کد خبر: 234737
تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲

مدیرکل صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت گفت: وزارت صمت بر فرمول شورای رقابت در حوزه قیمت‌گذاری خودرو اشکالاتی را وارد می‌داند که قیمت پایه تعیین‌شده یکی از این اشکالات است.

به گزارش «اخبار خودرو»،مدیرکل صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت گفت: وزارت صمت بر فرمول شورای رقابت در حوزه قیمت‌گذاری خودرو اشکالاتی را وارد می‌داند که قیمت پایه تعیین‌شده یکی از این اشکالات است.
سهیل معمارباشی ضمن اشاره به نهاد شورای رقابت به عنوان مرجع تعیین قیمت کالاهای انحصاری گفت: وزارت صمت بر فرمول این شورا در حوزه قیمت‌گذاری خودرو اشکالاتی را وارد می‌داند که قیمت پایه تعیین‌شده یکی از این اشکالات است.
وی افزود: قیمت پایه محاسبه‌شده در این فرمول مبتنی بر قیمت سال 92 است که حتی در خودروهای جدید که طی سال‌های اخیر به خطوط تولید خودروسازان اضافه شده‌اند، اعمال می‌شود. علاوه بر آن با وجود اینکه محصولات قدیمی خودروسازان نیز به دلیل اجرای استانداردهای 55 تا 85 گانه و با اعمال تغییراتی در موتور و ایمنی مشمول سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی شده‌اند، قیمت‌گذاری همچنان بدون لحاظ این هزینه‌ها و بر مبنای قیمت سال 92 انجام می‌شود.
امیدواریم با توجه به دستور رئیس کمیسیون صنایع مبنی بر تشکیل تیمی متشکل از دولت، خودروسازان و مجلس، معضل قیمت‌گذاری خودرو حل و فصل شود.
معمارباشی در خصوص اعمال هزینه‌ تمام‌شده در تعیین قیمت نهایی خودرو و مخالفت شورای رقابت با این موضوع گفت: فرمولی که دارای اشکال است و مولفه‌های واقعی موجود در عملیات شرکت‌ها را در قیمت خودرو لحاظ نمی‌کند، فرمول مناسبی برای قیمت‌گذاری نیست، زیرا خودروسازان متحمل بسیاری از هزینه‌ها هستند که بر اساس خواسته و اراده آنها نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =