه کم خجالت بکشید. دندون طمع رو بکشید بندازید دور! ماشین 430 میلیونی بدون کنسول وسط؟! دیگه از کروز کنترلش نمیگم که اون رو هم حذف کردید ظاهرا. روزی که من ثبت نام کردم توی کاتالوگی که بهم داید هر دو مورد رو داشت. الان ولی هر دو رو توی رونمایی حذف کردید! از سود انصراف هم نمیگم که اولش گفتید 12 درصد ولی بعد که قراردادتون اومد نوشته بودید 5 درصد!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =